Pagina 2 van 2

Tarmac pro 2007

Geplaatst: 18 dec 2006 21:01
door tarmaniaxc
ja er komt wel een frame in de qstep kleuren in beperkte oplagen ik heb al een fototje gezien zoek maar op (tarmac quickstep replica)

Tarmac pro 2007

Geplaatst: 18 dec 2006 22:49
door erice3
^^ Bedankt, dat wist ik niet, ff googlen levert inderdaad dit resultaat op:
 

 
Bettini's nieuwe bike

En voor de rest van de quicksteppers...

Tarmac pro 2007

Geplaatst: 26 dec 2006 12:43
door colnagog
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 18 December 2006


^^ Bedankt, dat wist ik niet, ff googlen levert inderdaad dit resultaat op:
 

 
Bettini's nieuwe bike

En voor de rest van de quicksteppers...

Heeft iemand de stijfheidswaarden van dit frame?

Tarmac pro 2007

Geplaatst: 26 dec 2006 13:06
door de zwarten
Heeft iemand de stijfheidswaarden van dit frame?

[/QUOTE]
Hou er rekening mee dat stijfheid afhankelijk is van de framemaat, bvb een 58cm specialized tarmac pro heeft 2.5 cm minder balhoofdbuis lengte dan een 60cm, hetgeen er onder meer voor zorgt dat de driehoek van je kaderbuizen meer een vierhoek wordt, waardoor je een vrijheidsgraad meer (en dus ook onvermijdelijk meer zijdelingse beweging) krijgt. Het hangt dus af van je gewenste framemaat.

Tarmac pro 2007

Geplaatst: 26 dec 2006 17:15
door colnagog
Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 26 December 2006




Heeft iemand de stijfheidswaarden van dit frame?[/QUOTE]Hou er rekening mee dat stijfheid afhankelijk is van de framemaat, bvb een 58cm specialized tarmac pro heeft 2.5 cm minder balhoofdbuis lengte dan een 60cm, hetgeen er onder meer voor zorgt dat de driehoek van je kaderbuizen meer een vierhoek wordt, waardoor je een vrijheidsgraad meer (en dus ook onvermijdelijk meer zijdelingse beweging) krijgt. Het hangt dus af van je gewenste framemaat.


Volgesn de meting zou ik op een 58 prima wegkomen. BBL 89.

Tarmac pro 2007

Geplaatst: 26 dec 2006 19:00
door bikeboss
Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 26 December 2006





Heeft iemand de stijfheidswaarden van dit frame?[/QUOTE]Hou er rekening mee dat stijfheid afhankelijk is van de framemaat, bvb een 58cm specialized tarmac pro heeft 2.5 cm minder balhoofdbuis lengte dan een 60cm, hetgeen er onder meer voor zorgt dat de driehoek van je kaderbuizen meer een vierhoek wordt, waardoor je een vrijheidsgraad meer (en dus ook onvermijdelijk meer zijdelingse beweging) krijgt. Het hangt dus af van je gewenste framemaat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Door de langere balhoofdbuis bij de maat 60 krijg je hierbij toch eerder een vierhoek, terwijl door de kortere balhoofdbuis van de maat 58 deze eerder een driehoek vormt? In dat geval zou je verwachten dat de torsiestijfheid (afgekort: TS) bij de maat 58 hoger moet zijn dan bij de maat 60, gezien een driehoek stijver is dan een vierhoek.  
Wanneer men nu de tabel raadpleegt met stijfheidsmetingen -gepubliceerd door Fiets- blijkt hieruit het omgekeerde, nl. hoe groter de framemaat hoe hoger de TS.
Bijvoorbeeld: voor Bianchi 1885 heeft maat 58 een TS 127Nm/° en maat 54 een TS 105 Nm/°. Voor Specialized A1 7000 alu heeft maat 62 een TS 131 Nm/° en maat 50 een TS 117 Nm/°.
Ergens klopt iets niet in de hele redenering. Wie brengt uitkomst?

Tarmac pro 2007

Geplaatst: 26 dec 2006 19:34
door mathias.v.
Quote: Origineel geplaatst door panschpieng op 04 Oktober 2006
Ik vind die Specialized echt een gave fiets. Ik twijfel nog e.v. bij een nieuwe fiets tussen deze en een Pina'. Maar dat is voor volgend jaar pas. Eerst centjes hebben daarvoor.

neem maar pina, niet omdat specialized slecht is ofzo maar gewoon pinarello's hebben klasse en zijn nog een top ook!

Tarmac pro 2007

Geplaatst: 26 dec 2006 19:47
door bikeboss
Quoten: Origineel geplaatst door bikeboss op 26 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 26 December 2006





Heeft iemand de stijfheidswaarden van dit frame?[/QUOTE]Hou er rekening mee dat stijfheid afhankelijk is van de framemaat, bvb een 58cm specialized tarmac pro heeft 2.5 cm minder balhoofdbuis lengte dan een 60cm, hetgeen er onder meer voor zorgt dat de driehoek van je kaderbuizen meer een vierhoek wordt, waardoor je een vrijheidsgraad meer (en dus ook onvermijdelijk meer zijdelingse beweging) krijgt. Het hangt dus af van je gewenste framemaat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Door de langere balhoofdbuis bij de maat 60 krijg je hierbij toch eerder een vierhoek, terwijl door de kortere balhoofdbuis van de maat 58 deze eerder een driehoek vormt? In dat geval zou je verwachten dat de torsiestijfheid (afgekort: TS) bij de maat 58 hoger moet zijn dan bij de maat 60, gezien een driehoek stijver is dan een vierhoek.  
Wanneer men nu de tabel raadpleegt met stijfheidsmetingen -gepubliceerd door Fiets- blijkt hieruit het omgekeerde, nl. hoe groter de framemaat hoe hoger de TS.
Bijvoorbeeld: voor Bianchi 1885 heeft maat 58 een TS 127Nm/° en maat 54 een TS 105 Nm/°. Voor Specialized A1 7000 alu heeft maat 62 een TS 131 Nm/° en maat 50 een TS 117 Nm/°.
Ergens klopt iets niet in de hele redenering. Wie brengt uitkomst?

Bijkomende bedenking: hoe kleiner een driehoek, hoe groter zijn stijfheid. Dit zou een argument te meer moeten zijn voor de regel: hoe kleiner de framemaat, hoe hoger de torsiestijfheid.

Tarmac pro 2007

Geplaatst: 06 jan 2007 20:16
door spikesice
Quoten: Origineel geplaatst door patmaessen op 04 Oktober 2006


Bij deze mijn nieuwe specialized tarmac pro. Ultegra, FSA, Ksyrium elite, look keo, toupe zadel etc, etc. Gisteren gekocht in Vaals bij bikes 4 fun, aanrader.
Iemand enige opmerkingen, heb er nu mijn CS200 op gemonteerd.
groeten.
 <CRIPT language=javascript>postamble();

ik neem aan dat dit een full carbon frame is?wat is het gewicht er van?Gr.

Tarmac pro 2007

Geplaatst: 07 jan 2007 11:54
door patmaessen
postamble();
Gewicht is +/- 1200 gr voor het frame. Totaal weet ik niet, heb ik nog nooit gewogen.