Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

wilier Le Roi

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 23 okt 2006 01:47

Veelsté duur geprijsd, Wilier maakt ze frames zelf niet meer wordt uitbesteed word gedaan bij een producent in Azië. Maarja als je het wat vind en je heb het geld ervoor zou ik het zeker doen.
Van het tijdritkader van verleden jaar zag je dat er ook andere merken mee waren en dan de helft goedkoper.

mr.chess
Forum-lid

mr.chess 23 okt 2006 15:02

Hoi Charlatan,Sharkman zal wel inderdaad net een slechte lakking hebben gehad, ik heb twee vrienden met een Le ROi en ik hoor hun daar nooit over!
Wat de kwaliteit betreft:http://www.efbe.de/testergebnisse/rennw ... ex.phpHier staat hij bij  de vijf (!) frames van onder de 1000 gram die een Top Performance hebben gekregen...En Wilier durft tenminste een frame in te sturen...Wat de prijs betreft: € 2799,- nu voor de Le ROi, ik denk dat dit een van de weinige frame´s  op de markt is die goedkoper is geworden!Dus.....

Get the GRIP

charlatan
Forum-lid

charlatan 23 okt 2006 15:42

Dus......... le roi terug op de pole.
free your mind and the ass will follow

veltecblx
Forum-lid

veltecblx 25 okt 2006 00:18

leuke discussie, hier, vooral het feit dat er gedacht wordt dat als 2 frames er van de buitenkant hetzelfde uit zien ze ook hetzelfde zijn. Zelf een beetje ervaring aan de inkoop/ontwikkelzijde van het verhaal en kan vertellen dat er een groot verschil zit in de gebruikte vezels (vooral de verhouding tussen vezels en epoxy) zal binnenkort eens een foto posten van een aantal bidonhouders die er hetzelfde uit zien (ze komen uit dezelfde mal) alleen weegt de zwaarste 2x zoveel als de lichtste.
maak je eigen keuze!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 okt 2006 11:02

Tja, maar als de zwaarste 4 keer zo sterk is en daardoor wel heel blijft en de lichste bij de 1e de beste kasseien strook in stukken gaat is de keuze voor mij erg makkelijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nine
Forum-lid

nine 25 okt 2006 11:43

Moet Sharkman bijtreden over de lakkwaliteit. Bij mij in de club zit iemand al aan z'n 3e isoard door lakproblemen. Is dan gewoon de zwarte versie met zilver. (Maar dit is dan ook weer de enige met een Wilier die ik ken)

sharkman
Forum-lid

sharkman 25 okt 2006 11:59

Ik baseer met niet op optische gelijkenissen. De eerst "le Roi" frames waar willier zijn faam mee heeft verworven (Rebellin) waren niets meer dan overgelakte CR1 frames (heeft indertijd nog een heelt stuk op Weightweenies over gestaan). Willier had begin 2004 nog niet de techniek gereed om een dergelijk frame te ontwikkelen/bouwen. eind 2004 had men pas een vergelijkbaar frame in huis zie: hieren kom men bogen op het Wereldkampioenschap dat Rebelling behaald had. De eerste versie was ook de Worldchampion edition versie. Bloedmooi (had er zelf eentje) en onbehoorlijk duur (tegen de 4000 Euro voor frame plus vork). Verder: zoek eens op tourforum. In Duitsland is dit frame veel vaker verkocht en daar is er ook meer ervaring mee. Als je even zoekts staan er 3 meldingen van lakproblemen (vocht onder de lak en veel vervuilingen), twee schrijffouten Roy i.p.v. Roi en twee gebroken achterpatten. Al met al valt het nogal mee en inderdaad is de prijs lager geworden maar de eerste versies waren anders en iets lichter.

casran
Forum-lid HC

casran 25 okt 2006 15:53

Quoten: Origineel geplaatst door Mr. Chess op 23 Oktober 2006

... Wat de kwaliteit betreft:http://www.efbe.de/testergebnisse/rennw ... ex.phpHier staat hij bij  de vijf (!) frames van onder de 1000 gram die een Top Performance hebben gekregen...En Wilier durft tenminste een frame in te sturen...Wat de prijs betreft: € 2799,- nu voor de Le ROi, ik denk dat dit een van de weinige frame´s  op de markt is die goedkoper is geworden!Dus.....

Er zijn wel meer merken die een frame insturen naar EFBE en veel belang hechten aan die testen, én er zijn ook nog andere frames op de markt goedkoper geworden.
Over de hele discussie kan ik me niet uitspreken. Ik vind die Wilier Le Roi in Lampre uitvoering echt wel een bloedmooie fiets.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 25 okt 2006 16:10

Ik heb die onbehoorlijk lange link even aangepast Sharkie.

Hierbij de foto zelf trouwens:

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 okt 2006 16:13

Quoten: Origineel geplaatst door Mr. Chess op 23 Oktober 2006

Wat de kwaliteit betreft:http://www.efbe.de/testergebnisse/rennw ... ex.phpHier staat hij bij  de vijf (!) frames van onder de 1000 gram die een Top Performance hebben gekregen...En Wilier durft tenminste een frame in te sturen...Wat de prijs betreft: € 2799,- nu voor de Le ROi, ik denk dat dit een van de weinige frame´s  op de markt is die goedkoper is geworden!Dus.....

Alle grote frames vallen onder "Top Performance". Hoeveel productie frames ken je dan nog meer die onder de 1 kg uitkomen in een echte maat, veel zijn het er iig niet.
Zo ken ik er ook nog al wat. Voordat je iets in de aanbieding doet verhoog je de prijs net zoveel. 2800 is nog steeds veel te veel geld voor wat je krijgt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman
Forum-lid

sharkman 25 okt 2006 16:31

Even voor de duidelijkheid een Roi (de mijne tenminste) was gewoon vergelijkbaar met een Cr1 en dus een prima frame dat best wat mag kosten. Wat veel slechter was dan bij de CR1 was de afwerking en specifiek de hechting van de lak. Van een dergelijk duur frame mag je perfectie verwachten en misschien is dat met de laatste versie veranderd (geen ervaring meer mee) maar bij de oudere frames was dit aspect verre van optimaal vandaar mijn commentaar. 

speric
Forum-lid HC

speric 25 okt 2006 16:39

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 25 Oktober 2006

Even voor de duidelijkheid een Roi (de mijne tenminste) was gewoon vergelijkbaar met een Cr1 en dus een prima frame dat best wat mag kosten. Wat veel slechter was dan bij de CR1 was de afwerking en specifiek de hechting van de lak. Van een dergelijk duur frame mag je perfectie verwachten en misschien is dat met de laatste versie veranderd (geen ervaring meer mee) maar bij de oudere frames was dit aspect verre van optimaal vandaar mijn commentaar. 

Wat is ouder ? 1 jaar 2 jaar ? of meer ?

Plaats reactie