Museeuw racefiets
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 23 Oktober 2006
Trek 1500 wordt lees ik net verkocht voor 899 en het hele jaar al voor 1199.
Ik had het dan over de adviesprijs. En ik ken persoonlijk mensen die hem ook zoveel hebben betaald bij hun lokale fietsenboer
Trek 1500 wordt lees ik net verkocht voor 899 en het hele jaar al voor 1199.
Ik had het dan over de adviesprijs. En ik ken persoonlijk mensen die hem ook zoveel hebben betaald bij hun lokale fietsenboer
http://koersklak.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Op Expo-Velo heb ik een kwartiertje gebabbeld met Johan Museeuw en de fabrikant.
Zij legden mij uit hoe het frame gamaakt werd, etc...
Het klonk allemaal zeer aannemelijk en doordacht, gestaafd met cijfers, etc.... voor zover deze "verheerlijkend" kunnen werken om een frame te beoordelen.
Er worden twee soorten frames geleverd. Waarvan het duurste ongeveer 3000 € kost en 990 gram weegt.
Het goedkooptste frame bevat 50 carbon, 50 vlas (kost iets minder dan 2000 € dacht ik)
Het duurste frame bevat 30 carbon en 70 vlas.
Blijkbaar is niet alle vlas geschikt voor produktie, want het gebruikte vlas komt enkel uit Noord-Frankrijk.
Wanneer je 2 identieke buizen neemt, waarvan de ene 100 carbon is en de andere de vlasvezel/carbonbuizen van Museeuw en deze tegen een ijzeren voorwerp slaat, dan hoor je heel goed dat deze in vlasvezel beter dempt. Of dat tijdens het fietsen ook een verschil geeft weet dus nog niemand (behalve Museeuw zelf).
Het antwoord van een andere fabrikant was: "framebuizen dienen niet om tegen een stuk ijzer te slaan."
Johan Museeuw heeft deze fiets gedurende twee jaar persoonlijk getest en is vooral te spreken over de "dempende",comfortabele werking van het frame.
Het zou dus heel comfortabel rijden.
Waarschijnlijk zal het frame wel helemaal oké zijn, anders gaat hij zijn naam daar niet aan verbinden.
De frames worden in Italië gemaakt, de buizen in België.
Vandaar misschien wel de dure prijs, gezien de hoge loonkost van een Europese werknemer.
In ongelakte toestand vind ik de frames helemaal niet mooi.
We welvingen die de carbon "tekening" maakt tussen de horizontale en vertikale buizen zijn volgens mij niet mooi. Ik heb al beter gezien, bij goedkopere frames.
Wanneer het frame gelakt zouden zijn zou dit probleem dus van de baan zijn.
Op het ontwikkelingsprocede heeft het merk "Museeuw" een patent aangevraagd, dus kopiëren zonder langs hun kassa te passeren kan niet.
Nu blijft enkel nog de vraag, geef je 3000 € uit aan een frame die nog niets bewezen heeft en die er nog eens niet zo goed uit ziet.
Of geef je liever 3000 € voor een gevestigde waarde in de wielerbranche.
Persoonlijk zou ik dus kiezen voor de gevestigde waarde.
Bijgevolg vind ik het wel zeer gewaagd van Museeuw om onmiddellijk in de top-range fietsenklasse te starten.
Wordt vervolgd.
Zij legden mij uit hoe het frame gamaakt werd, etc...
Het klonk allemaal zeer aannemelijk en doordacht, gestaafd met cijfers, etc.... voor zover deze "verheerlijkend" kunnen werken om een frame te beoordelen.
Er worden twee soorten frames geleverd. Waarvan het duurste ongeveer 3000 € kost en 990 gram weegt.
Het goedkooptste frame bevat 50 carbon, 50 vlas (kost iets minder dan 2000 € dacht ik)
Het duurste frame bevat 30 carbon en 70 vlas.
Blijkbaar is niet alle vlas geschikt voor produktie, want het gebruikte vlas komt enkel uit Noord-Frankrijk.
Wanneer je 2 identieke buizen neemt, waarvan de ene 100 carbon is en de andere de vlasvezel/carbonbuizen van Museeuw en deze tegen een ijzeren voorwerp slaat, dan hoor je heel goed dat deze in vlasvezel beter dempt. Of dat tijdens het fietsen ook een verschil geeft weet dus nog niemand (behalve Museeuw zelf).
