Scott Scale
Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 05 Oktober 2006
... Toch redelijk licht mijn gedacht, rond de 1600 g voor beide wielen!
Er zijn in 2007 twee types Xentis mtb wielen:- de Kappa - 1780 gr - 1.830 € / paar- de Kappa CC - 1550 gr - 1.899 € / paar
... Toch redelijk licht mijn gedacht, rond de 1600 g voor beide wielen!
Er zijn in 2007 twee types Xentis mtb wielen:- de Kappa - 1780 gr - 1.830 € / paar- de Kappa CC - 1550 gr - 1.899 € / paar
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Door het stuur en stuurpen te vervangen win je nog geen 20 gram, als je het doet moet je het doen omdat je Syntace mooier vind. De WCS stuurpen kan je overigens zo zwart maken met een beetje Aceton.
Op de voorvork kan je bijna 400 gram winnen met een Sid WC. De Fox is zoveel waard dat deze upgrade je niet eens zoveel kost.
De wielen is ook nog behoorlijk gewicht te besparen. Een setje met bijv Tune naven, AMC 350 velg (of Sun lime light of Stans ZTR 355) scheelt je weer zeker 200 gram ten opzichte van je huidige set. De set die er nu inzitten kan je dan gebruiken als trainingswielen.
Banden koop je niet om gewicht te besparen, maar om beter uit te zijn op een bepaalde ondergrond. Maxis 330 banden zijn leuk en aardig voor op de foto, maar ze zijn totaal niet lek bestendig. Als je beetje serieus gaat mtb'en heb je vrij snel een mooie verzameling aan bandjes.
Wat voor plannen heb je met het crankstel? Wil je de 07 crank erop gaan zetten?
Op de voorvork kan je bijna 400 gram winnen met een Sid WC. De Fox is zoveel waard dat deze upgrade je niet eens zoveel kost.
De wielen is ook nog behoorlijk gewicht te besparen. Een setje met bijv Tune naven, AMC 350 velg (of Sun lime light of Stans ZTR 355) scheelt je weer zeker 200 gram ten opzichte van je huidige set. De set die er nu inzitten kan je dan gebruiken als trainingswielen.
Banden koop je niet om gewicht te besparen, maar om beter uit te zijn op een bepaalde ondergrond. Maxis 330 banden zijn leuk en aardig voor op de foto, maar ze zijn totaal niet lek bestendig. Als je beetje serieus gaat mtb'en heb je vrij snel een mooie verzameling aan bandjes.
Wat voor plannen heb je met het crankstel? Wil je de 07 crank erop gaan zetten?
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Oktober 2006
De wielen is ook nog behoorlijk gewicht te besparen. Een setje met bijv Tune naven, AMC 350 velg (of Sun lime light of Stans ZTR 355) scheelt je weer zeker 200 gram ten opzichte van je huidige set. De set die er nu inzitten kan je dan gebruiken als trainingswielen.
I.c.m. No Tubes nog meer gewichtsbesparing (enkele honderden grammen).
De wielen is ook nog behoorlijk gewicht te besparen. Een setje met bijv Tune naven, AMC 350 velg (of Sun lime light of Stans ZTR 355) scheelt je weer zeker 200 gram ten opzichte van je huidige set. De set die er nu inzitten kan je dan gebruiken als trainingswielen.
I.c.m. No Tubes nog meer gewichtsbesparing (enkele honderden grammen).
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Oktober 2006
... Wat voor plannen heb je met het crankstel? Wil je de 07 crank erop gaan zetten?
Ok. Heeft die F80 Terralogic trouwens een lock-out, en hoe bedien ik die?
Zijn dat op onderstaande foto de Avid Juicy carbon remmen waarvan sprake? En waarom heeft Frischi hier slechts een gedeeltelijke Nokon-afmontage?
Rijdt hij hier dubbel?Ik weet nog niet wat ik met het trapstel ga doen. Mogelijks SRM (MTB SRM of tijdelijk FSA compact SRM). Daarna misschien FSA Mega-Exo...
... Wat voor plannen heb je met het crankstel? Wil je de 07 crank erop gaan zetten?
Ok. Heeft die F80 Terralogic trouwens een lock-out, en hoe bedien ik die?
Zijn dat op onderstaande foto de Avid Juicy carbon remmen waarvan sprake? En waarom heeft Frischi hier slechts een gedeeltelijke Nokon-afmontage?
Rijdt hij hier dubbel?Ik weet nog niet wat ik met het trapstel ga doen. Mogelijks SRM (MTB SRM of tijdelijk FSA compact SRM). Daarna misschien FSA Mega-Exo...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Oktober 2006
Om nog even terug te komen op de maat. Mijn nieuwe frame heeft een bovenbuis van 595 mm, dat is 1 cm meer dan ik nu heb (20,5 inch frame). Ik (1m88) ben iets van 6 cm langer dan jouw, maar heb een relatief iets korter bovenlichaam dan gemiddeld.
Die Trek moet echt aan de grote kant geweest zijn, want anders krijg je de Scale niet passend. Een 14 cm stuurpen is de langste maat die maar sommige fabrikanten hebben, Syntace heeft een 135. Je had op de Trek een 12 cm stuurpen (als ik het goed schat), dus dan komt je stuur 2,5 cm dichterbij te staan. Daar staat dan wel weer tegenover dat je het stuur 2 cm lager zou kunnen zetten doordat de balhoofdbuis 2 cm korter is.
het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe hij op de Trek zat, misschien was die wel gewoon wat te groot.Ik reed op een giant maat M, dat is een 19 " maar voor wedstrijden zou een 18 " voor mij nog fijner zijn heb ik zo'n idee...we zullen het snel genoeg horen hoe de fiets en de maat bevalt.... toch ?
Om nog even terug te komen op de maat. Mijn nieuwe frame heeft een bovenbuis van 595 mm, dat is 1 cm meer dan ik nu heb (20,5 inch frame). Ik (1m88) ben iets van 6 cm langer dan jouw, maar heb een relatief iets korter bovenlichaam dan gemiddeld.
Die Trek moet echt aan de grote kant geweest zijn, want anders krijg je de Scale niet passend. Een 14 cm stuurpen is de langste maat die maar sommige fabrikanten hebben, Syntace heeft een 135. Je had op de Trek een 12 cm stuurpen (als ik het goed schat), dus dan komt je stuur 2,5 cm dichterbij te staan. Daar staat dan wel weer tegenover dat je het stuur 2 cm lager zou kunnen zetten doordat de balhoofdbuis 2 cm korter is.
het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe hij op de Trek zat, misschien was die wel gewoon wat te groot.Ik reed op een giant maat M, dat is een 19 " maar voor wedstrijden zou een 18 " voor mij nog fijner zijn heb ik zo'n idee...we zullen het snel genoeg horen hoe de fiets en de maat bevalt.... toch ?
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 05 Oktober 2006
het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe hij op de Trek zat, misschien was die wel gewoon wat te groot.Ik reed op een giant maat M, dat is een 19 " maar voor wedstrijden zou een 18 " voor mij nog fijner zijn heb ik zo'n idee...we zullen het snel genoeg horen hoe de fiets en de maat bevalt.... toch ?
En als het echt fout zit, kan ik toch gewoon heel snel het frame verkopen en er hier een Kuota Kup HT in steken, niet?
het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe hij op de Trek zat, misschien was die wel gewoon wat te groot.Ik reed op een giant maat M, dat is een 19 " maar voor wedstrijden zou een 18 " voor mij nog fijner zijn heb ik zo'n idee...we zullen het snel genoeg horen hoe de fiets en de maat bevalt.... toch ?
En als het echt fout zit, kan ik toch gewoon heel snel het frame verkopen en er hier een Kuota Kup HT in steken, niet?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Oktober 2006
Ok. Heeft die F80 Terralogic trouwens een lock-out, en hoe bedien ik die?
voor zover ik het begrijp is Terralogic een soort intelligente auto lockout gebaseerd op een "inertia" valve. Eea is te lezen op
http://www.foxracingshox.com/fox_bicycle/bike_index.htm
Ok. Heeft die F80 Terralogic trouwens een lock-out, en hoe bedien ik die?
voor zover ik het begrijp is Terralogic een soort intelligente auto lockout gebaseerd op een "inertia" valve. Eea is te lezen op
http://www.foxracingshox.com/fox_bicycle/bike_index.htm
Motta
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 05 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Oktober 2006
Ok. Heeft die F80 Terralogic trouwens een lock-out, en hoe bedien ik die?
voor zover ik het begrijp is Terralogic een soort intelligente auto lockout gebaseerd op een "inertia" valve. Eea is te lezen op
http://www.foxracingshox.com/fox_bicycle/bike_index.htm
Klopt helemaal, deze "slimme" vork blokkeert automatisch wanneer men op vlakke ondergrond rijdt. Hij heeft bijgevolg een "autmatische" lock out. In "Fiets" wordt geschreven dat de werking nog niet helemaal optimaal is, je voelt de aan/uit-overgang. Het advies van Fiets is om deze systemen alleen te gebruiken bij hardtails. Bron "koopgids MTB 2006".
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Oktober 2006
Ok. Heeft die F80 Terralogic trouwens een lock-out, en hoe bedien ik die?
voor zover ik het begrijp is Terralogic een soort intelligente auto lockout gebaseerd op een "inertia" valve. Eea is te lezen op
http://www.foxracingshox.com/fox_bicycle/bike_index.htm
Klopt helemaal, deze "slimme" vork blokkeert automatisch wanneer men op vlakke ondergrond rijdt. Hij heeft bijgevolg een "autmatische" lock out. In "Fiets" wordt geschreven dat de werking nog niet helemaal optimaal is, je voelt de aan/uit-overgang. Het advies van Fiets is om deze systemen alleen te gebruiken bij hardtails. Bron "koopgids MTB 2006".
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Oktober 2006
En als het echt fout zit, kan ik toch gewoon heel snel het frame verkopen en er hier een Kuota Kup HT in steken, niet?
Is toch een klasse minder.... Scott is nog steeds de referentie.
Spijtig van die hazelip op het balhoofd...
En als het echt fout zit, kan ik toch gewoon heel snel het frame verkopen en er hier een Kuota Kup HT in steken, niet?
Is toch een klasse minder.... Scott is nog steeds de referentie.
Spijtig van die hazelip op het balhoofd...
Ja de vork heeft een lock-out, Neen die kun je niet zelf regelen want dat doet hij automatisch. Het grote voordeel van een sid is dat de voorvork een lock-out heeft die vannaf het stuur te bedienen is. (geweldig pluspunt gaat veel sneller en je kunt je handen aan het stuur houden)
Ja dat zijn de Juicy's carbon die ook op de scale zitten die jij kan overnemen. (deze zijn altijd nog te vervangen voor Juicy ultimate, niet heel veel beter qua remkracht en heel veel lichter zullen ze ook niet zijn, aantal grammen hooguit. Maar de looks )Waarom maar gedeeltelijk NOKN. Omdat het hydraulische schijfremmen zijn en omdat er naar mijn weten nog geen NOKN alternatief voor bestaat.
Ja hij rijd hier dubbel. Met een ritchey wcs crankset.
Groeten Rob,
Ja dat zijn de Juicy's carbon die ook op de scale zitten die jij kan overnemen. (deze zijn altijd nog te vervangen voor Juicy ultimate, niet heel veel beter qua remkracht en heel veel lichter zullen ze ook niet zijn, aantal grammen hooguit. Maar de looks )Waarom maar gedeeltelijk NOKN. Omdat het hydraulische schijfremmen zijn en omdat er naar mijn weten nog geen NOKN alternatief voor bestaat.
Ja hij rijd hier dubbel. Met een ritchey wcs crankset.
Groeten Rob,