Quoten: Origineel geplaatst door vrouwke op 06 Oktober 2006
Wacht, dan doe ik het hoe ik het eigenlijk bedoelde, want je moet het niet zo serieus opvatten....
Maar koop dus gerust een witte fiets, want die zijn het mooist!!!
ik zat te mierenzeiken, neem me nie kwalijk!
Een witte fiets.
-
- Forum-lid
M'n vorige fiets was ook deels wit, en ik moet zeggen. Voor mij nooit weer wit. Je ziet er alles op, niet alleen vuil maar ook lichte krasjes in de lak zie je een stuk beter op wit dan op een andere kleur.
Wat betreft het vuil op je achterbrug, zodra er wat op zit direct na de rit schoonmaken. Als je het lang laat zitten gaat het erg vast zitten. Met ontvetter is het er dan nog gerust af te krijgen. Maar ik heb niet het idee dat ontvetter altijd even goed is voor de lak.Ik heb wel eens met onvetter een frame schoongepoets waarna naderhand de hele glans laag eraf was en m'n doek de kleur van het frame had!
Wat betreft het vuil op je achterbrug, zodra er wat op zit direct na de rit schoonmaken. Als je het lang laat zitten gaat het erg vast zitten. Met ontvetter is het er dan nog gerust af te krijgen. Maar ik heb niet het idee dat ontvetter altijd even goed is voor de lak.Ik heb wel eens met onvetter een frame schoongepoets waarna naderhand de hele glans laag eraf was en m'n doek de kleur van het frame had!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
Quoten: Origineel geplaatst door Friso op 05 Oktober 2006
Ik zit erover te denken een witte fiets te kopen. Maar ik heb gehoort dat als je in de regen rijd, je ketting vet op je frame (vooral op je achtervork) komt en dat je dat er heel moeilijk afkrijgt. Is iemand hiermee bekent? Of heeft iemand tips hoe je dat er wel afkrijgt?
Mvg. Friso
Voor het probleem met de achterbrug kan je ook een onderstaand product (chainstay protector) gebruiken, maar echt helemaal wit is de fiets dan niet meer... Verder zou ik eerst nog wel eens nadenken voordat ik een witte fiets zou kopen, en dan helemaal als hij helemaal wit is...
Ik zit erover te denken een witte fiets te kopen. Maar ik heb gehoort dat als je in de regen rijd, je ketting vet op je frame (vooral op je achtervork) komt en dat je dat er heel moeilijk afkrijgt. Is iemand hiermee bekent? Of heeft iemand tips hoe je dat er wel afkrijgt?
Mvg. Friso
Voor het probleem met de achterbrug kan je ook een onderstaand product (chainstay protector) gebruiken, maar echt helemaal wit is de fiets dan niet meer... Verder zou ik eerst nog wel eens nadenken voordat ik een witte fiets zou kopen, en dan helemaal als hij helemaal wit is...
Ik heb thuis een witte crossfiets staan, die na 3 jaar gebruik nog behoorlijk wit ziet hoor ! 't Is een feit dat je na een ritje moet poetsen, zeker als je met dit weer de bossen in duikt. Maar ik poets hem regelmatig met een "autoshampoo" met wax. De ketting op tijd reinigen en dan blijft je fiets en achtervork behoorlijk netjes ! Trouwens op wit zie je snel vuil, maar op zwart valt het ook op hoor! Ik heb een zwarte racefiets en die heeft ook regelmatig een sopje nodig, met diezefde autoshampoo.
Ride on baby !