Alles over vakanties op én met de fiets

Presenteer je fietsroute via bikely.com

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 22 mei 2007 21:35

heeft iemand een route van nijmegen of eindhoven of in ieder geval die streek naar maastricht of nog beter naar luik/tilff. ik zou graag maandag terug fietsen nadat ik zondag's tilff-bastogne-tilff gefietst heb.

zuivertje
Forum-lid

Gebruikersavatar zuivertje 22 mei 2007 23:00

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 25 jul 2007 14:27

Nog maar eens een route gemaakt op de Utrechtse Heuvelrug, misschien heeft iemand er nog iets aan:

route op bikely.com

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 25 jul 2007 14:29

[quote="degeletrui"]Leuke site. Ben zelfs nog nuttig bezig geweest en 2 van mijn rondjes vastgelegd. Jammer dat de fietspaden niet opgetekend zijn, moest soms maar wat gokken.[/quote]
Als je ze gefietst hebt weet je meestal wel ongeveer waar ze liggen. Zo heel nauw komt het natuurlijk niet, maar je kunt ook altijd nog verder inzoomen - als je dan de functie 'hybrid' gebruikt, kun je de gereden paden ook daadwerkelijk zien liggen.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 25 jul 2007 14:45

[quote="LVGH"]Nog maar eens een route gemaakt op de Utrechtse Heuvelrug, misschien heeft iemand er nog iets aan:

route op bikely.com[/quote]

Als ik deze route nu probeer te printen krijg ik de kaart maar gedeeltelijk eruit. Welke optie moet ik gebruiken want ik kom er niet uit.
Alvast bedankt
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 25 jul 2007 14:58

Hm, goede vraag.. het lijkt me vrij lastig om het goed uit te printen. Misschien kan het via Google Earth? Je kunt routes als .kml onder het kopje 'share' en dan in Google Earth openen, maar ik weet niet of het daarvandaan makkelijker is om te printen...

dario
Forum-lid

dario 27 jul 2007 11:47

Ik heb twee van mijn vaste rondjes in Bikely ingevoerd, maar wat een prutswerk zeg! Routeyou biedt weliswaar minder mogelijkheden, maar lijkt me veel gebruiksvriendelijker: daar volgt de lijn automatisch de weg tuussen twee puntjes, in plaats van alleen domweg rechtdoor te gaan zoals bij Bikely (of heb je daar ook een functie waarmee je bij een bochtige weg niet verplicht bent bij iedere knik een nieuw punt te zetten? ik verneem het graag!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

optico
Forum-lid

optico 07 apr 2008 06:26

Nog eentje:
http://www.mapmyride.com

Fietsclud heeft al haar routes hierin zitten. Start kan iedere keer ergens anders zijn dus super handig om via de website te weten waar men moet zijn er waar de tocht naar toe gaat.
Loeki Pro

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 07 apr 2008 14:39

Noordhollands Mooiste

Afbeelding

Voor een duurtraining pak ik ( op een doordeweekse dag ) het liefst m'n favoriete rondje naar Zandvoort: dik 100km en zo'n 230 hoogtemeters. Er zit behoorlijk veel afwisseling in de route verstopt, waardoor de tijd en je benen ongemerkt vliegen.

Onderweg kom je zoal tegen: polderse landschappen -– Noordzeekanaal -– Kopje van Bloemendaal –- Kennemerduinen -- Circuit van Zandvoort -- Bloemendaalse boulevard -- IJmuiden aan Zee -- havens plus zeesluizen –- Hoogovens –- Noordhollandse duinen.

En slechts één stoplicht. Plus het pontje-Buitenhuizen, waar je nog even 'n laatste energiereep naar binnen kan werken voordat de heuvelzone rond Bloemendaal / Zandvoort / IJmuiden opdoemt. Want ja, korte sprintjes heuvelop horen ook bij een D1-training, zeggen de geleerden.

Voor meer details kan je hier even inzoomen op Noordhollands Mooiste...

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 07 apr 2008 17:30

[quote="Optico"]Nog eentje:
http://www.mapmyride.com

Fietsclud heeft al haar routes hierin zitten. Start kan iedere keer ergens anders zijn dus super handig om via de website te weten waar men moet zijn er waar de tocht naar toe gaat. [/quote]
H

Het probleem met die webroutes is wel dat het allemaal eg langzaam gaat. Vooral als je een bestaande route wilt bewerken.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie