Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Record of Dura-ace

cubebiker
Forum-lid

Gebruikersavatar cubebiker 17 nov 2006 00:52

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 November 2006

haha lolo, je schrijft Merkx fout en Armstrong heeft iig de afgelopen 8 jaar enkel met Shimano rond gereden.

LOL. De pot verwijt de ketel...
Nu ben ik niet een taalpurist, ik maak zelf ook nog wel eens wat fouten, maar je moet niet iemand erop aanspreken en het vervolgens zelf ook verkeerd doen. Het moet toch echt 'Merckx' zijn.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 nov 2006 01:18

ow oeps dat is wel heel dom, ik schreef het 1e goed toen verloor ik mijn bericht omdat ik wat in de google toolbar invoerde en schrijf ik het daarna fout
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cyclefan
Forum-lid

cyclefan 17 nov 2006 01:19

Blijft gewoon een kwestie van smaak. Maar sinds ik met CAMPA Record rondrijd en mijn fiets gaat binnen voor onderhoud in de fietsenzaak krijg je toch heel wat bewonderende blikken, iets dat ik met Dura Ace nooit had. Vergelijk het met de aankoop van een Skoda en een Audi op technisch vlak zal er mss niet zo veel verschil zijn maar een wereld van verschil in perceptie en imago. Bovendien is het vooral Shimano die door superagressief te sponsoren in de markt is gekomen en bijna alles op de markt wegdrukt door met grof geld te zwaaien. Daarom ook dat ik Campagnolo sterk weet te waarderen omdat je echt ziet dat elk vijsje met liefde en Italiaans vakmanschap is vervaardigd... Je kan toch ook moeilijk op een De Rosa of Pinarello een DA monteren dat is zelfde als een trekhaak monteren op een Ferrari .... tenzij je absoluut geen smaak hebt uiteraard.... MAAR dat is dan weer persoonlijk en uiteraard gaat die Ferrari even hard rijden met trekhaak :-) ....

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 17 nov 2006 10:38

Shimano is wel de uitvinder geweest van het schakelsysteem aan de remgrepen.  Campagnolo is maar gevolgd.  Ik denk dat we zonder Shimano nu nog altijd rondreden met de schakelhendels aan de onderbuis.
Campagnolo is gewoon het merk met de hoogste "kijk eens hoe mooi mijn fiets is" - factor.  Boonen zou zijn spurts ook wel winnen met Shimano en Petacchi is gewoon het hele jaar geblesseerd geweest, dus dat hij niet won heeft niks met Shimano te maken.

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 17 nov 2006 11:41

Ik heb altijd met Campagnolo rondgereden en sinds dit najaar met Shimano.
En weet je wat: het bevalt stukken beter! De remgrepen van deze Shimano Ultegra liggen bij mij perfect in de hand, die moeten echt niet kleiner zijn!
Het per ongeluk remmen tijdens het schakelen is mij nog niet overkomen. Ik verwacht het ook niet te gaan doen want de schakelhandeling vind ik erg natuurlijk gaan.

Uiteraard neemt dat niet weg dat ik in de toekomst een Campa groep links zou laten liggen...

Uiteindelijk ben ik ook voor de gehele fiets gegaan en niet alleen voor de groep (eerst heb ik gekeken naar een RedBull Alu met Campa Chorus, uiteindelijk gekozen voor deze Cube carbon met Ultegra).
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 17 nov 2006 11:44

Nemen jullie SRAM ook even mee in de discussie? Maakt het beeld wel zo compleet.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

11-speed
Forum-lid

11-speed 17 nov 2006 11:47

Ik denk ook dat het vooral een kwestie van smaak is. Qua funktioneren; het zijn beide topgroepen dus wat dat betreft zeer weinig verschil. De spare parts van de een zijn wat goedkoper (Shimano).
Ik rij nu sinds een jaar of 15 met dura ace, echter ik moet wel bekennen de nieuwe record 2007 met de (ZWARTE!!) skeleton remmen wel eruuuug mooi is!!!

cyclefan
Forum-lid

cyclefan 17 nov 2006 11:58

Inderdaad Ultegra is waardeloos. Heb dat op mijn winterfietsje steken maar het afstellen daarvan is echt hopeloos ben al diverse malen bij fietsenmaker geweest maar deze stelt het dan af, maar onder belasting (ik woon tegen Vlaams brabant in België vrij heuvelachtig en als het wat regent slaat hij over en kraakt het alle kanten en is het gewoon waardeloos). De DA was al veel beter. Maar als ik nu vergelijk wat ik met deze Record groep onder belasting zelfs allemaal kan doen. Heb er laatst nog een leuke Belgische kermiskoers voor Elite zonder contract mee gereden en dat was echt fantastisch klikt als een trein....
Maar inderdaad de spare parts zijn zeer duur. 200 euro voor een originele CAMPA record cassette 11-23. Maar wel een voordeel is dat alle groepen bij CAMPA uitwisselbaar zijn. Plaats je een VELOCE cassette op RECORD derailleur dat werkt nog altijd perfect en elk kransje is apart verkrijgbaar.

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 17 nov 2006 12:31

Kijk, dit soort genuanceerde berichten zijn waardevol voor een forum.
Al eens een andere fietsenmaker overwogen?
Quoten: Origineel geplaatst door Cyclefan op 17 November 2006

(Ultegra)...Heb dat op mijn winterfietsje steken maar het afstellen daarvan is echt hopeloos ben al diverse malen bij fietsenmaker geweest maar deze stelt het dan af, maar onder belasting (ik woon tegen Vlaams brabant in België vrij heuvelachtig en als het wat regent slaat hij over en kraakt het alle kanten en is het gewoon waardeloos). ...
...200 euro voor een originele CAMPA record cassette 11-23. ...

WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 nov 2006 12:34

Je FM is gewoon een prutser, het heeft helemaal niets met Ultegra te maken. Is je wel eens opgevallen waarmee de huidige wereldkampioen bij de vrouwen op de weg mee reed?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cyclefan
Forum-lid

cyclefan 17 nov 2006 12:40

Euh sorry wat is een FM ? . Bij ons noemt da velomaker...

Plaats reactie