Zo zie je maar weer de invloed van bouw en gespierdheid op lopen. De beste wielrenner aller tijden lukt het niet om 2:30 te lopen. Ik had verwacht dat hij wel in de buurt zou komen van 2:30 maar kennelijk heb ik de invloed van bouw en gespierdheid enorm onderschat.
Ik denk trouwens dat een Bettinin wel een snelle tijd moet kunnen lopen? En hoe zit het met jou Amclassic-fan?? Jij hebt toch ook een Sonja Bakker postuur?
marathon
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Toen ik nog schaatsen een paar jaar geleden wel redelijk wat hard gelopen, maar daar ben ik op een gegeven moment mee gestopt omdat ik van blessure naar blessure liep. Misschien dat ik over een jaar weer eens ga kijken of het nu wel goed gaat, toen ik stopte was ik namelijk nog vol in de groei en was mijn mentaliteit anders. Ik wilde namelijk niet alleen goed zijn op wedstrijden, alles wat we op training deden wilde ik ook altijd het beste en snelste zijn. Dat is natuurlijk niet echt handig als je net weer terug komt van een lichte blessure.
Maar nu van de winter weer begonnen met zwemmen, deze zomer wat leuke uitslagen rijden bij de A-Amateurs, daarna ook weer gaan hardlopen. En dus misschien de daarop volgende zomer wat triathlon's.
Maar nu van de winter weer begonnen met zwemmen, deze zomer wat leuke uitslagen rijden bij de A-Amateurs, daarna ook weer gaan hardlopen. En dus misschien de daarop volgende zomer wat triathlon's.
Ben wel benieuwd hoe Armstrong precies getraind heeft.... er zijn nog al wat uiteenlopende trainingsmethodes... variërend van heel veel duurtraining tot heel veel intervaltraining en bijna geen duurtraining...
@ vrouwke ik weet wel dat dat echt best wel goed is ik heb namelijk zelf 20 jaar aaan weg en baan atletiek gedaan voor ik op de fiets ben gekropen. de hele was niet mijn favo maar de halve ging maar de halve en korter ging mij aardig goed af. halve pr is 1:14 ,13 10=34:23 5=16:58 maar ja nu ben ik een oude knol oja de hele pr =3:05
cornelli racing cycles Uden
@ NEOS: heb jij wat leuke interval oefening'tjes om snelheid te verhogen? 3x per week duurtraining begint te vervelen en ik heb ook begrepen dat je er niet sneller door wordt (blijkt ook wel aangezien ik nauwelijks progressie maak).
Heb vandaag 6 blokjes van 5 minuten HR 175 gedaan (net boven mijn omslagpunt), telkens gevolgd door 3 minuten rust (joggen op HR 145). Ben ik zo een beetje op de goede weg? Ben van plan deze training 1 of 2x per week te doen, en dan in 't weekend één lange duurloop...
Heb vandaag 6 blokjes van 5 minuten HR 175 gedaan (net boven mijn omslagpunt), telkens gevolgd door 3 minuten rust (joggen op HR 145). Ben ik zo een beetje op de goede weg? Ben van plan deze training 1 of 2x per week te doen, en dan in 't weekend één lange duurloop...
Heb ook al een schema'tje aangemaakt op hardloopschema.nl Maar ik zit een beetje in een tweestrijd...Kijk, ik ben een toerist dus bezig zijn is voor mij het hoofddoel.... Ik train voor Egmond, uitlopen is voor het hoofddoel, een goede tijd komt op de 2e plaats... Als ik mijn 13.5 KM training die ik nu vaak doe vertaal naar 21 KM kom ik op 1.35 uit voor de halve van Egmond; hiermee zou ik dik tevreden zijn.Aan de ene kant wil ik lekker onbevangen lopen en aan de andere kant wil ik het ook wel redelijk serieus aanpakken. Maar bij hardloopschema.nl moet je elke week 2 trainingen in D1 lopen. Dan sta ik ongeveer stil.... dus dat zie ik niet zitten...Zie het nu van lopen in D1 ook niet echt in aangezien de basisconditie gewoon uitstekend is na het wielerseizoen.Ben eigenlijk op zoek naar een heel simpel trainingsschema; ik wil niet elke training de hele tijd op mijn meter hoeven loeren.... Die trainingen van hardloopschema.nl zijn mij te ingewikkeld...
