Pagina 2 van 4

Van Eyck Sport

Geplaatst: 11 nov 2006 03:15
door fdegrove
Quoten: Origineel geplaatst door Colnago/G op 10 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 10 November 2006

Snap ik nou toch niet zo goed, ik beaam enkel wat vele mensen ondervinden bij van Eyck... Ik ken de mensen ondertussen ook al wel wat beter en dat speelt natuurlijk ook wel wat mee

Dat klopt. De vraag is echter is dat objectief?


Hoi,
Ja, dat is het zeker. Er lopen daar enkele mensen rond die niet alleen wat van fietsen weten maar die qua persoonlijkheid en professionele ingesteldheid ronduit top zijn. Alleen jammer natuurlijk dat ze niet altijd en voor iedereen tijd kunnen maken.
Ciao,

Van Eyck Sport

Geplaatst: 11 nov 2006 11:39
door intersantos
Echt een prima zaak. Enorm veel keus, ook in kleding. Als je prijzen wilt weten en of het op voorraad is, gewoon een mailtje sturen. Als je echt geadviseerd wilt worden, kun je beter niet op zaterdag gaan. Maar dat geldt voor de meeste zaken denk ik. Ik heb overigens alleen ervaring met de zaak in Tessenderlo.

Van Eyck Sport

Geplaatst: 11 nov 2006 17:08
door charlatan
Op mails antwoorden ze niet eens!!!!!! En een verkoper te pakken krijgen is ook al een kunst op zich. Dusdanig besloten om mijn nieuwe fiets aan te kopen bij een andere fm en die een beetje het mes op de keel te zetten ivm richtprijzen van eyck. (nog gelukt ook)
Geloof best dat het vakmannen zijn maar op die manier hoeft het voor mij niet meer. Gebruik van eyck alleen voor de showroom als ik iets wil zien wat mijn fm niet in stock heeft.
M.A.W klantvriendelijkheid NUL op honderd voor van eyck      

Van Eyck Sport

Geplaatst: 11 nov 2006 19:45
door rombaft
ik ben een vaste klant bij van eyck .
ik woon er een 20 vandaan, dus ik ga dan ook in de week, waar je altijd iemand te pakken krijgt en zonder pardon heel goed en zoveel je wilt advies krijgt. en oprecht advies (niet pratend naar hun zakken vullen) .
de winkel is gewoon heel erg goedkoop, soms net iets duurder dan internet shops, maar meestal gewon goedkoper dan internetshops, het strafste is dat men hier kakt over de service terwijl je in de meeste internetshops nul service hebt.
ook is de winkel deels slachtoffer van zijn succes, in het weekend staat de winkel bakkevol (ik schat dat er soms 50-100 mensen in de winkel staan) ellenlange rijen en dan heb je van die mensen die een hele resem vragen beginnen te stellen en alle tijd van de wereld hebben, echter de verkopers hebben op dat moment niet alle tijd van de wereld en dit stuit op onbegrip, met als gevolg dat die mensen buitenwandelen met het gedacht van "wat een slechte service" dit terwijl ze tijdens de week perfecte service zouden gekregen hebben.

Van Eyck Sport

Geplaatst: 11 nov 2006 22:59
door bo11gevers
Quoten: Origineel geplaatst door charlatan op 11 November 2006


Op mails antwoorden ze niet eens!!!!!! En een verkoper te pakken krijgen is ook al een kunst op zich. Dusdanig besloten om mijn nieuwe fiets aan te kopen bij een andere fm en die een beetje het mes op de keel te zetten ivm richtprijzen van eyck. (nog gelukt ook)
Geloof best dat het vakmannen zijn maar op die manier hoeft het voor mij niet meer. Gebruik van eyck alleen voor de showroom als ik iets wil zien wat mijn fm niet in stock heeft.
M.A.W klantvriendelijkheid NUL op honderd voor van eyck      

M.A.W. niet voldoende ervaring met de winkel om er over te kunnen oordelen!!!

Van Eyck Sport

Geplaatst: 11 nov 2006 23:31
door colnagog
Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 11 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door charlatan op 11 November 2006


Op mails antwoorden ze niet eens!!!!!! En een verkoper te pakken krijgen is ook al een kunst op zich. Dusdanig besloten om mijn nieuwe fiets aan te kopen bij een andere fm en die een beetje het mes op de keel te zetten ivm richtprijzen van eyck. (nog gelukt ook)
Geloof best dat het vakmannen zijn maar op die manier hoeft het voor mij niet meer. Gebruik van eyck alleen voor de showroom als ik iets wil zien wat mijn fm niet in stock heeft.
M.A.W klantvriendelijkheid NUL op honderd voor van eyck      

M.A.W. niet voldoende ervaring met de winkel om er over te kunnen oordelen!!!

