Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2007

ivan
Forum-lid

ivan 19 nov 2006 12:45

Ik zou ook graag willen meedoen aan de Marmotte 2007. Kan iemand mij aanraden hoe ik dit het best zou aanpakken ? Ik zou meedoen met een beperkte groep (3 - 4 fietsers ongeveer). Waar en hoe kan ik het best overnachten e.d. ? Bedankt alvast, je mag mij altijd mailen ---> is188217 (at) scarlet.be
Ik ben een top-10 finisher in de velomediane van 2006 (174 km in 5h rond)
Groetjes

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 nov 2006 18:41

Overnachten kan in huisjes of hotels (reserveren aan te raden en wees er snel bij) of op campings; hier is reserveren niet nodig. Kijk anders ook ff in het Marmotte 2006-topic, daar staat een Q&A waar veel info in staat.
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=5

ivan
Forum-lid

ivan 19 nov 2006 22:59

Bedankt voor de link havana, dit had ik nog niet gezien. Ik ben niet in het bezit van een mobilhome of caravan, dus ik denk dat het best is om een huisje te huren ginds. Weet je misschien waar dat ergens is (ook bij een organisatie ofzo) ? Kan ik daarvoor ook op een website terecht ? Ik ben nog nooit in Frankrijk geweest en heb zo og nooit een wedstrijd gestart. De velomediane sta ik gewon om 5u op en vertrek naar de start, wel op voorhand inschrijven.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 nov 2006 18:07

Kamperen kan ook gewoon met een tent hoor  Heb ik afgelopen jaar gedaan bij de Marmotte. Ik slaap nergens lekkerder dan in een tent, maar wie ben ik!
Sterker nog, een caravan of (nog erger) camper is wat bij betreft niet eens kamperen....
Huisje huren in de omgeving zou of even op Google zoeken op "Bourg d'Oisans" of "Alpe d'Huez" of je gaat gewoon even langs bij een reisbureau.
Ik zie in je profiel dat je een Belg bent, dan spreek je vast goed Frans. In dat geval, mail of bel even met de Office du Tourism in Bourg:
http://www.tourisme.fr/office-de-touris ... oisans.htm
Zij kunnen je van alles vertellen over huisjes, campings en hotels. Er zijn overigens ook campings met sta-caravans en huisjes erop, o.a. Camping La Cascades, aan de voet van v/d Alpe d'Huez; op deze camping stond ik vorig jaar. Perfecte camping. Linkje:
http://www.premiumwanadoo.com/lacascade ... =gb&mode=l

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 nov 2006 21:36

Zo'n progamma zou ik nooit rijden. Ik zou er altijd voor gaan om 1e de cyclo te rijden en daarna er nog een weekje te blijven. Nu moet je de dagen ervoor namelijk vreselijk de rem erop houden en dan nog is voor veel mensen 150 km in het hoog gebergte behoorlijk slopend. Als je een paar dagen van te voren al die in je reserves moet tasten kom je die gewoon te kort tijdens de Marmotte zelf.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 nov 2006 22:30

Populair schema voor mensen die het zwaar willen maken:
Rij op dag 1 de Marmotton (de kleine Marmotte). Dag erna rust, dag daarna rijd je de Alpe op en de dag daarna pak de Col d'Ornon nog ff (of nog ff de Alpe). Daarna alleen rust en de dag vóór de Marmotte alleen ff 30 KM vlak losfietsen.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 21 nov 2006 23:28

ik vind dit een erg goede vraag, ik wil komend jaar ook de marmotte gaan rijden, maar ben nog wat onbekend met de mogelijkheden. ik zit te denken mee te gaan met een reisorganisatie (ben pas 19 en niet in het bezit van eigen vervoer) zijn er mensen met tips en/of evt ervaringen. als er reisorganisatie bekend zijn die een pakket aanbieden voor de marmotte hoor ik dit graag
edit: hieronder een programma van enroute fietreizen:

Dag
Etappe
Afstand
Hoogte-verschil

zo
Aankomst Vaujany

ma
Vaujany-Albertville
105 km
1400 m

di
Albertville-Valloire
110 km
2500 m

wo
Valloire-Vaujany
85 km
2500 m

do
Rondrit
60 km
2000 m

vr
Rustdag

za
La Marmotte
174 km
5000 m

zo
Vertrek

http://www.enroute-fietsreizen.nl/marmo ... reisschema

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 nov 2006 11:14

Doet www.enroute.nl geen marmotte meer? CT is wel de bekendste en naar ik mag geloven ook de beste. Maar heb er zelf geen ervaring mee. Enroute heeft mij altijd wel keurig geholpen met startbewijzen en het regelen van een appartement vorig jaar.
Less is bore

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 22 nov 2006 12:27

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 22 November 2006

Doet www.enroute.nl geen marmotte meer? CT is wel de bekendste en naar ik mag geloven ook de beste. Maar heb er zelf geen ervaring mee. Enroute heeft mij altijd wel keurig geholpen met startbewijzen en het regelen van een appartement vorig jaar.

kijk ff twee posts boven deze.. daar heb ik het programma van enroute geplakt

Plaats reactie