Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi/Pinarello of Colnago ?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 13 nov 2006 19:28

Het is maar net wat je zelf wil en zelf mooi vindt, ik ben zelf ook toerder en weeg 75 kg. Heb zelf een C50, en vind dit een heerlijke comfortabele fiets.
De C50 is voor waar ik hem voor gebruik, lange toertochten en klassiekers een ideale fiets. Ik heb voor dit werk geen snoeiharde stijve, zenuwachtig sturende fiets nodig.
De C50 is naar mijn mening de ideale fiets voor vele uren in het zadel, de geometrie en de rijeigenschappen zijn "lui" te noemen t.o.v. een Canyon of een Scott. Vind dit meer koersfietsjes om lekker voluit mee te knallen.
Hoewel ik met mijn C50 met een gerust hard ook mee durf te doen met een cyclosportieve.
Een afgemonteerde C50 is ook geen vedergewicht, afgemonteerd met Chorus zit ik rond de 8,2 kg. Maar ook voor een toerder lijkt mij dit geen bezwaar.
Qua advies ben ik natuurlijk niet geheel objectief en onbevooroordeeld, maar ik zou het wel weten!
 
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 13 nov 2006 19:31

"Qua advies ben ik natuurlijk niet geheel objectief en onbevooroordeeld, maar ik zou het wel weten!"
Dogma??
 

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39578
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 nov 2006 19:42

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 13 November 2006
"Qua advies ben ik natuurlijk niet geheel objectief en onbevooroordeeld,
maar ik zou het wel weten!"Dogma?? <!-- Signature -->

Lijkt mij de beste van het stel :D
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 13 nov 2006 19:55

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 13 November 2006


"Qua advies ben ik natuurlijk niet geheel objectief en onbevooroordeeld, maar ik zou het wel weten!"
Dogma??
 

Bijna goed!!!   lijkt mij eerlijk gezegd ook geen verkeerde fiets, alleen het materiaal staat mij niet aan, dan zou ik gaan voor de Paris van Pinarello, hoewel deze Paris al weer andere rijeigenschappen heeft dan een C50. Een tikkeltje nerveuzer.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie