Oval Concepts
Om mijn juiste positie te zoeken (die wordt overigens nog wel uitgemeten en getest hoor) kreeg ik zowaar een hele collectie Adjustable RBT R710 stuurpennen mee.
De pennetjes zijn niet licht, maar zien er me sterk genoeg uit voor TT gebruik.
De pennetjes zijn niet licht, maar zien er me sterk genoeg uit voor TT gebruik.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 24 December 2006
Ben benieuwd hoe de remmen bevallen. We lezen hier namelijk niet zo veel goeds over de "Tektro's"...
We? En waar?
Ben benieuwd hoe de remmen bevallen. We lezen hier namelijk niet zo veel goeds over de "Tektro's"...
We? En waar?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 24 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 24 December 2006Ben benieuwd hoe de remmen bevallen. We lezen hier namelijk niet zo veel goeds over de "Tektro's"...
We? En waar?
Hier?
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 24 December 2006Ben benieuwd hoe de remmen bevallen. We lezen hier namelijk niet zo veel goeds over de "Tektro's"...
We? En waar?
Hier?
Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 24 December 2006
Hier?
Ik weet niet wat sjezer bedoelt, want het gaat daar nergens over deze remmetjes! We hebben het dus niet over de gewone wegremmetjes van Tektro (idd niet echt een meerwaarde), maar deze speciale tijdritremmetjes; profs zullen ze niet voor niets als vervanging van hun Dura-Ace remmen gebruiken op de TT-fiets. Hier Jan Ullrich:
Naar ik het systeem nu bekijk, komen de remblokken heel mooi gelijktijdig naar de velg, wat er wel schitterend uit ziet... 'k ben benieuwd.
Hier?
Ik weet niet wat sjezer bedoelt, want het gaat daar nergens over deze remmetjes! We hebben het dus niet over de gewone wegremmetjes van Tektro (idd niet echt een meerwaarde), maar deze speciale tijdritremmetjes; profs zullen ze niet voor niets als vervanging van hun Dura-Ace remmen gebruiken op de TT-fiets. Hier Jan Ullrich:
Naar ik het systeem nu bekijk, komen de remblokken heel mooi gelijktijdig naar de velg, wat er wel schitterend uit ziet... 'k ben benieuwd.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 24 December 2006
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 24 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 24 December 2006
Ben benieuwd hoe de remmen bevallen. We lezen hier namelijk niet zo veel goeds over de "Tektro's"...
We? En waar?
Hier?
Idd, ik lees in dat topic tussen de lijnen door dat Tektro niet echt je van het is! Anderzijds heb ik niet gezegd dat die remmen niet goed kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar het functioneren!
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 24 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 24 December 2006
Ben benieuwd hoe de remmen bevallen. We lezen hier namelijk niet zo veel goeds over de "Tektro's"...
We? En waar?
Hier?
Idd, ik lees in dat topic tussen de lijnen door dat Tektro niet echt je van het is! Anderzijds heb ik niet gezegd dat die remmen niet goed kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar het functioneren!
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 24 December 2006
Idd, ik lees in dat topic tussen de lijnen door dat Tektro niet echt je van het is! Anderzijds heb ik niet gezegd dat die remmen niet goed kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar het functioneren!
Hoh, als we zo gaan redeneren... Nee nee, mij ga je ook niet horen zeggen dat die carbon wegremmen van Tektro je dat is (lijken gewoon Shimano 105 remhoeven met laagje carbon erop); en goedkope Tektro remmen worden vaak als goedkopere alternatief door een fabrikant gebruikt om de complete prijs van een fiets omlaag te halen.Beroepshalve heb ik op Eurobike goed rondgekeken naar meer "budgetfietsen" (prijsklasse 800 tot 1500 euro complete fiets), en je zag hier en daar wel eens goedkope Tektro remhoeven in combinatie met Ultegra remgrepen: het geeft de consument de indruk met een Ultegra afgemonteerde fiets te rijden aan een schitterende prijs, maar de besparing zit op een onderdeel (nl. remhoeven) waar hij niet meteen aandacht aan besteed.
Een en ander wil niet zeggen dat Tektro ook geen prima produkten in z'n brede gamma heeft. De carbon tijdritremgreepjes lijken me zeer interessant, en zal ik wellicht bestellen (oa. Gerolsteiner gebruikt ze op Walser sturen) - zie foto hieronder.En zo ook bovenstaande tijdritremhoeven die initieel door Tektro ontwikkeld zijn.
Idd, ik lees in dat topic tussen de lijnen door dat Tektro niet echt je van het is! Anderzijds heb ik niet gezegd dat die remmen niet goed kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar het functioneren!
Hoh, als we zo gaan redeneren... Nee nee, mij ga je ook niet horen zeggen dat die carbon wegremmen van Tektro je dat is (lijken gewoon Shimano 105 remhoeven met laagje carbon erop); en goedkope Tektro remmen worden vaak als goedkopere alternatief door een fabrikant gebruikt om de complete prijs van een fiets omlaag te halen.Beroepshalve heb ik op Eurobike goed rondgekeken naar meer "budgetfietsen" (prijsklasse 800 tot 1500 euro complete fiets), en je zag hier en daar wel eens goedkope Tektro remhoeven in combinatie met Ultegra remgrepen: het geeft de consument de indruk met een Ultegra afgemonteerde fiets te rijden aan een schitterende prijs, maar de besparing zit op een onderdeel (nl. remhoeven) waar hij niet meteen aandacht aan besteed.
