Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Flarer Itali�

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 04 nov 2006 20:39

Quoten: Origineel geplaatst door pinarellogek op 04 November 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Andropov op 03 November 2006

Quoten: Origineel geplaatst door pinarellogek op 03 November 2006

Ik heb net een campa centaur groep 2007 bij Flarer besteld. Ook nu weer goede service en een goede prijs (508 euro). Op mijn pina paris alu had ik namelijk ultegra en dat kan eigenlijk niet (ben ik door meerder mensen op gewezen)

Bij Hopmans staat deze groep € 470 !!!
"Op Pina geen Shimano"!!!  Das toch persoonlijke keuze zekers.
Ik twijfel geen moment om op mijn Paris nen Dura-ace te zetten. Vind die hogere shifters (Persoonlijk) net enorm aangenaam om me te rijden.
CU

Ik heb de prijs bij Hopmans ook wel gezien, maar dit zijn afhaalprijzen. aangezien ik in het oosten van het land woon, is dat iets te ver rijden. Voor de meerprijs laat ik de groep lekker aan huis bezorgen.
De keuze tussen campa en shimano is inderddad persoonlijk. Heb zelf jaren met shimano gereden. Beviel altijd goed. Bij de aanschaf van mijn nieuwe pina in Italie bleek dat campa record goedkoper was dan Dura Ace. Ik vind campa erg mmoi om te zien en dus was de keuze snel gemaakt. Als je tweede fiets dan shimano heeft en een aantal onderdelen zijn aan vervanging toe, dan is het makkelijker om beide fietsen met campa uit te rusten.
ciao

Dan ga je met de trein op zaterdag, NS herfsttoer, voor 35 euro met z'n tweëen 1 dag reizen. En nog eerste klas ook. Hopmans is niet zo heel erg ver van het station.
En dan gezellig in Bergen op Zoom koffie drinken.

olleranip
Forum-lid

olleranip 06 nov 2006 16:06

Ik heb deze zomer een nieuwe Pina Paris Carbon bij Flarer gekocht. Perfecte service. Na 1800 km had ik een breuk in het bracket. Ik heb het frame gedemonteerd en opgestuurd. nlangs te horen gekregen dat een nieuw frame opgestuurd wordt. Dus service is goed alleen je moet wel handig zijn.

Oeps, komt dat vaker voor bij een Pina Paris Carbon? Ik ben namelijk van plan volgend voorjaar bij Flarer één te kopen. Maar met zo'n bericht groeit niet bepaald het vertrouwen. Heb je een uitleg gekregen over de oorzaak?

Het frame is van carbon. Alleen de bracketpot is van aluminium. Deze heeft losgelaten van het frame. Ik heb gehoord dat er al meerdere zijn geweest met dit probleem (niet bij Flarer). Ook andere frames kennen dit probleem. Ik sprak een Look-rijder die hetzelfde heeft gehad. Mij verbaast het wel dat dit met zo'n duur top-frame kan gebeuren. Wat nu als zoiets na de garantieperiode gebeurt. Echter het frame rijd fantastisch. echt een aanrader. Ik heb ook een pina paris alu, maar de carbon rijdt veel fijner. En dan het design........ Voor mij is er maar een fiets.

Een kapotte?

vinylly
Forum-lid

vinylly 04 jan 2007 19:12

Ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn fiets gemonteerd weer bij Flarer staat. Zoals sommige weten had ik lakproblemen maar kreeg direct te horen dat het frame door Pina vervangen werd door garantie. Nu schrijven we in de mail of ik even 106 euro over wil maken. 35 euro voor verzendkosten van en naar pinarello en naar mij en 71 euro voor het afmonteren van het nieuwe frame. Is dit een normale gang van zaken of is de garantie maar tot de stoep? Ik ben namelijk niet bereid om montage kosten te gaan betalen voor een fout van Pinarello.

No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

sharkman
Forum-lid

sharkman 04 jan 2007 19:17

Ligt eraan. Je hebt je fiets bij Flarer gekocht dus zul je hem daar af moeten leveren en ook weer op moeten halen (alle verzendkosten daarna zijn voor Flarer).
Heb je een complete fiets bij Flarer gekocht dan moeten ze hem ook weer kompleet afleveren (zonder kosten). Heb je enkel een frame gekocht dan had je hem kaal af moeten leveren en weer kaal in ontvangst nemen.  Overigens vindt ik 71 Euro super schappelijk dus al te veel zou ik niet klagen (en 35 Euro voor verzendkosten zijn een lachertje daar krijg je een frame niet een voor naar Duitsland).

vinylly
Forum-lid

vinylly 04 jan 2007 19:41

@ Sharkman: ik heb de fiets daar compleet afgemonteerd gekocht. Die verzendkosten kan ik nog wel bij maar die 71 euro voor het afmonteren vind ik toch wel vreemd. Het komt er dus op neer dat die 71 euro in dit geval niet voor mijn rekening zijn?!

vinylly
Forum-lid

vinylly 04 jan 2007 20:28

Hey Pinarellogek,
Ik zit dus precies in hetzelfde schuitje. Ik bedoel het is niet mijn fout dat het frame een mankement had/heeft. Als er geen mankement was had ik deze kosten ook niet gehad, dus vindt dat het onder de garantie moet vallen!?

vinylly
Forum-lid

vinylly 04 jan 2007 21:13

Inderdaad, dank je! 2 mnd of 1 jaar moet niets uit maken zolang het maar binnen de garantie periode valt.
Ik laat de reactie van Flarer aan mij ook even weten!

sharkman
Forum-lid

sharkman 04 jan 2007 21:27

Dat kan positief of negatief uitvallen, ik heb jaren zaken gedaan met italianen en het  is een raar en impulsief volkje (niet alle regels die hier gelden zijn daar van kracht)
"Het komt er dus op neer dat die 71 euro in dit geval niet voor mijn rekening zijn?"
dat klopt en ik zou ze er dit ook laten weten, snapt alleen niet hoe ze voor dat geld een frame kunnen af en opbouwen. Ik kan het snel maar heb echt meer tijd nodig (als je uitgaat van een uurloon van 50? Euro)

vinylly
Forum-lid

vinylly 04 jan 2007 21:50

Misschien rekeken ze zichzelf een fooi van 71 euro ;-). Helaas doe ik alleen aan fooi als de service goed is!

Plaats reactie