Als je geen antwoord op je mail krijgt zul je toch moeten toegeven dat dat niet klantvriendelijk is. Als dit zijn ervaring is klopt het gegeven cijfer wel. Ook wat Frankdeg schrijft topwinkel maar het personeel heeft niet altijd tijd, geeft aan dat je net de "mazzel" moet hebben om (goed) geholpen te worden. Niet iedereen is in de gelegenheid om door de week te komen en is de zaterdag de enige dag. Tuurlijk kun je het niet iedereen naar zijn zin maken. En de een ervaart de service anders dan een ander. Ik begrijp dat jij er (heel) veel koopt voor grote bedragen misschien dat dat voor de verkopers een reden is om de service voor jou anders te vertalen dan voor kleinere klanten.

Van Eyck Sport

Geplaatst: 12 nov 2006 12:26
door kristofw
 Als je geen antwoord op je mail krijgt zul je toch moeten toegeven dat dat niet klantvriendelijk is.

Wanneer ik mails heb gestuurd, hebben ze me altijd terug gemaild. Ze beantwoordden altijd m'n vragen en gaven ook altijd hun prijs. Ik woon er wel zo'n 35km vanaf, maar als ik iets speciaals nodig heb, dan ga ik er meestal langs. Ze hebben er veel, niet duur en als je gaat wanneer het niet druk is, krijg je goed advies.

Van Eyck Sport

Geplaatst: 12 nov 2006 13:07
door charlatan
Ervaring met deze winkel heb ik inderdaad niet, en het klopt dat de prijzen meestal goedkoper zijn dan ergens anders.
Maar als ik een fiets wil kopen van om en bij de 5000 euro dan wil ik als klant beetje als koning behandeld worden. JA ook op een zaterdag. Mischien ben ik ouderwets en kun je me als een moeilijke bestempelen maar als het al begint met het niet antwoorden op mails dan ben je als winkel verkeerd bezig en geef je een slechte INDRUK.
Enne het was deze indruk die bij mij de doorslag gaf om mijn fiets ergens anders aan te kopen.
BTW Ben ongeveer twee uur bezig geweest met de verkoper om de keuzes te maken voor mijn nieuw projectje, weliswaar moest ik wel eens iemand anders laten voorgaan maar ik denk echt wel dat dit helemaal niet mogelijk zou zijn geweest bij van eyck.
Ander verhaal zou zijn als je precies weet wat je moet hebben, bestellinkje doen en hop weg, maar ja dat is maar mijn INDRUK      

Van Eyck Sport

Geplaatst: 12 nov 2006 13:44
door pietalala
Ik heb bij van eyck, zelfs op een zaterdag tijd om even gewoon een babbel te slagen met de verkoper (of babbel slaan?) Nog niets negatiefs over van eyck, wat je niet over Salden kan zeggen. Maarja, iedereen heeft zijn persoonlijke ervaringen en dus ligt de ene winkel ietsje beter dan de andere.
 
greets

Van Eyck Sport

Geplaatst: 12 nov 2006 13:47
door charlatan
Dus jij was het die maar niet wou ophoepelen en mij dusdanig lang liet wachten

Van Eyck Sport

Geplaatst: 12 nov 2006 14:28
door bo11gevers
Maar als je van plan bent om een fiets te kopen van rond de €5000 dan moet je zelf toch wel het verstand hebben dat het gaat om een moeilijke keuze en dat deze dan ook veel tijd in beslag kan nemen en dat je dus ook beter de winkel maar eens kan opzoeken wanneer het minder druk is zodat de mensen tijd hebben om deskundig uitleg te geven.

Van Eyck Sport

Geplaatst: 12 nov 2006 15:17
door amclassic-fan
Bo er zijn vrij veel mensen die gewoon moeten werken van 8 tot 17 en niet zomaar vrij kunnen nemen. Natuurlijk moet jezelf wel weten wat je wilt, anders wordt het de fiets van de FM ipv je eigen fiets. Maar als je zoveel geld uitgeeft mag je toch wel een beetje advies verwachten.?.