Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Problemen bij veloflexdirekt.de??

j-rune
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jan 2006 00:24

j-rune 15 jun 2007 14:39

Berggeit schreef:
Rene schreef:Ik heb afgelopen week contact gehad met Veloflex direct , binnen 2 dagen reactie op mijn mail. Ik denk dat er met je bestelling iets fout is gegaan , misschien gewoon nog eens bellen.

Kan je wel de tip geven om bij nachname te bestellen in de toekomst ofwel onder rembours.

Gtrz Rene


Heb je ze gebeld of gemaild? En wat was de inhoud van je telefoontje of email? Ging het over een bestelling die je reeds hebt gedaan? Of om informatie over hun producten?

Ik krijg namelijk het idee dat ze 'selectief' bereikbaar zijn. Als er geld te halen valt dan sturen ze emails met de betalingsgegevens en als het gaat om nakomen van hun afspraken geven ze niet thuis.



Ik heb hetzelfde idee als u berggeit.
Ik ga nog een laatste poging ondernemen om mijn geld terug te krijgen.
Ik heb op de site van de belgische overheid een formulier terug gevonden om klacht in te dienen. http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nl_001.htm
Ik denk niet dat het veel zal uithalen maar ik kan het toch maar proberen.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 15 jun 2007 15:28

Hoi,

Hebben jullie de algemene verkoopsvoorwaarden al eens doorgenomen?

http://www.veloflexdirekt.de/agb.html

Ciao, :)
Snobisme is een dure hobby...

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 15 jun 2007 21:14

Hoi,

Onder andere dat de minimumbestelling binnen de EU (m.u.v. Duitsland en Oostenrijk) 134,00 euro bedraagt.
Uit de tekst blijkt ook dat er toch wel wat ge-e-mail is alvorens je precies weet hoeveel je nu eigenlijk moet storten ingeval van vooruitbetaling enz.
M.a.w. als je binnen de EU woont neem dan de rembourskosten voor je rekening, is altijd veiliger dan vooruit in het wildeweg een bedrag te gaan storten waarvan je denkt dat het kostendekkend is.
Een tweede, veilige manier is via Paypal maar ook dan dien je precies te weten wat je dient te betalen of er gebeurt heel waarschijnlijk ook weer niks qua levering.

IK heb een tijd geleden op andere fora nog mensen horen jammeren over dit bedrijf maar na verloop van tijd hoor je er niks meer van. Ik ga er dan maar van uit dat de zaken naar voldoening zijn geregeld maar het heeft in sommige gevallen wel zijn beloop nodig.....

Ciao, :)
Snobisme is een dure hobby...

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 18 jun 2007 18:22

IS er al enig nieuws? Want ik hoor ook bij de groep: langwachtenden.

Geen reactie op mails, telefoonnummer doet het niet..
Science of Performance!

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 18 jun 2007 22:54

Bij mij ook nog steeds geen reacties. Maar liefst voor 179.50 spulletjes besteld begin april.
Ik heb met andere webshops eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gehad, soms weleens wat verkeerds ontvangen maar dat werd altijd keurig opgelost.
Mede door vele positieve ervaringen over deze webwinkel vol vertrouwen spullen besteld maar nee hoor...
Internetaankopen blijven helaas een risico.

titanium
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 jul 2006 15:19

titanium 19 jun 2007 15:50

Ik ben ook gedupeerd door veloflex. Ik heb eind mei voor 174 eur een brooks zadel besteld. Via het duitse forum en dit kwam ik dus net te laat achter dat dit (nu) oplichters zijn geworden.

Postbank doet helaas niet aan terugdraaien. Wel ga ik via het ecc een klacht indienen en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen.

relevant links:
Europees Consumenten Centrum

Postbus 487

3500 AL Utrecht

www.eccnl.eu


via hun site kun je een 4-paginas tellend formulier downloaden dat je opstuurt naar Veloflex. Vervolgens (waarschijnlijk volgt er geen reactie van Velo-eikels) kun je een klacht indienen bij het ECC met alle relevante stukken.

Dus oproep aan iedereen om dit te doen. Zo kunnen we wellicht een vuist maken.

wellicht: refereren aan mijn klacht bij het ecc, die is geregistreerd onder nummer: NL/DE-39/2007

Plaats reactie