Een en ander wil niet zeggen dat Tektro ook geen prima produkten in z'n brede gamma heeft. De carbon tijdritremgreepjes lijken me zeer interessant, en zal ik wellicht bestellen (oa. Gerolsteiner gebruikt ze op Walser sturen) - zie foto hieronder.En zo ook bovenstaande tijdritremhoeven die initieel door Tektro ontwikkeld zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Heb je ook een A700 slam clip-on gekregen? Ben wel geïnteresseerd in dit stuurtje.. door de positionering van de pads t.o.v. het stuur zou het een geschikt tijdritstuur moeten zijn voor de gewone racefiets.
Quoten: Origineel geplaatst door LVGH op 24 December 2006
Heb je ook een A700 slam clip-on gekregen? Ben wel geïnteresseerd in dit stuurtje.. door de positionering van de pads t.o.v. het stuur zou het een geschikt tijdritstuur moeten zijn voor de gewone racefiets.
Ik heb dat in ieder geval niet gekregen. Hetgeen in eerste instantie bij mij thuis is afgezet is voor de afmontage van m'n Litespeed Blade. Later krijg ik nog wel wegsturen en wegmateriaal voor een Kuota Kredo.Ik heb wel de team manager geadviseerd ook de Clip n A910 (zie foto) te vragen in Zwitserland. Of dat effectief is meegekomen en in de service course van de ploeg ligt weet ik op dit moment niet... ik ga me begin januari eens gaan verdiepen in wat voor moois daar ligt. Op de A900 Straight na heb ik voorlopig wel alle mogelijke carbon TT-extensions ontvangen.
Heb je ook een A700 slam clip-on gekregen? Ben wel geïnteresseerd in dit stuurtje.. door de positionering van de pads t.o.v. het stuur zou het een geschikt tijdritstuur moeten zijn voor de gewone racefiets.
Ik heb dat in ieder geval niet gekregen. Hetgeen in eerste instantie bij mij thuis is afgezet is voor de afmontage van m'n Litespeed Blade. Later krijg ik nog wel wegsturen en wegmateriaal voor een Kuota Kredo.Ik heb wel de team manager geadviseerd ook de Clip n A910 (zie foto) te vragen in Zwitserland. Of dat effectief is meegekomen en in de service course van de ploeg ligt weet ik op dit moment niet... ik ga me begin januari eens gaan verdiepen in wat voor moois daar ligt. Op de A900 Straight na heb ik voorlopig wel alle mogelijke carbon TT-extensions ontvangen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Dit Oval produkt zal de meeste forumleden wel interesseren: het tijdritstuur dat ze me voorlopig gaven. Ik zal ook de mogelijkheid krijgen de A921 JetStream en A901 Laminar te testen; deze is alvast de A900 Stock.
Zie ook: http://www.ovalconcepts.com/productsDet ... &idProd1=1
De base bar:
Gewicht base bar + remgreepjes: 447 à 448gr
Zie ook: http://www.ovalconcepts.com/productsDet ... &idProd1=1
De base bar:
Gewicht base bar + remgreepjes: 447 à 448gr
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Vervolgens, deze stukjes vormen dé clue van de ontelbare instelmogelijkheden van de Oval aerobars. Ik heb er wat mee zitten spelen en stond echt versteld; met deze metalen stukjes kan je de extensions en de armrests in alle mogelijke posities plaatsen (ook niet parallel tov elkaar bv.). Om je positie te behouden dienen de lijnen op de base bar, die er een beetje als een streepjescode uitzien!
Gewicht met de 8 bijgeleverde boutjes: 255 à 256 gr.
De extensions. Ik ga hem voorlopig laten monteren met de A900 Single carbon extensions; Oval stuurde met ook de A900 Double en A900 S-Bend.De afwerking is subliem. Versterkt op het uiteinde, en een duidelijke gleuf om de kabels naar binnen te sturen: hier hoef ik dit niet meer zelf te boren!
De armrests geven ook wel wat instelmogelijkheden, maar zijn niet zo licht. Er bestaat wel een upgrade in carbon. Er zitten 2 paar stukjes (met telkens boutjes van andere lengte) bij voor als je de armpads hoger tov. de base bar wil plaatsen.Nooit eerder zag ik een aerobar met zo onnoemelijk veel mogelijkheden qua positie!!!
Gewicht met de 8 bijgeleverde boutjes: 255 à 256 gr.
De extensions. Ik ga hem voorlopig laten monteren met de A900 Single carbon extensions; Oval stuurde met ook de A900 Double en A900 S-Bend.De afwerking is subliem. Versterkt op het uiteinde, en een duidelijke gleuf om de kabels naar binnen te sturen: hier hoef ik dit niet meer zelf te boren!
De armrests geven ook wel wat instelmogelijkheden, maar zijn niet zo licht. Er bestaat wel een upgrade in carbon. Er zitten 2 paar stukjes (met telkens boutjes van andere lengte) bij voor als je de armpads hoger tov. de base bar wil plaatsen.Nooit eerder zag ik een aerobar met zo onnoemelijk veel mogelijkheden qua positie!!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -