Mooi hoor!
Benieuwd waar dit heengaat...
Spietpiet's bike
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 11 November 2006
Als je eenmaal begint te wegen.... en dan ook nog Weight Weenies ontdekt heb...
Haha... neem mijn topic over de Scott Scale dan maar eens door: begonnen met een zeer goede fiets (winkelwaarde >5600 euro), en ik ben hem zowaar compleet aan 't slopen om alles te veranderen.
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=1
Als je eenmaal begint te wegen.... en dan ook nog Weight Weenies ontdekt heb...
Haha... neem mijn topic over de Scott Scale dan maar eens door: begonnen met een zeer goede fiets (winkelwaarde >5600 euro), en ik ben hem zowaar compleet aan 't slopen om alles te veranderen.
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=1
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 11 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 11 November 2006Als je eenmaal begint te wegen....
en dan ook nog Weight Weenies ontdekt heb...
Haha... neem mijn topic over de Scott Scale dan maar eens door: begonnen met een zeer goede fiets (winkelwaarde >5600 euro), en ik ben hem zowaar compleet aan 't slopen om alles te veranderen. http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=1
De Scott gaat inderdaad wel een hele fraaie fiets worden
Jou topic en die van AM volg ik met belangstelling.
Zo ver als jij kan ik echter niet gaan ivm mijn budget.
Ik ben niet iemand van de aluminium en titanium boutjes maar als je eenmaal aan het wegen bent..
Ik ben begonnen met een fiets met een winkelwaarde van 1800 euro, en wil hem vergelijkbaar of beter maken dan de XTC Composite Zero .
Uitgangspunt is voor mij wel dat functionaliteit en degelijkheid boven gewicht en pimpfactor gaan.
Betaalbaarheid is ook een factor, vandaar mijn keuze voor Ritchey WCS aluminium ipv carbon en een handgespaakte wielset ipv een systeemwiel.
Missschien dat beetje bij beetje weer eens gekeken wordt naar gebruikte XTR 2006 componenten.
Maar het blijft erg leuk om het allemaal uit te zoeken, spullen te verkopen en nieuwe componenten aanschaffen.
En dan moet het plezier van het opbouwen en het fietsen nog komen.
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 11 November 2006Als je eenmaal begint te wegen....
en dan ook nog Weight Weenies ontdekt heb...
Haha... neem mijn topic over de Scott Scale dan maar eens door: begonnen met een zeer goede fiets (winkelwaarde >5600 euro), en ik ben hem zowaar compleet aan 't slopen om alles te veranderen. http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=1
De Scott gaat inderdaad wel een hele fraaie fiets worden
Jou topic en die van AM volg ik met belangstelling.
Zo ver als jij kan ik echter niet gaan ivm mijn budget.
Ik ben niet iemand van de aluminium en titanium boutjes maar als je eenmaal aan het wegen bent..
Ik ben begonnen met een fiets met een winkelwaarde van 1800 euro, en wil hem vergelijkbaar of beter maken dan de XTC Composite Zero .
Uitgangspunt is voor mij wel dat functionaliteit en degelijkheid boven gewicht en pimpfactor gaan.
Betaalbaarheid is ook een factor, vandaar mijn keuze voor Ritchey WCS aluminium ipv carbon en een handgespaakte wielset ipv een systeemwiel.
Missschien dat beetje bij beetje weer eens gekeken wordt naar gebruikte XTR 2006 componenten.
Maar het blijft erg leuk om het allemaal uit te zoeken, spullen te verkopen en nieuwe componenten aanschaffen.
En dan moet het plezier van het opbouwen en het fietsen nog komen.
Maar eens even een update van de opbouw.
Wielen, stuur, stuurpen, zadel, zadelpen en voorvork gemonteerd.
Voorvork aangepast. Lock out is geen remote meer en is nu gewoon op de vork zelf te bedienen. Dit heb ik op m'n Skareb ook en dat voldoet goed en scheelt weeer 80 gram.
Zadel is een SLR XC geworden, gewogen 176 gram. Vindt ik een goed compromis tussen comfort en gewicht.
Banden zijn 2.25 breed NN voor en RR achter, achteraf gezien had ik misschien beter 2.10 kunnen monteren. Dit past maar net in de achtervork en had weer wat gewicht gescheeld.
Binnenbanden zijn Michelin Latex geworden, het hele Notubes verhaal werkte niet echt lekker icm met de Mavic XC717 velgen. Ben er een een hele dag mee bezig geweest maar kreeg het niet gemonteerd.
Stuur, stuurpen, zadelpen en zadel met Dynamic montagepasta gemonteerd en vastgetrokken met momentsleutel.
Inmiddels staan in bestelling XTR 2007 voor- en achterderrailleur, Ultegra 12-27 cassette met kettingen en Avid Single Digit Sl V-brake remmenset.
