Quoten: Origineel geplaatst door hergen op 28 November 2006
Op het forum zijn al een aantal zaken te vinden maar in de opsoming::
- afwerking (onderdelen niet strak aan elkaar)
- "handigheid" van één schakelbeweging schijnt voor veel mensen toch lastig te zijn, met name met wat kleinere handen
- en als laatste en dat is toch ook wel belangrijk is de prijs
maargoed anderzijds lees je ook het tegenovergestelde. Ik hen nog niet de kans gehad een setje van dichtbij te zien maar ben met name benieuwd naar de "grip" van de shifters. Deze zou erg goed moeten zijn, (volgens sram zelf, maar ook volgens enkele reviews die ik gelezen heb)
ik heb sinds gisteren de force shifters en achter der binnen. Afwerking is erg goed.Die handigheid is wel wennen, je moet wat meer naar opzij èn naar achter drukken. Hoe het fietst weet ik nog niet, maar volgens mij een kwestie van wennen. Het enige is dat als je lichter schakelt je eerst een wat luide klik hoort., van het terugschakelen. Daar druk je door en dan kan je tot 3 kransjes lichter. Hou je op als je de luide klik hoort, dan schakel je 1 zwaarder. Het zwaarder schakelen is daardoor is trager dan met mijn dura-ace 9 sp. Maar het is nu nog helemaal nieuw natuurlijk.Het voelt verder prima, goed grip en als je ze netjes op je stuur plaats ziet het er erg goed uit.En ze wegen 303 gram de set. Ook leuk.