pro race 2 band lek bij eerste rit
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 07 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Roeieber op 06 Oktober 2006
Rond de 7bar.
Te laag. Meer wind in de banden geeft lagere rolweerstand en minder snel lek.
Hangt ook een beetje van je gewicht af.(voor ons zou het inderdaad net te weinig zijn)
Quoten: Origineel geplaatst door Roeieber op 06 Oktober 2006
Rond de 7bar.
Te laag. Meer wind in de banden geeft lagere rolweerstand en minder snel lek.
Hangt ook een beetje van je gewicht af.(voor ons zou het inderdaad net te weinig zijn)
Vanochtend hard moeten remmen eventjes met geblokkeerd achterwiel. Nu is mijn hele achterband naar de knoppen. totaal doorgesleten! Is dit normaal? Het was wel op nat wegdek en pro2race zitten er zo'n 800km onder...
Oh ja en zijn er misschien trainingbandjes die niet zo snel doorslijten maar dezelfde perfecte rijeigenschappen hebben of moet ik weer een pro2race aanschaffen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tja je moet je achterwiel ook niet blokkeren met remmen. Hoe zwaarder jij bent hoe sneller dat die achterband weg is als je hem blokkeerd. In meerdaagse worden bij ons na iedere etappe ook de banden/tubes gecontroleerd of er geen vlakke plek op is gekomen van een blokkerend achterwiel. De volgende keer dat je hem namelijk weer zou blokkeren, blokkeert hij weer op hetzelfde punt en dan gaat ie wel lek.
Trainingsbandjes zijn veel stugger, dan deze wat duurdere bandjes. Ik heb wat dat betreft wel mazzel, ik voel het verschil tussen dure en goedkope banden en tubes echt niet. Dus ik train altijd gewoon op conti GP's.
Trainingsbandjes zijn veel stugger, dan deze wat duurdere bandjes. Ik heb wat dat betreft wel mazzel, ik voel het verschil tussen dure en goedkope banden en tubes echt niet. Dus ik train altijd gewoon op conti GP's.
Bedankt voor het advies, kon niet anders dan blokkeren want anders had ik mijzelf met mijn fiets geparkeerd in een motorfiets die mij met zeer hoge snelheid geen voorrang verleende:-( Ik zat zelf ook te denken aan conti's, misschien met het nattere weer een betere keuze dan die duurdere michelins...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door serbak op 08 Oktober 2006
Bedankt voor het advies, kon niet anders dan blokkeren want anders had ik mijzelf met mijn fiets geparkeerd in een motorfiets die mij met zeer hoge snelheid geen voorrang verleende:-( Ik zat zelf ook te denken aan conti's, misschien met het nattere weer een betere keuze dan die duurdere michelins...
Je remweg is het kortst als je je wielen net niet blokkeerd, maar dat is in theorie makkelijker gezegd dan het in de praktijk gedaan is. Bij toerfietsers komt het wel vrij vaak voor doordat ze de remmen veel te strak hebben staan en niet genoeg met de voorrem remmen.
Bedankt voor het advies, kon niet anders dan blokkeren want anders had ik mijzelf met mijn fiets geparkeerd in een motorfiets die mij met zeer hoge snelheid geen voorrang verleende:-( Ik zat zelf ook te denken aan conti's, misschien met het nattere weer een betere keuze dan die duurdere michelins...
Je remweg is het kortst als je je wielen net niet blokkeerd, maar dat is in theorie makkelijker gezegd dan het in de praktijk gedaan is. Bij toerfietsers komt het wel vrij vaak voor doordat ze de remmen veel te strak hebben staan en niet genoeg met de voorrem remmen.
"remmen te strak" zou toch niet uit mogen maken, bij een gecontroleerde remactie dan ? je remmen grijpen alleen eerder aan, verder, dezelfde remkracht etc.
Bij een paniekrem, waar je uit reflex de remmen vol in de ankers zet, licht het ook maar net aan in welke handstand je de meeste krracht kan zetten om te bepalen wat dan de juiste "setting" van de remmen zijn.
iig hou ik wel van strak afgestelde remmen (voorrem wel iets strakker dan achter)
back on topic : ... en ik ben dit jaar nog maar 1 x lek gereden (door kapot bierflesje gereden :( ), maar rij dan ook met vittorio rubino pro's.
Bij een paniekrem, waar je uit reflex de remmen vol in de ankers zet, licht het ook maar net aan in welke handstand je de meeste krracht kan zetten om te bepalen wat dan de juiste "setting" van de remmen zijn.
iig hou ik wel van strak afgestelde remmen (voorrem wel iets strakker dan achter)
back on topic : ... en ik ben dit jaar nog maar 1 x lek gereden (door kapot bierflesje gereden :( ), maar rij dan ook met vittorio rubino pro's.
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 07 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Roeieber op 06 Oktober 2006
Rond de 7bar.
Te laag. Meer wind in de banden geeft lagere rolweerstand en minder snel lek.
Hoi,
Dat minder snel lek klopt wel niet, hoor. De lagere rolweerstand is ook enkel en alleen pure theorie. In praktijk rij je namelijk niet op spiegelgladde ondergrond.
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door Roeieber op 06 Oktober 2006
Rond de 7bar.
Te laag. Meer wind in de banden geeft lagere rolweerstand en minder snel lek.
Hoi,
Dat minder snel lek klopt wel niet, hoor. De lagere rolweerstand is ook enkel en alleen pure theorie. In praktijk rij je namelijk niet op spiegelgladde ondergrond.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 Oktober 2006
@Ted038, als je remmen te strak staan kan je de remmen niet meer goed doseren. De remmen grijpen dan meteen keihard aan. Het is van de dingen die ik veel zie bij toerfietsers, je kan echt een stuk eerder stil staan.
misschien bedoelen we niet hetzelfde: iig mijn remmen lopen dus niet aan (duh) , maar bij al lichtjes remmen is er het eerste contact met de velg en pas bij harder remmen meer. de remmen zijn dus niet iets met een aan/uit schakelaar geworden oid. Ik kan ze nog steeds doseren in ieder geval.
kan jij eens uitleggen wat jij bedoelt met remmen strak zetten : en als we hetzelfde bedoelen, waarom ik dan beter zou kunnen remmen bij "minder strakke" hendels, immers in mijn ogen blijft de mate van dosering hetzelfde, alleen bij mij eerder. (kan het mis hebben uiteraard)
@Ted038, als je remmen te strak staan kan je de remmen niet meer goed doseren. De remmen grijpen dan meteen keihard aan. Het is van de dingen die ik veel zie bij toerfietsers, je kan echt een stuk eerder stil staan.
misschien bedoelen we niet hetzelfde: iig mijn remmen lopen dus niet aan (duh) , maar bij al lichtjes remmen is er het eerste contact met de velg en pas bij harder remmen meer. de remmen zijn dus niet iets met een aan/uit schakelaar geworden oid. Ik kan ze nog steeds doseren in ieder geval.
kan jij eens uitleggen wat jij bedoelt met remmen strak zetten : en als we hetzelfde bedoelen, waarom ik dan beter zou kunnen remmen bij "minder strakke" hendels, immers in mijn ogen blijft de mate van dosering hetzelfde, alleen bij mij eerder. (kan het mis hebben uiteraard)