Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Alu Wing-shape stuur

niklas2
Forum-lid

niklas2 20 dec 2006 15:37

Quoten: Origineel geplaatst door six13 Freak op 20 December 2006

Het is inderdaad een FSA: de OS115 (staat voor het aantal grammen) met carbon kapje en titanium boutjes. Er is een 140 uitvoering die er praktisch hetzelfde uitziet en alleen dus wat zwaarder is. Qua gewicht dus weinig verschil met Syntace.  Zo'n plat stuur ligt overigens ook wel lekker in de aero houding.
@ SpEric bedankt voor de assistentie.

Ik heb de keuze al gemaakt (maar nog niet uitgevoerd):
FSA Alu Wing OS en FSA OS140 voorbouw.
Kost bij elkaar nog geen EUR85 incl verzenden bij Cycles4u.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 20 dec 2006 16:59

Ik rijdt met hetzelfde stuur als Six13freak. Ook ik vindt het heerlijk rijden, ik heb het speciaal gekocht voor het klimmen in de Alpen, helaas nog niet kunnen doen met m'n nieuwe fiets. Ook is het erg lekker bij langere tochten, je kan je handne toch wat beter te rusten leggen bovenop het stuur. Ikzelf heb de Cannondale fire voorbouw.
Enige reden die ik kan verzinnen waarom je het niet zou moeten doen is het gewicht. Ik geloof dat het gewicht ietsjes hoger is dan van een regulier aluminium stuur. Wat ik zelf ook een voordeel vindt van als je met campa rijdt is dat de kabels netjes weggewerkt zijn, bij m'n vorige fiets waren ze langs het stuur getaped (zodanig dat je ook een beetje 'wing' idee kreeg) maar het zag er niet supermooi uit.

niklas2
Forum-lid

niklas2 22 dec 2006 12:08

Ik heb zojuist de bestelling de deur uit gedaan voor het FSA Alu Wing OS stuur icm de FSA OS140 pen. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Alle posters hartelijk dank voor hun reacties, heeft me zeker geholpen bij het maken van mijn keuze.
Cycles4U is met sommige artikelen (zoals de bovengenoemde zaken) werkelijk goedkoop (maar duur -EUR13- qua verzendkosten).
Van mij mag dit topic dicht.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Plaats reactie