Pagina 2 van 2
Geplaatst: 15 jun 2007 14:39
door j-rune
Berggeit schreef:Rene schreef:Ik heb afgelopen week contact gehad met Veloflex direct , binnen 2 dagen reactie op mijn mail. Ik denk dat er met je bestelling iets fout is gegaan , misschien gewoon nog eens bellen.
Kan je wel de tip geven om bij nachname te bestellen in de toekomst ofwel onder rembours.
Gtrz Rene
Heb je ze gebeld of gemaild? En wat was de inhoud van je telefoontje of email? Ging het over een bestelling die je reeds hebt gedaan? Of om informatie over hun producten?
Ik krijg namelijk het idee dat ze 'selectief' bereikbaar zijn. Als er geld te halen valt dan sturen ze emails met de betalingsgegevens en als het gaat om nakomen van hun afspraken geven ze niet thuis.
Ik heb hetzelfde idee als u berggeit.
Ik ga nog een laatste poging ondernemen om mijn geld terug te krijgen.
Ik heb op de site van de belgische overheid een formulier terug gevonden om klacht in te dienen.
http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nl_001.htm
Ik denk niet dat het veel zal uithalen maar ik kan het toch maar proberen.
Geplaatst: 15 jun 2007 15:28
door fdegrove
Hoi,
Hebben jullie de algemene verkoopsvoorwaarden al eens doorgenomen?
http://www.veloflexdirekt.de/agb.html
Ciao,
Geplaatst: 15 jun 2007 21:14
door fdegrove
Hoi,
Onder andere dat de minimumbestelling binnen de EU (m.u.v. Duitsland en Oostenrijk) 134,00 euro bedraagt.
Uit de tekst blijkt ook dat er toch wel wat ge-e-mail is alvorens je precies weet hoeveel je nu eigenlijk moet storten ingeval van vooruitbetaling enz.
M.a.w. als je binnen de EU woont neem dan de rembourskosten voor je rekening, is altijd veiliger dan vooruit in het wildeweg een bedrag te gaan storten waarvan je denkt dat het kostendekkend is.
Een tweede, veilige manier is via Paypal maar ook dan dien je precies te weten wat je dient te betalen of er gebeurt heel waarschijnlijk ook weer niks qua levering.
IK heb een tijd geleden op andere fora nog mensen horen jammeren over dit bedrijf maar na verloop van tijd hoor je er niks meer van. Ik ga er dan maar van uit dat de zaken naar voldoening zijn geregeld maar het heeft in sommige gevallen wel zijn beloop nodig.....
Ciao,
Geplaatst: 18 jun 2007 18:22
door daveke
IS er al enig nieuws? Want ik hoor ook bij de groep: langwachtenden.
Geen reactie op mails, telefoonnummer doet het niet..
Geplaatst: 18 jun 2007 22:54
door cubebiker
Bij mij ook nog steeds geen reacties. Maar liefst voor 179.50 spulletjes besteld begin april.
Ik heb met andere webshops eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gehad, soms weleens wat verkeerds ontvangen maar dat werd altijd keurig opgelost.
Mede door vele positieve ervaringen over deze webwinkel vol vertrouwen spullen besteld maar nee hoor...
Internetaankopen blijven helaas een risico.
Geplaatst: 19 jun 2007 15:50
door titanium
Ik ben ook gedupeerd door veloflex. Ik heb eind mei voor 174 eur een brooks zadel besteld. Via het duitse forum en dit kwam ik dus net te laat achter dat dit (nu) oplichters zijn geworden.
Postbank doet helaas niet aan terugdraaien. Wel ga ik via het ecc een klacht indienen en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen.
relevant links:
Europees Consumenten Centrum
Postbus 487
3500 AL Utrecht
www.eccnl.eu
via hun site kun je een 4-paginas tellend formulier downloaden dat je opstuurt naar Veloflex. Vervolgens (waarschijnlijk volgt er geen reactie van Velo-eikels) kun je een klacht indienen bij het ECC met alle relevante stukken.
Dus oproep aan iedereen om dit te doen. Zo kunnen we wellicht een vuist maken.
wellicht: refereren aan mijn klacht bij het ecc, die is geregistreerd onder nummer: NL/DE-39/2007