Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wielset rond de 500 Euro

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 mei 2011 14:10

the student schreef:@ lcsmt: Nu begin je allemaal wielsets op te noemen die boven budget zijn..... kan niet zeggen dat ze niet goed zijn maar laten we eens beginnen om budgetten van mensen te respecteren? Al vallen eurus wielen nog wel mee... 7900 wieler ver erbuiten

heb zelf nu dt swiss r1500 ben er erg tevreden over... niet geweldig licht maar wel sterk en mooi lopende naven. Vallen ongeveer in het budget.
wh-7850Sl vallen waarschijnlijk wel binnen het budget...

Je hebt overschot van gelijk maar ik heb het volgende in overweging genomen:
- TS geeft aan dat er op zijn budget nog wel wat rek zit.
- Bovenvermelde wielsets worden op dit forum bijna unaniem de hemel ingeprezen.
- Met een beetje moeite zijn deze wielsets (misschien wel overjarig) zelfs binnen het budget te vinden.

Je mag niet uitgaan van de aanbevolen verkoopprijs maar wel wat je werkelijk moet betalen.
- Fulcrum Racing 1 voor 569 Euro bij Hopmans
- Campagnolo Eurus voor 565 Euro bij Hopmans
- Shimano WH 7850 24 CL voor 549 Euro bij Action sports

Groeten :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

stokie
Forum-lid

stokie 24 mei 2011 14:23

Bij vos zijn de Fulcrum R1's zelfs 550... dus dan zit je maar net buiten het budget..

Overigens rijdt ik altijden met Fulcrum R3, prima wielen. Toen ik onlangs met shamal wielen reed, wist ik weer eventjes wat verschil in gewicht doet, wat reden die shamals veel lekkerder... Het verschil tussen Shamal en R3 is ook rond de 200-250 gram (net als R1-R3), maar dat vind ik dus echt merkbaar.
Ik zou het budget iets oprekken en een setje R1 halen

robinkoelewijn
Forum-lid

robinkoelewijn 24 mei 2011 15:09

Stokie schreef:Bij vos zijn de Fulcrum R1's zelfs 550... dus dan zit je maar net buiten het budget..

Overigens rijdt ik altijden met Fulcrum R3, prima wielen. Toen ik onlangs met shamal wielen reed, wist ik weer eventjes wat verschil in gewicht doet, wat reden die shamals veel lekkerder... Het verschil tussen Shamal en R3 is ook rond de 200-250 gram (net als R1-R3), maar dat vind ik dus echt merkbaar.
Ik zou het budget iets oprekken en een setje R1 halen

Weet jij misschien ook of er een shimano 9 speed op de fulcrum r1 en de eurus passen?

IBAN
Forum-lid

IBAN 25 mei 2011 09:30

Wat weegt die Fulcrum F1 set? en dan niet de fabrieksopgave, die klopt toch niet ;)

Plaats reactie