Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bora Ultra of Lightweights???

wielrennerd
Forum-lid

wielrennerd 08 nov 2006 00:14

Ik weet niet wat de LW's kosten maar de bora's zijn er al voor 2135 ofzoiets bij Salden.

Wat ik niet snap waarom combineren ze dan niet de beste eigenschappen van het VW en het AW van die LW's ????

Of is dit een domme vraag?

En ik vind het gaat niet om de prijs of het uiterlijk.

In de eerste plaats moeten we KNALLEN

Ik kan me vaak ergen als ik dingen lees van:

Ja ik heb net me nieuwe LW s getest   maar ik heb maar rond de 30 gereden en geen harde bochten genomen. Dit vind ik te dikke mannen met een midlife crisis. Veel jongeren zoals ik zouden een moord doen voor die wielen en hun zitten te zeiken over stickertjes en kleuren en wat andere mensen van hun vinden.    Zo reed ik in een ouderwets shirtje van toshiba.   Had je ze moeten horen.   Pfff   Ik zeg maar zo:

Als je met LW's of bora's rijd dan   zouden stilstaande mensen nog niet eens het verschil mogen zien. Zien ze dat wel......en jij ziet ook nog dat zij het zien   dan ben je maar een zondagsrijer en ben je de wielen niet waard vind ik.

Zo... Dat moest ik even kwijt.

haha dat lucht op.
man 24 limburger muziekgek, filmgek en wielergestoord:<br>
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I d&#111;nt want to be cured.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 08 nov 2006 00:16

Quote: Origineel geplaatst door Michiel17 op 07 November 2006
Sommige mensen vergeten nog wel is dat het ook gewoon een grote hobby kan zijn.

Helemaal waar.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

wielrennerd
Forum-lid

wielrennerd 08 nov 2006 00:18

Wel vind ik het super vet hoe sommige mensen ( waaronder ik ) helemaal bezeten zijn van de fiets        zoals ook scepticus enzo       This is a disease of wich i dont want to be cured!!!   A disease i tell you a disease!!! HaHa
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I d&#111;nt want to be cured.

timowr
Forum-lid

timowr 08 nov 2006 00:20

Michiel, ik betaal geen 2500 euro voor een setje wielen enkel om dan "wow" te denken als ik mijn garage binnenloop. Als je dat wel doet dan klopt mijn vaststelling toch dat het om het effect op het ego gaat?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 08 nov 2006 00:21

Quote: Origineel geplaatst door WielrennerD op 07 November 2006
Wat ik niet snap waarom combineren ze dan niet de beste eigenschappen van het VW en het AW van die LW's ????

Bestaat ook gewoon hoor! (kijk maar ff op carbonsports.com voor alle modellen)

oh wacht ik zie dat je zelf ook je post hebt geëdit
In de eerste plaats moeten we KNALLEN

[verhaal dat hobbyisten niet op LW's zouden mogen rijden]

Als je met LW's of bora's rijd dan   zouden stilstaande mensen nog niet eens het verschil mogen zien. Zien ze dat wel......en jij ziet ook nog dat zij het zien   dan ben je maar een zondagsrijer en ben je de wielen niet waard vind ik.

Is ergens wel wat voor te zeggen maarrrrrrrrrr.... als je zo redeneert, mag je dan ook alleen een mooie designkeuken hebben als je héél erg goed kan koken? Mag je alleen in een groot huis wonen als je héél erg goed kan stofzuigen? Mag je alleen in een designfauteuil zitten als je een extreem dikke reet hebt?

Stel dat je een zware, drukke maar goedbetaalde baan hebt. Als je dan in je vrije tijd graag fietst, waarom zou dat dan niet op mooi materiaal mogen? En uitgesmeerd over 3 jaar vallen de kosten van een setje LW's nog volledig in het niet bij wat een Porsche ofzo kost.

wielrennerd
Forum-lid

wielrennerd 08 nov 2006 00:27

Zoals de wijze Hans Teeuwen ooit zei:Een stijve lul, die is gemaakt om mee te pompen!!!
Ok ik geef je wel een beetje gelijk MaarrrrrJe hebt het steeds over kunnen.   Ik heb het over de mentaliteit. Als je dan zo n keuken hebt met 10 verschillende pitten enzo probeer dan ook eens gerechten te maken met dat materiaal en ga niet iedere dag uiteten. Snap je?   Het is een beetje als met ferrari s enzo   op de weg mag je toch maar 120   maar als je er één hebt en je hebt er nooit mee gescheurd??????   nou daar zet ik toch vraagtekens bij hoor.

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 08 nov 2006 00:32

Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 07 November 2006
Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 07 November 2006
Wat wel leuk is als je toevallig op een tourcamping met die wielen rijd hoor je die Denen ooooh "Leitewaait" (Lightweight) naar mekaar zeggen net nadat je voorbij rijdt

a) Wielen met een adviesprijs van dik 3000 Euro zijn alledaags?
b) "oooh, Leitewaait". Koop je ze dan niet omdat je eigenlijk gewoon op wil vallen?

Reedt die camping op om een ander op te halen om een rondje te rijden, Leitewaait slaat op dat knackerbrüden accent van ze, wel lachuh
en als je met die wielen rijd val je zoiezo op bij wieler-publiek.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 08 nov 2006 00:32

Sja mentaliteit.... bedoel je dat als je LW's hebt dat je dan per se fanatiek en gedisciplineerd moet trainen? Vind ik ook niet hoor. Als je een drukke baan hebt waarin je vanalles moet heb je misschien wel helemaal geen zin om na werktijd ook nog met schema's te gaan fietsen, maar wil je gewoon lekker uitwaaien en genieten. En waarom zou dat niet op LW's mogen? (wat is dat toch met die Calvinistische onderbuikgevoelens??0 )

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 08 nov 2006 00:33

Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 07 November 2006

Reedt die camping op om een ander op te halen, Leitewaait slaat op dat knackerbrüden accent van ze, wel lachuh
en als je met die wielen rijd val je zoiezo op bij wieler-publiek.

In Denemarken zijn ze gek op LW's iig! (zie het Pro's on LW-topic op WW)

timowr
Forum-lid

timowr 08 nov 2006 00:39

Wel vind ik het super vet hoe sommige mensen ( waaronder ik ) helemaal bezeten zijn van de fiets        zoals ook scepticus enzo       This is a disease of wich i dont want to be cured!!!   A disease i tell you a disease!!! HaHa
Ik combineer het liever. Ik heb meerdere fietsen waarvan ik zeg "wow, wat mooi" (maar geen garage maar dan ben ik niet het type dat carbon altijd mooier vind dan alu en een duur onderdeel altijd mooier goedkoop. Een fiets is voor mij een combinatie van onopvallend en functioneel. Wat anderen ervan vinden is bijzaak maar soms wel grappig. "Experts" die bij een tocht mijn fiets maar niets bijzonders vinden, wat langer kijken, onderdelen herkennen en hem dan toch opeens erg mooi vinden. Waar gaat het dan nog om?

Wat wel opvalt is dat je met LW's blijkbaar niet onder de dertig/vijfendertig per uur mag zakken. Ben ik na 180 kilometer bijna thuis, komt er een groepje voorbij met opmerkingen over de combi tempo/spullen.

wielrennerd
Forum-lid

wielrennerd 08 nov 2006 00:47

Ok scepticus ik geef je gelijk ik vind het gewoon leuk om af en toe wat leven in de brouwerij te brengen. Snap je wel toch? Ik vind iedereen moet doen wat hij wil en waar hij zich lekker bij voelt.

Ik denk dat het ook een beetje jalozie is. Dat begrijp je zeker weten volgens mij wanneer je je in mij zou verplaatsen. Ik zou net noch niet mijn ziel aan de duivel verkopen voor zo n wielen.

Ik heb me een C50 besteld waar ik ECHT lang voor heb gespaard en bijna 2 jaar geen auto voor heb gereden.
Das ook mooi niet maar een setje mooie wielen erbij zou het echt afmaken.

Vinden jullie dat ik de goede keuze gemaakt heb tussen C50 -   Extreme carbon ?   Ik ben in vorm 71-72 kg vetpercentage rond de 8 en 9 en 1 m 87   en zoals je al begrepen had ik hou ervan om te knallen en dat ding af te raggen. Een beetje alla thor husdhofd.

michiel17
Forum-lid

michiel17 08 nov 2006 00:52

Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 07 November 2006
Michiel, ik betaal geen 2500 euro voor een setje wielen enkel om dan "wow" te denken als ik mijn garage binnenloop. Als je dat wel doet dan klopt mijn vaststelling toch dat het om het effect op het ego gaat?

Ik denk niet enkel wow als ik ze zie, ik aanbid ze, vertroetel ze, leg er met veel liefde een tube om nadat ik de velg heb "ingemasseerd" met kit . Maar kennelijk zie jij hier niet hetzelfde in wat vele van ons wel zien. Maar gelukkig zijn er verschillen, anders reed de hele wereld rond met carbon wielen en waren ze allang niet meer zo exclusief geweest als ze nu nog zijn (en niet zo duur). Maar nu weer ff ontopic

Plaats reactie