Wat ook wel wil helpen is lid worden van een triathlon club... krijg je degelijke trainingen voor fietsen en lopen en wanneer het in de zomer erg warm is kan je ook gaan zwemmen.
Toen ik lid werd van RTC heb ik zeker 6 minuten van mijn 10k tijd afgehaald.
Ik hoop dat je een beetje kan doorlopen in Egmond. Meestal is het in de duinen erg druk en moeilijk inhalen; dus zorg ervoor dat je een beetje vooraan staat bij de start en ik zal voor je duimen voor mooi weer (heb ik het ook). OP het strand kan een strak windje tegen staan (+hagel of sneeuw...)
Als training kan je dit weekend de omloop van Monster (ZH) doen 11,6 of 21 km.
16 december is de Makrelenloop in Scheveningen, ook erg leuk 16 km waar van 14 over het strand....en tweede kerstdag de strandloop in Scheveningen 5 of 10 km.
Toen ik lid werd van RTC heb ik zeker 6 minuten van mijn 10k tijd afgehaald.
Ik hoop dat je een beetje kan doorlopen in Egmond. Meestal is het in de duinen erg druk en moeilijk inhalen; dus zorg ervoor dat je een beetje vooraan staat bij de start en ik zal voor je duimen voor mooi weer (heb ik het ook). OP het strand kan een strak windje tegen staan (+hagel of sneeuw...)
Als training kan je dit weekend de omloop van Monster (ZH) doen 11,6 of 21 km.
16 december is de Makrelenloop in Scheveningen, ook erg leuk 16 km waar van 14 over het strand....en tweede kerstdag de strandloop in Scheveningen 5 of 10 km.
nulla tenaci invia est via
Dank je wel voor de tips. Lid worden van triathlonvereniging heb ik niet zoveel trek in, ik train samen met een maatje van me. Thanks voor die wedstrijden, ik wil er zeker 1 of 2 gaan lopen voor Egmond. Dat van die drukte had ik ook al van iemand anders gehoord, het is aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant het is niet anders!
Windje tegen is niet zo erg; hier in de Amsterdamse polder zijn we niet anders gewend. Ik train altijd langs de Amstel en daar waait het bijna altijd.
Heb je nog extra tips voor een "supersimpel" trainingschema?
PS: zondag doe ik al mee aan een spinningmarathon voor 't goede doel hier in Amsterdam dus lopen zit er dan even niet in....
Windje tegen is niet zo erg; hier in de Amsterdamse polder zijn we niet anders gewend. Ik train altijd langs de Amstel en daar waait het bijna altijd.
Heb je nog extra tips voor een "supersimpel" trainingschema?
PS: zondag doe ik al mee aan een spinningmarathon voor 't goede doel hier in Amsterdam dus lopen zit er dan even niet in....
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 08 November 2006
@ NEOS: heb jij wat leuke interval oefening'tjes om snelheid te verhogen? 3x per week duurtraining begint te vervelen en ik heb ook begrepen dat je er niet sneller door wordt (blijkt ook wel aangezien ik nauwelijks progressie maak). Heb vandaag 6 blokjes van 5 minuten HR 175 gedaan (net boven mijn omslagpunt), telkens gevolgd door 3 minuten rust (joggen op HR 145). Ben ik zo een beetje op de goede weg? Ben van plan deze training 1 of 2x per week te doen, en dan in 't weekend één lange duurloop...
Mijn vraag is hoe oud je bent omdat je jong niets op de lange afstand hebt te zoeken houd het dan kort tot 5 km . Hier leg je de bakermat voor je latere langeafstand carriere . maar verder lijk je wel op de goede weg al zou ik zorgen dat de HF na 3 min rust 120 is 145 lijkt mij nog niet genoeg hersteld dus neem langere pauzes totdat je deze HF hebt bereikt...
Je moet bedenken dat je in het begin met deze training met sprongen vooruit gaat maar als je tijd zo rond de 37 min op de 10 km komt dan gaat het steeds langzamer vooruit en er komt dan een vorm van talent aan het licht .Ik zelf trainde Maandag herstel- Dinsdag Baantraining-Woensdag hersteltraining-donderdag baan-vrijdag vrij zaterdag rustig inlopen met enkele versnellingen en zondag wedstrijd( soms 2x per dag 'smorgens om 6:00 en sávonds bij de club)......Verder in de winter tijdens de crossjes leg je basis voor de zomer.Dit ivm kracht en snelheid de duur heb je toch al tijdens de lange lopen. 1x in de week kort en snel en 1x bijv 800m of 1000m of 2000m dus zorg dat je veel afwisseling hebt en NOOIT maximaal trainen zón 80 a90 % is meer dan genoeg. kijk op het hardloop forum en train vooral niet te veel of te intensief want je loopt veeeeeel sneller blessures op dan met de fiets en dan is de trainig voor niets geweest.Dus mijn aanraden is 3 weken intensief en 4 e week een rust week max 3x per week en aales rustig want geef je lichaam kans op herstel.Verder zeg ik ga niet met tegenzin en wens je veel succes ( ik zou nu nog ook graag lopen maar mijn lichaam weigert hier meedewerking aan te verlenen)
@ NEOS: heb jij wat leuke interval oefening'tjes om snelheid te verhogen? 3x per week duurtraining begint te vervelen en ik heb ook begrepen dat je er niet sneller door wordt (blijkt ook wel aangezien ik nauwelijks progressie maak). Heb vandaag 6 blokjes van 5 minuten HR 175 gedaan (net boven mijn omslagpunt), telkens gevolgd door 3 minuten rust (joggen op HR 145). Ben ik zo een beetje op de goede weg? Ben van plan deze training 1 of 2x per week te doen, en dan in 't weekend één lange duurloop...
Mijn vraag is hoe oud je bent omdat je jong niets op de lange afstand hebt te zoeken houd het dan kort tot 5 km . Hier leg je de bakermat voor je latere langeafstand carriere . maar verder lijk je wel op de goede weg al zou ik zorgen dat de HF na 3 min rust 120 is 145 lijkt mij nog niet genoeg hersteld dus neem langere pauzes totdat je deze HF hebt bereikt...
Je moet bedenken dat je in het begin met deze training met sprongen vooruit gaat maar als je tijd zo rond de 37 min op de 10 km komt dan gaat het steeds langzamer vooruit en er komt dan een vorm van talent aan het licht .Ik zelf trainde Maandag herstel- Dinsdag Baantraining-Woensdag hersteltraining-donderdag baan-vrijdag vrij zaterdag rustig inlopen met enkele versnellingen en zondag wedstrijd( soms 2x per dag 'smorgens om 6:00 en sávonds bij de club)......Verder in de winter tijdens de crossjes leg je basis voor de zomer.Dit ivm kracht en snelheid de duur heb je toch al tijdens de lange lopen. 1x in de week kort en snel en 1x bijv 800m of 1000m of 2000m dus zorg dat je veel afwisseling hebt en NOOIT maximaal trainen zón 80 a90 % is meer dan genoeg. kijk op het hardloop forum en train vooral niet te veel of te intensief want je loopt veeeeeel sneller blessures op dan met de fiets en dan is de trainig voor niets geweest.Dus mijn aanraden is 3 weken intensief en 4 e week een rust week max 3x per week en aales rustig want geef je lichaam kans op herstel.Verder zeg ik ga niet met tegenzin en wens je veel succes ( ik zou nu nog ook graag lopen maar mijn lichaam weigert hier meedewerking aan te verlenen)
cornelli racing cycles Uden