Vindt de XTR 2007 derr. er mooi uizien en moet met zilver/zwart ook mooi staan in deze fiets icm met het XT 2006 crankstel en de SID.
Voor de Avid SL heb ik gekozen omdat deze ca 70 gram lichter zijn dan de XTR en Bike-Palast een aanbieding had van 68 euro een setje, wat naar mijn inziens erg scherp aan de prijs is.
Vam m'n andere fiets komen de volgende componenten:
XT 2006 crankstel met FSA kettingbladen, XT remgrepen, XT rapidfire en PD-M 540 pedealen.
Handgrepen zijn inmiddels ook geleverd, nl de Ritchey WCS, gewogen 46 gram incl doppen. Echt een hele goedkope manier om gewicht te sparen.
Denk wel dat het lukt om complete fiets onder de 10 kg te houden. Fiets blijft dan met mijn gewicht van 67 kg ook MTB waardig dus geen showfiets.
Kan ik in de toekomst altijd nog upgraden met titanium boutjes en eventueel een XTR 2007 crankstel en wat lichtere pedalen.
Wielen, stuur, stuurpen, zadel, zadelpen en voorvork gemonteerd.
Voorvork aangepast. Lock out is geen remote meer en is nu gewoon op de vork zelf te bedienen. Dit heb ik op m'n Skareb ook en dat voldoet goed en scheelt weeer 80 gram.
Zadel is een SLR XC geworden, gewogen 176 gram. Vindt ik een goed compromis tussen comfort en gewicht.
Banden zijn 2.25 breed NN voor en RR achter, achteraf gezien had ik misschien beter 2.10 kunnen monteren. Dit past maar net in de achtervork en had weer wat gewicht gescheeld.
Binnenbanden zijn Michelin Latex geworden, het hele Notubes verhaal werkte niet echt lekker icm met de Mavic XC717 velgen. Ben er een een hele dag mee bezig geweest maar kreeg het niet gemonteerd.
Stuur, stuurpen, zadelpen en zadel met Dynamic montagepasta gemonteerd en vastgetrokken met momentsleutel.
Inmiddels staan in bestelling XTR 2007 voor- en achterderrailleur, Ultegra 12-27 cassette met kettingen en Avid Single Digit Sl V-brake remmenset.
Vindt de XTR 2007 derr. er mooi uizien en moet met zilver/zwart ook mooi staan in deze fiets icm met het XT 2006 crankstel en de SID.
Voor de Avid SL heb ik gekozen omdat deze ca 70 gram lichter zijn dan de XTR en Bike-Palast een aanbieding had van 68 euro een setje, wat naar mijn inziens erg scherp aan de prijs is.
Vam m'n andere fiets komen de volgende componenten:
XT 2006 crankstel met FSA kettingbladen, XT remgrepen, XT rapidfire en PD-M 540 pedealen.
Handgrepen zijn inmiddels ook geleverd, nl de Ritchey WCS, gewogen 46 gram incl doppen. Echt een hele goedkope manier om gewicht te sparen.
Denk wel dat het lukt om complete fiets onder de 10 kg te houden. Fiets blijft dan met mijn gewicht van 67 kg ook MTB waardig dus geen showfiets.
Kan ik in de toekomst altijd nog upgraden met titanium boutjes en eventueel een XTR 2007 crankstel en wat lichtere pedalen.
Tijdens de kerstdagen mooi eens op m'n gemak aan m'n nieuwe fietsje kunnen sleutelen.
Remmen, rem grepen, shifters, handvatten en crankstel gemonteerd.
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik de bar-ends ga monteren, anders kan er nog een centimeter of 5 van het stuur af.
Het is nu nog wachten op de voor- en achterderrailleur, ketting en cassette,
Dan kan ik m'n eindelijk eens testen.
Totaal gewicht van deze fiets incl pedalen Shimano PD-M540, bidonhouder en km teller komt waarschijnlijk op ca. 9.6 kg.
Vandaag redelijk weer dus buiten maar wat foto's geschoten
Remmen, rem grepen, shifters, handvatten en crankstel gemonteerd.
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik de bar-ends ga monteren, anders kan er nog een centimeter of 5 van het stuur af.
Het is nu nog wachten op de voor- en achterderrailleur, ketting en cassette,
Dan kan ik m'n eindelijk eens testen.
Totaal gewicht van deze fiets incl pedalen Shimano PD-M540, bidonhouder en km teller komt waarschijnlijk op ca. 9.6 kg.
Vandaag redelijk weer dus buiten maar wat foto's geschoten
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40184
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mooi ding!!!
Ik zou de korte WCS barends er op zetten. Heeft wel iets qua looks en vind het ook erg prettig om af en toe van positie te wisselen met de handjes.
Ik zou de korte WCS barends er op zetten. Heeft wel iets qua looks en vind het ook erg prettig om af en toe van positie te wisselen met de handjes.
Less is bore