Tot voor kort gebruikte ik de HAC4Pro+. Die heeft een draadloze snelheidssensor en een trapfrequentiesensor. Verder nog hartslagsensor. Niet gecodeerd, maar dat heeft nooit problemen opgeleverd, ook niet in grote groepen. Ook heeft hij een goed werkende hoogtemeter. Verder kun je de ritgegevens overhalen naar de pc met behulp van de meegeleverde USB interface.
Nu gebruik ik de grote broer van de HAC4Pro+, de HAC5. Deze is wel een stuk duurder, maar hij heeft een draadloze trapfrequentiesensor, en alle sensoren zijn digitaal gecodeerd. De HAC5 ziet er verder een stuk beter uit dan de HAC4Pro+.
Allebei zijn het multifunctionele computers. Je kunt ze ook bij andere sporten zoals hardlopen en skiën gebruiken.
Welke fietscomputer gebruiken jullie?
Ik reed al langer met een cateye astrale 8, heb er nu een msc-3d bij gekocht op ebay voor nog geen 25 euro (!), dit is een ouder topmodel van cateye met hartslagmeting en pc-aansluiting.De beide computers maken gebruik van dezelfde bedrading en houder wat mij wel interessant leek om te proberen.
Als je campa wil heb je nooit meer wat anders
Ik heb zelf een Polar 200cad. Werkt goed. Alle gegevens die ik graag wil weten zijn te zien. Werkt draadloos. Heb hier nog weinig problemen mee gehad. Een enkele keer dat de meter onverwacht op pauze springt (door andere signalen???) maar dit herstel zich na enkele tientallen meters zelf. Ook storing van andere draadloze meters op de fietsen van collega's is mij onbekend. In het algemeen ben ik tevreden over de meter.
Ik gebruik al jaren een Sigma Targa, maar heb nu de Cateye Astrale 8 gekocht. Ik moet alleen nog bedenken hoe dat ding op fatsoenlijke wijze te installeren is.. ik heb geen zin in van die lelijke tie wraps langs m'n frame, en om het nou vol te plakken met plakband.. Hij is jammer genoeg niet geschikt voor installatie op de stuurpen en ik vind het ook onbegrijpelijk dat je de ODO niet zelf kunt instellen, zoals bij veel andere -zelfs simpelere Cateye- - computers wel kan. Misschien ga ik hem wel gebruiken op m'n oude fietsje in de tacx, want meting aan het achterwiel is in dat geval wel weer heel handig.
Bestaan er eigenlijk fietscomputers met draad waarvan de cadans draadloos is? Dit zou ik eigenlijk ideaal vinden..
Bestaan er eigenlijk fietscomputers met draad waarvan de cadans draadloos is? Dit zou ik eigenlijk ideaal vinden..
@ LVGH: in het SRM topic in het onderdelenforum legt Casran uit hoe je op zeer fraaie wijze de draad van de cadans-sensor kan wegwerken. Gewoon met tape onder de onderbuis plakken.
Het licht er nogal aan hoe snel je wil op de teller ik heb op mijn racer een cat eye velo 8 waar de max op de teller van 62,8 staat een berg af natuurlijk.
Op de ATB een van Action ik dacht ach wat geef ik uit voor vuil en nattigheid dus in de aanbieding € 2,30 sinds vorige week een top sneheid van 99,8km/u met een gem van 42km/u op een modder circuit en je bent natuurlijk zo maar 40 km weg .
Dus de keuze is aan jullie 1 of 2
Op de ATB een van Action ik dacht ach wat geef ik uit voor vuil en nattigheid dus in de aanbieding € 2,30 sinds vorige week een top sneheid van 99,8km/u met een gem van 42km/u op een modder circuit en je bent natuurlijk zo maar 40 km weg .
Dus de keuze is aan jullie 1 of 2
cornelli racing cycles Uden
Ik heb sinds kort een Polar S710
daarvoor Hac4plus
daarvoor Hac4plus
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Heb je Shimano shifters? Dan kun je ook overwegen een flightdeck van Shimano aan te schaffen. Ik heb deze nu 4 jaar op mijn fiets zitten en dat ding werkt perfect! Ideaal door de bediening via de shifters links en rechts.(ultegra) Door het van te voren inbrengen van de tandwielgegevens. geeft deze ook tijdens het schakelen aan in welke positie het voorste en achterste kettingwiel zich bevind en wat je trapfrequentie op dat moment is. Enige zorg en aandacht voor het installeren van de flightdeck (bedrading naar de shifters) is van belang.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
- borgmonster
- Forum-lid
Ik heb een draadloze van de Aldi of de Lidl. Kostte zo'n 8 euri. Prima spul!
Bij lussen in het wegdek, stoplichten en zo, geeft 'ie wel eens 99.9 km/u, maar daar is deze niet de enige in, dat doen alle ongecodeerde meters. Verder is 't ie erg zuiver, wielomtrek in mm in te stellen en dan werkt deze computer erg goed. Niets slechter dan de sigma die ik eerst had.
En: er zit een temperatuurmeter op! Dat heb ik nog nergens anders gezien!! Deze blijft dus!
Bij lussen in het wegdek, stoplichten en zo, geeft 'ie wel eens 99.9 km/u, maar daar is deze niet de enige in, dat doen alle ongecodeerde meters. Verder is 't ie erg zuiver, wielomtrek in mm in te stellen en dan werkt deze computer erg goed. Niets slechter dan de sigma die ik eerst had.
En: er zit een temperatuurmeter op! Dat heb ik nog nergens anders gezien!! Deze blijft dus!
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Heeft er iemand ervaring met de Forerunner 305? Dit is een op GPS gebaseerde (fiets)computer met hartslagsensor. Het voordeel is dat het gereden parcours inclusief hoogte verschillen via GPS gemeten wordt. NAdeel is dat de GPS ontvangst niet overal evengoed is.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
Quoten: Origineel geplaatst door Beukje op 08 December 2006
Heeft er iemand ervaring met de Forerunner 305? Dit is een op GPS gebaseerde (fiets)computer met hartslagsensor. Het voordeel is dat het gereden parcours inclusief hoogte verschillen via GPS gemeten wordt. NAdeel is dat de GPS ontvangst niet overal evengoed is.
De Garmin forerunner is een GPS trainer met loopfuncties. De Garmin EDGE is een fietscomputer met GPS functies. Beide modellen hebben veel overeenkomsten en verschillen (behoudens hun uitvoering) niet zo heel veel.
Er loopt een topic op dit forum over de Garmin. misschien dat je daar vindt wat je zoekt. anders kun je terecht op www.mijwaard.nl met een leuke info over beide modellen.
Wat bedoel je precies met een niet goede GPS ontvangst? mijn ervaringen over de ontvangscapaciteiten zijn meer dan goed te noemen van apparaten die zijn uitgerust met de sirfstar III chipset
De Garmin forerunner is een GPS trainer met loopfuncties. De Garmin EDGE is een fietscomputer met GPS functies. Beide modellen hebben veel overeenkomsten en verschillen (behoudens hun uitvoering) niet zo heel veel.
Er loopt een topic op dit forum over de Garmin. misschien dat je daar vindt wat je zoekt. anders kun je terecht op www.mijwaard.nl met een leuke info over beide modellen.
Wat bedoel je precies met een niet goede GPS ontvangst? mijn ervaringen over de ontvangscapaciteiten zijn meer dan goed te noemen van apparaten die zijn uitgerust met de sirfstar III chipset
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard