Pagina 2 van 6

Scheurende wielen

Geplaatst: 11 dec 2006 17:07
door alhambra
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 11 December 2006
Quoten: Bij velgen uit carbon en een ingezette alu remrand is het gevaar op loskomen en/of vervormen van die rand nog veel groter en dat komt dan ook vrij vaak voor.Ciao,



Dat noem ik nou indianen-verhalen

Scheurende wielen

Geplaatst: 11 dec 2006 19:07
door amclassic-fan
Dus die mensen waar ze los kwamen bestaan niet?
Het probleem met die ingelijmde alu velgen is dat het alu bij dezelfde temperatuur meer uitzet dan het carbon. Een ander punt is dat het alu z'n warmte maar slecht kwijt kan aan het carbon.
Zipp 404 voor bandjes is enkel beter als het gaat om de pats factor dan Mavic Cosmic karton. Beide wielsets zijn even zwaar en even aerodynamisch, maar de Mavics zijn niet kapot te krijgen en ze zijn veel goedkoper.

Scheurende wielen

Geplaatst: 12 dec 2006 10:23
door alhambra
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 December 2006
Zipp 404 voor bandjes is enkel beter als het gaat om de pats factor dan Mavic Cosmic karton. Beide wielsets zijn even zwaar en even aerodynamisch, maar de Mavics zijn niet kapot te krijgen en ze zijn veel goedkoper.



Ik moet zeggen dat ik altijd veel testen lees in verschillende wielerbladen, maar het fenomeen pats-factor ben ik nog nergens tegen gekomen. Maar als jij je opvallende GEEL gestickerde mavics niet patserig vind, be my guest....

Scheurende wielen

Geplaatst: 12 dec 2006 10:27
door amclassic-fan
Die gele Mavic stickers zien er niet uit bij de meeste fietsen, waarom denk je dat er zoveel nieuwe stickers worden gemaakt?
Er zijn er genoeg die enkel dure wielen kopen omdat ze er mee gezien willen worden.

Scheurende wielen

Geplaatst: 12 dec 2006 11:26
door trekmadone
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 December 2006


Die gele Mavic stickers zien er niet uit bij de meeste fietsen, waarom denk je dat er zoveel nieuwe stickers worden gemaakt?
Er zijn er genoeg die enkel dure wielen kopen omdat ze er mee gezien willen worden.


Er van uitgaande dat die mensen er inderdaad zijn. Wat wil je hier dan eigenlijk mee zeggen?
Je komt ook immer weer met hetzelfde gezever. Vermoeiend!

Scheurende wielen

Geplaatst: 12 dec 2006 12:03
door amclassic-fan
Hij stelt daarboven dat iets als een "pats factor"  onzin is, dat slaat echt nergens op. Zovele kopen enkel duur spul zodat hun maatjes tegen ze op kijken.

Scheurende wielen

Geplaatst: 12 dec 2006 13:02
door trekmadone
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 December 2006

Hij stelt daarboven dat iets als een "pats factor"  onzin is, dat slaat echt nergens op. Zovele kopen enkel duur spul zodat hun maatjes tegen ze op kijken.


Ooooh is dat het.!
Overigens maak ik dat er niet uit op maar als jij het zo wil interpreteren vind ik het prima. Ga zo door!

Scheurende wielen

Geplaatst: 12 dec 2006 13:06
door amclassic-fan
Ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten om voor 404's voor bandjes te kiezen ipv Cosmic karton.

Scheurende wielen

Geplaatst: 12 dec 2006 13:22
door trekmadone
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 December 2006


Ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten om voor 404's voor bandjes te kiezen ipv Cosmic karton.


Je mag overigens best benieuwd zijn hoor. Het heeft echter alleen niets te maken met mijn opmerkingen. Ik vind het dan ook niet zinvol mijn argumenten hier te ventileren. Sorry.
Kom met een zinvolle reactie of sssssssssssst.
 

Scheurende wielen

Geplaatst: 12 dec 2006 14:49
door alhambra
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 December 2006
Er zijn er genoeg die enkel dure wielen kopen omdat ze er mee gezien willen worden.


Er zijn er ook die al meer dan 30 jaar fanatiek fietsen en uiteindelijk
uiteindelijk in de gelegenheid zijn om een fiets samen te stellen die zij mooi vinden.
Ik snap dat je mijn Moots compact (titanium) afgemonteerd met campagnolo record en Zipp 404 een patsbak vind, maar ik rijd er met plezier en genoegen vele kilometers mee........

Scheurende wielen

Geplaatst: 12 dec 2006 18:05
door fdegrove
Quoten: Origineel geplaatst door Alhambra op 12 December 2006


Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 December 2006


Er zijn er genoeg die enkel dure wielen kopen omdat ze er mee gezien willen worden.

Er zijn er ook die al meer dan 30 jaar fanatiek fietsen en uiteindelijk uiteindelijk in de gelegenheid zijn om een fiets samen te stellen die zij mooi vinden. Ik snap dat je mijn Moots compact (titanium) afgemonteerd met campagnolo record en Zipp 404 een patsbak vind, maar ik rijd er met plezier en genoegen vele kilometers mee........


Hoi,
Tja, in dat geval is het best hard om te moeten toegeven dat je toch ergens niet de beste keuze hebt gemaakt.....
De bedoeling van een forum is niet om een verzameling egotrippers aan te leggen maar wel om mensen te helpen bij het maken van de juiste keuzes.
Kiezen voor de draadbandversie van een carbonwiel is al niet echt verstandig.
Als het dan per se toch moet dan is een oplossing a la Mavic momenteel veruit de meest verstandige.
De methode die Zipp toepast tart alle wetten van de natuur en schreeuwt gewoon om problemen.
Ciao,
 
 

Scheurende wielen

Geplaatst: 12 dec 2006 19:46
door alhambra
Hoi,
Tja, in dat geval is het best hard om te moeten toegeven dat je toch ergens niet de beste keuze hebt gemaakt.....
De bedoeling van een forum is niet om een verzameling egotrippers aan te leggen maar wel om mensen te helpen bij het maken van de juiste keuzes.
 


Indien ik al een verkeerde keus zou hebben gemaakt dan is het wel deel nemen aan dit forum
Verder denk ik niet dat er veel verschil zit tussen het lijmen van het carbon aan de alu-velg van Zipp t.o.v. Mavic. Het grote verschil zit hem in de plaatsing van de nippels. Bij mavic zit die "gewoon" in de alu-velg en bij Zipp wordt deze bovenin de carbon velg geplaatst. Wat beter is valt moeilijk te zeggen zowel voor het een als voor het ander valt iets te zeggen.
Ik wens een ieder een "wijs" besluit! Vooral forumleden met uitgesproken meningen