Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ervaringen met math salden

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4602
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 07 okt 2006 00:08

Volgens mij gaat ook niet elke fm om de hoek elke fiets af fabriek helemaal nalopen en kontroleren. Bij math salden worden heel veel fietsen af geleverd en dan zal er dus wel regelmatig een tussen zitten die niet helemaal goed staat. Maar net wat ik al zei, ook mijn ridley was af fabriek niet goed in elkaar gezet en dat kwam ook pas tijdens de eerste tochten naar voren. Alleen ik had hem dus wel bij mijn eigen fm vandaan dus wel de service achteraf om alles weer goed te krijgen.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 07 okt 2006 00:18

"En misschien als tip voor beginnende rijders neem iemand mee die er wel verstand van heeft . Dat verkomt misschien al heel veel problemen. En wie zegt mij niet dat een beginnende rijder niet verkeerd met zijn spullen omgaat en dan maar zegt dat het de schuld van de fm is"
Da's een goed advies en nog waar ook.

warmbakkertje
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jun 2006 10:35

warmbakkertje 07 okt 2006 00:29

30/9 een fiets gekocht, problemen?
Wat zei de leverancier? Daar hoor ik niks van. Na een week hier iemand al aan het kruis nagelen? Belachelijk. Ik vind dat je eerst de FM de kans moet geven eventuele fouten te herstellen. Dat hij niet bij jou om de hoek woont, is jouw fout, niet de zijne. Nogal lekker om nu al brand te schreeuwen.

Sorry hoor, zelf ook een zaak gehad, overal gaat weleens wat fout. Geef de ondernemer de gelegenheid fouten te herstellen.

Gerrit-Jan

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 07 okt 2006 00:54

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 06 Oktober 2006

Volgens mij gaat ook niet elke fm om de hoek elke fiets af fabriek helemaal nalopen en kontroleren. Bij math salden worden heel veel fietsen af geleverd en dan zal er dus wel regelmatig een tussen zitten die niet helemaal goed staat. Maar net wat ik al zei, ook mijn ridley was af fabriek niet goed in elkaar gezet en dat kwam ook pas tijdens de eerste tochten naar voren. Alleen ik had hem dus wel bij mijn eigen fm vandaan dus wel de service achteraf om alles weer goed te krijgen.


Hoi,
De meeste Ridleys die af fabriek worden geleverd zijn ook maar van ver in elkaar gegooid, hoor. De FMs weten best dat ze de hele boel van voor af aan grondig moeten nazien.
Nu, wat Salden betreft, iedereen zou toch moeten weten dat je niet en goedkoop en service onder een en hetzelfde dak vindt, toch?
En sorry dat ik het zeggen moet maar echt goede fietsenmakers lopen niet zo dik gezaaid. Zo'n man betaal ik met plezier als hij me met raad en daad wil bijstaan.....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 07 okt 2006 01:42

maar je koopt een product en dan mag je verwachten dat ze hem goed in elkaar zetten.het is niet een pak melk wat je koopt.als ze dat niet kunnen of daar weinig tijd voor hebben moeten ze dat zeggen bij de aanschaf.er mag altijd wel wat mis gaan maar zoveel mankementen vindt ik niet normaal.

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 07 okt 2006 01:45

overigens is er met het frame niks mis en ze hebben me goed opgemeten.alleen het systeem wat erop gemonteerd is is slecht gedaan.

cornelis
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:38

cornelis 07 okt 2006 01:47

Als je daar nog geen week geleden een fiets hebt gekocht en je hebt er klachten over, is het wel zo fatsoenlijk om daar eerst de leverancier op aan te spreken. Krijg je daar geen behoorlijke respons kun je het altijd nog op een forum als dit zetten, maar op deze manier vind ik het geen goeie actie van je.  

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 07 okt 2006 01:55

ik wil alleen zeggen dat als je dat geld ervoor uitgeeft en hij zo wordt afgeleverd dat ik dat heel slecht vind.en ik vindt dat ze het bij math salden het heel normaal vinden dat er zoveel geld wordt uitgegeven voor een fiets.maar ik vindt het toch een aardig bedrag. 

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 07 okt 2006 09:37

Quote: Origineel geplaatst door menno op 06 Oktober 2006
ik wil alleen zeggen dat als je dat geld ervoor uitgeeft en hij zo wordt afgeleverd dat ik dat heel slecht vind.en ik vindt dat ze het bij math salden het heel normaal vinden dat er zoveel geld wordt uitgegeven voor een fiets.maar ik vindt het toch een aardig bedrag.

Heb je dan contact gehad met Salden hierover?

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 07 okt 2006 11:14

Quote: Origineel geplaatst door menno op 06 Oktober 2006
hallo,Ik heb 30/9/2006 een fiets gekocht bij math salden.na enige tijd deed mijn versnellingen niet zoals behoren en ben ik naar mijn FM in de buurt geweest.(pedaleur)die constateerden dat er niet veel klopte van de fiets.zoals mijn ketting was te lang,remhoeven stonden scheef,versnellingen waren niet gesteld,speling in het balhoofd en nog een paar dingen.voor een fiets die bijna 3000,- heeft gekost vindt ik het een slechte service dat je er nu al klachten van hebt.ik heb er best wel spijt van dat ik hem niet bij de pedaleur hebt besteld en dan maar iets meer betalen (250,- meer) dan had ik tenminste goede service gehad.hebben jullie daar ook ervaringen mee of ben ik de enige toeval?


Wat doe je nu met garantiegevallen , mochten die komen ??

Salden of je FM !!

BTW die FM zal ook niet blij zijn met jouw als "klant" , ergens anders een fiets kopen en hij mag hem telkens servicen zeker.

Ik heb tot nu toe een goede relatie met mijn FM , probleem hopelijk definitief opgelost , alleen materiaal kosten en geen werkplaatskosten , terwijl hij er toch minstens 2 uur aan kwijt is geweest , een nieuwe trapas geplaatst , een tijdje bezig geweest mbt casette , zadelpen ( dit is hopelijk nu opgelost , want dat was ook een gekraak ).
Bovendien ben je vlugger aan de beurt als je iets bij de FM hebt gekocht dan ergens anders en daar alleen laat servicen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 07 okt 2006 11:16

Logisch dat je lokale FM Salden afkraakt dat doen de meeste, omdat ze in hem een geduchte concurent zien. Ik persoonlijk heb nog geen slechte ervaring met Salden ook bij garantie niet en ik heb er al redelijk veel gekocht. Minpuntje het is er vaak te druk (waardoor je te lang moet wachten) en er kan geen glimlach vanaf.
Ook de plaatselijk FM maakt fouten en verkoopt verkeerde maat fietsen of moet je terug om eea na te stellen, op dit forum komen ook regelmatig fietsen langs waarbij ik bedenkingen heb van de gekozen maat. Ik bouw mijn fietsen zelf op en als iets fout gaat kan ik alleen mij zelf de schuld geven.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Plaats reactie