Het antwoord van een andere fabrikant was: "framebuizen dienen niet om tegen een stuk ijzer te slaan."
Johan Museeuw heeft deze fiets gedurende twee jaar persoonlijk getest en is vooral te spreken over de "dempende",comfortabele werking van het frame.
Het zou dus heel comfortabel rijden.
Waarschijnlijk zal het frame wel helemaal oké zijn, anders gaat hij zijn naam daar niet aan verbinden.
De frames worden in Italië gemaakt, de buizen in België.
Vandaar misschien wel de dure prijs, gezien de hoge loonkost van een Europese werknemer.
In ongelakte toestand vind ik de frames helemaal niet mooi.
We welvingen die de carbon "tekening" maakt tussen de horizontale en vertikale buizen zijn volgens mij niet mooi. Ik heb al beter gezien, bij goedkopere frames.
Wanneer het frame gelakt zouden zijn zou dit probleem dus van de baan zijn.
Op het ontwikkelingsprocede heeft het merk "Museeuw" een patent aangevraagd, dus kopiëren zonder langs hun kassa te passeren kan niet.
Nu blijft enkel nog de vraag, geef je 3000 € uit aan een frame die nog niets bewezen heeft en die er nog eens niet zo goed uit ziet.
Of geef je liever 3000 € voor een gevestigde waarde in de wielerbranche.
Persoonlijk zou ik dus kiezen voor de gevestigde waarde.
Bijgevolg vind ik het wel zeer gewaagd van Museeuw om onmiddellijk in de top-range fietsenklasse te starten.
Wordt vervolgd.
risico nemen ? voor 1500 euro heb je die kader + ultegra groep en wat extra spul , haast je maar voor de mens zich bedenkt .
Welke idioot die hier vond dat dit duur is moet zich dringend eens bijscholen wat ze tegenwoordig vragen voor een beetje racefiets .
en risico, wat risico ? dat het kader net iets minder slap zal zijn of zoiets? en dan , je zal er niet plots door achteraan rijden hoor, het zijn nog steeds de benen die tellen , hier in Belgie bij de elites zonder contract zie je mannen op retedure topfietsen en die worden er doodgewoon afgereden op mannen met hun alu kader + centaur afmontage .
Welke idioot die hier vond dat dit duur is moet zich dringend eens bijscholen wat ze tegenwoordig vragen voor een beetje racefiets .
en risico, wat risico ? dat het kader net iets minder slap zal zijn of zoiets? en dan , je zal er niet plots door achteraan rijden hoor, het zijn nog steeds de benen die tellen , hier in Belgie bij de elites zonder contract zie je mannen op retedure topfietsen en die worden er doodgewoon afgereden op mannen met hun alu kader + centaur afmontage .
Quote: Origineel geplaatst door rombaft op 24 Oktober 2006
risico nemen ? voor 1500 euro heb je die kader + ultegra groep en wat extra spul , haast je maar voor de mens zich bedenkt .Welke idioot die hier vond dat dit duur is moet zich dringend eens bijscholen wat ze tegenwoordig vragen voor een beetje racefiets .en risico, wat risico ? dat het kader net iets minder slap zal zijn of zoiets? en dan , je zal er niet plots door achteraan rijden hoor, het zijn nog steeds de benen die tellen , hier in Belgie bij de elites zonder contract zie je mannen op retedure topfietsen en die worden er doodgewoon afgereden op mannen met hun alu kader + centaur afmontage .
't Zijn inderdaad de benen die tellen.
Zoals reeds gezegd, slecht zal het wel niet zijn.
't Is gewoon nog onbekend, en voor 1500 € kan je inderdaad geen miskoop doen.
risico nemen ? voor 1500 euro heb je die kader + ultegra groep en wat extra spul , haast je maar voor de mens zich bedenkt .Welke idioot die hier vond dat dit duur is moet zich dringend eens bijscholen wat ze tegenwoordig vragen voor een beetje racefiets .en risico, wat risico ? dat het kader net iets minder slap zal zijn of zoiets? en dan , je zal er niet plots door achteraan rijden hoor, het zijn nog steeds de benen die tellen , hier in Belgie bij de elites zonder contract zie je mannen op retedure topfietsen en die worden er doodgewoon afgereden op mannen met hun alu kader + centaur afmontage .
't Zijn inderdaad de benen die tellen.
Zoals reeds gezegd, slecht zal het wel niet zijn.
't Is gewoon nog onbekend, en voor 1500 € kan je inderdaad geen miskoop doen.
Hoi,
Nie da'k wil ambetant doen, maar ga maar al plat liggen:
Het vlas komt uit Noord-Frankrijk want in Belgie kennen ze daar niks van ook al staat het hier al sinds mensenheugenis vol van 't vlas. Soit.
Dan maken ze daar in Lokeren de nodig buiskes van maar ze weten bij god niet hoe die aan mekaar gezet....Soit.
Moet dat hele boeltje dan maar naar Italie, daar kunnen ze dat dus wel en Taiwan is ietskes te ver van huis. Soit.
In Italie kunnen ze geen carbon deftig lakken, dat doen ze beter in Belgie. Bon. Terug naar huis met die kar. Soit.... Da moet uiteindelijk toch weer naar hier, he?
Geen wonder da da karton mee ons bomma haar lakens erin gedraaid geld moet kosten......
Gelooft er hier eigenlijk nog iemand iets van?
Ciao,
Nie da'k wil ambetant doen, maar ga maar al plat liggen:
Het vlas komt uit Noord-Frankrijk want in Belgie kennen ze daar niks van ook al staat het hier al sinds mensenheugenis vol van 't vlas. Soit.
Dan maken ze daar in Lokeren de nodig buiskes van maar ze weten bij god niet hoe die aan mekaar gezet....Soit.
Moet dat hele boeltje dan maar naar Italie, daar kunnen ze dat dus wel en Taiwan is ietskes te ver van huis. Soit.
In Italie kunnen ze geen carbon deftig lakken, dat doen ze beter in Belgie. Bon. Terug naar huis met die kar. Soit.... Da moet uiteindelijk toch weer naar hier, he?
Geen wonder da da karton mee ons bomma haar lakens erin gedraaid geld moet kosten......
Gelooft er hier eigenlijk nog iemand iets van?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Ik kan enkel meedelen wat mij werd verteld, en hoopte via deze weg wat meer info te geven aan mensen die interesse hebben in dit merk.
Of het allemaal waar is weet ik ook niet.
Ik loop niet met een weegschaal rond, als dat al belangrijk zou zijn voor de meesten onder ons.
Of het allemaal waar is weet ik ook niet.
Ik loop niet met een weegschaal rond, als dat al belangrijk zou zijn voor de meesten onder ons.
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
hebben jullie die prijslijsten gezien?
heeft museeuw geld nodig?
voor zulke bedragen koop je wel wat anders denk ik.
heeft museeuw geld nodig?
voor zulke bedragen koop je wel wat anders denk ik.
RIDLEY the speed weapon
-
- Forum-lid
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 31 Oktober 2006
hebben jullie die prijslijsten gezien?heeft museeuw geld nodig?voor zulke bedragen koop je wel wat anders denk ik.
ja ben ik het helemaal mee eens. Het design van de fietsen is ook helemaal niet bijzonder te noemen ofzo. Het is op zich wel een aardig licht frame alleen de vork die er bij zit is dan weer niet echt licht. Voor dat geld zou ik wel wat lekkerders kunnen kopen
groetjes
hebben jullie die prijslijsten gezien?heeft museeuw geld nodig?voor zulke bedragen koop je wel wat anders denk ik.
ja ben ik het helemaal mee eens. Het design van de fietsen is ook helemaal niet bijzonder te noemen ofzo. Het is op zich wel een aardig licht frame alleen de vork die er bij zit is dan weer niet echt licht. Voor dat geld zou ik wel wat lekkerders kunnen kopen
groetjes
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
Quote: Origineel geplaatst door Rien op 01 November 2006
Inderdaad erg prijzig. Voor 3000 euro is er bij de gevestigde orde zeker iets moois, dan wel mooiers en beters te vinden.Maar je krijgt er wel een handtekening op je frame en een dvd van Johan bij.
zoek dan musseuw op tijdens een evenement en vraag zijn handtekening als je dat wilt, stukken goedkoper
Inderdaad erg prijzig. Voor 3000 euro is er bij de gevestigde orde zeker iets moois, dan wel mooiers en beters te vinden.Maar je krijgt er wel een handtekening op je frame en een dvd van Johan bij.
zoek dan musseuw op tijdens een evenement en vraag zijn handtekening als je dat wilt, stukken goedkoper
RIDLEY the speed weapon