XC Mountainbike project
Het gebruik van een Ultegra of een Dura Ace cassette 12-27 icm een racederr. vindt ik een prima plan.
Stapjes tussen de versnellingen worden daardoor kleiner en bespaart ook mooi wat gewicht.
Shimano remmen met het parallel-push systeem lijkt mij wat remkracht betreft een betere keuze.
Mooi frame, carbonstructuur is prachtig om te zien.
Snap niet waarom sommige fabrikanten een dikke laag verf op een carbonframe smeren, zoals bij m'n Trek 5500
Stapjes tussen de versnellingen worden daardoor kleiner en bespaart ook mooi wat gewicht.
Shimano remmen met het parallel-push systeem lijkt mij wat remkracht betreft een betere keuze.
Mooi frame, carbonstructuur is prachtig om te zien.
Snap niet waarom sommige fabrikanten een dikke laag verf op een carbonframe smeren, zoals bij m'n Trek 5500
Heb je de vork gewogen voor je hem er in gezet hebt ?
En zo ja, wat weegt hij ?
Zit er remote lockout op ?
Heb m'n Tora zo goed als zeker verkocht en kijk ook voor een lichtere vork.
Twijfel ook tussen SID en R-7.
Voordeel van de Manitou is dat hij ook stijver moet zijn dan de SID en de lockout echt een lockout is tov de SID Team met motion control.
En zo ja, wat weegt hij ?
Zit er remote lockout op ?
Heb m'n Tora zo goed als zeker verkocht en kijk ook voor een lichtere vork.
Twijfel ook tussen SID en R-7.
Voordeel van de Manitou is dat hij ook stijver moet zijn dan de SID en de lockout echt een lockout is tov de SID Team met motion control.
Quote: Origineel geplaatst door Daveke op 22 Oktober 2006
Ik ga mijn Skareb Elite binnenkort verkopen en zodra hij beschikbaar en verkrijgbaar is komt deze vork in mijn MTB:
Ik ga er in vergelijking met mijn Skareb precies 1000 gram op vooruit!
En goedkoop in het onderhoud
Is deze vork geschikt voor 26 inch ?
Lijkt meer een vork voor het veldrijden.
Vindt hem veel mooier dan de Pace vaste vork, maar dat Ritchey WCS ziet er meestal wel gelikt uit
Ik ga mijn Skareb Elite binnenkort verkopen en zodra hij beschikbaar en verkrijgbaar is komt deze vork in mijn MTB:
Ik ga er in vergelijking met mijn Skareb precies 1000 gram op vooruit!
En goedkoop in het onderhoud
Is deze vork geschikt voor 26 inch ?
Lijkt meer een vork voor het veldrijden.
Vindt hem veel mooier dan de Pace vaste vork, maar dat Ritchey WCS ziet er meestal wel gelikt uit
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 13 Oktober 2006
Thomson Elite lijkt het te gaan worden.
Geen Masterpiece? Scheelt toch weer aardig wat gewicht (ook in de portemonnee). Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen voor m'n nieuwe fiets.
Thomson Elite lijkt het te gaan worden.
Geen Masterpiece? Scheelt toch weer aardig wat gewicht (ook in de portemonnee). Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen voor m'n nieuwe fiets.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 22 Oktober 2006
Heb je de vork gewogen voor je hem er in gezet hebt ?En zo ja, wat weegt hij ?Zit er remote lockout op ?Heb m'n Tora zo goed als zeker verkocht en kijk ook voor een lichtere vork.Twijfel ook tussen SID en R-7.Voordeel van de Manitou is dat hij ook stijver moet zijn dan de SID en de lockout echt een lockout is tov de SID Team met motion control.
ngezaagd woog hij 1629, na het zagen 1599. Dit is incl de niet ingekorte remote lock out. Het opgegeven gewicht door Manitou slaat helemaal nergens op, maar dat wist ik al voor ik de vork bestelde.
Masterpiece zou me 80 euro meer kosten voor een besparing van 30 gram, had ik beter ergens anders meer geld uit kunnen geven.
Heb je de vork gewogen voor je hem er in gezet hebt ?En zo ja, wat weegt hij ?Zit er remote lockout op ?Heb m'n Tora zo goed als zeker verkocht en kijk ook voor een lichtere vork.Twijfel ook tussen SID en R-7.Voordeel van de Manitou is dat hij ook stijver moet zijn dan de SID en de lockout echt een lockout is tov de SID Team met motion control.
ngezaagd woog hij 1629, na het zagen 1599. Dit is incl de niet ingekorte remote lock out. Het opgegeven gewicht door Manitou slaat helemaal nergens op, maar dat wist ik al voor ik de vork bestelde.
Masterpiece zou me 80 euro meer kosten voor een besparing van 30 gram, had ik beter ergens anders meer geld uit kunnen geven.
Quote: Origineel geplaatst door spietpiet op 23 Oktober 2006
Quote: Origineel geplaatst door Daveke op 22 Oktober 2006
Ik ga mijn Skareb Elite binnenkort verkopen en zodra hij beschikbaar en verkrijgbaar is komt deze vork in mijn MTB:
Ik ga er in vergelijking met mijn Skareb precies 1000 gram op vooruit!
En goedkoop in het onderhoud
Is deze vork geschikt voor 26 inch ?
Lijkt meer een vork voor het veldrijden.
Vindt hem veel mooier dan de Pace vaste vork, maar dat Ritchey WCS ziet er meestal wel gelikt uit
Dit is de speciale MTB vork. Naast de wegvork, die ook erg licht en superfijn is, en de cyclocrossvork nu dus deze MTB vork. Ik moet ook zeggen dat ik hem veel gaver vind dan een Pace. En ik wil wel eens weten hoe dat nu rijdt zon vaste vork in vergelijking met een verende. Zijn er nog speciale dingen waar ik dan op letten? Bandjes minder hard oppompen ofzo? Want de vork vangt geen klappen meer op. Of is het gewoon alles hetzelfde laten en gaan met de trein?
Quote: Origineel geplaatst door Daveke op 22 Oktober 2006
Ik ga mijn Skareb Elite binnenkort verkopen en zodra hij beschikbaar en verkrijgbaar is komt deze vork in mijn MTB:
Ik ga er in vergelijking met mijn Skareb precies 1000 gram op vooruit!
En goedkoop in het onderhoud
Is deze vork geschikt voor 26 inch ?
Lijkt meer een vork voor het veldrijden.
Vindt hem veel mooier dan de Pace vaste vork, maar dat Ritchey WCS ziet er meestal wel gelikt uit
Dit is de speciale MTB vork. Naast de wegvork, die ook erg licht en superfijn is, en de cyclocrossvork nu dus deze MTB vork. Ik moet ook zeggen dat ik hem veel gaver vind dan een Pace. En ik wil wel eens weten hoe dat nu rijdt zon vaste vork in vergelijking met een verende. Zijn er nog speciale dingen waar ik dan op letten? Bandjes minder hard oppompen ofzo? Want de vork vangt geen klappen meer op. Of is het gewoon alles hetzelfde laten en gaan met de trein?
Science of Performance!
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 23 Oktober 2006
Masterpiece zou me 80 euro meer kosten voor een besparing van 30 gram, had ik beter ergens anders meer geld uit kunnen geven.
Thomson zelf geeft 40 gram aan (pakkie shag zonder vloei). Al het verschil zoals jij zegt nog minder is worden het inderdaad dure grammen.
Masterpiece zou me 80 euro meer kosten voor een besparing van 30 gram, had ik beter ergens anders meer geld uit kunnen geven.
Thomson zelf geeft 40 gram aan (pakkie shag zonder vloei). Al het verschil zoals jij zegt nog minder is worden het inderdaad dure grammen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
193 gram voor een masterpiece of 223 gram voor een elite, diameter is 31,6. Een masterpiece is maar 350 mm en daarmee eigenlijk ook nog eens net te kort. Thomson wil dat de zadelpen 10 cm in het frame zit en ik zou hem er maar 9 cm insteken (wat opzich wel gewoon voldoende is). De Elite is 367 en het gewicht klopt gewoon wat Thomson opgeeft.
Quote: Origineel geplaatst door Daveke op 23 Oktober 2006
Dit is de speciale MTB vork. Naast de wegvork, die ook erg licht en superfijn is, en de cyclocrossvork nu dus deze MTB vork. Ik moet ook zeggen dat ik hem veel gaver vind dan een Pace. En ik wil wel eens weten hoe dat nu rijdt zon vaste vork in vergelijking met een verende. Zijn er nog speciale dingen waar ik dan op letten? Bandjes minder hard oppompen ofzo? Want de vork vangt geen klappen meer op. Of is het gewoon alles hetzelfde laten en gaan met de trein?
Eej zeg jij komt toch uit de omgeving van Weert of niet? Als je volgende week de MTB toertocht in Nederweert gaat rijden mag je wel eens voelen hoe dat voelt zo'n vast vork. Ik heb zelf een Pace. En dat bevalt best goed!
Dit is de speciale MTB vork. Naast de wegvork, die ook erg licht en superfijn is, en de cyclocrossvork nu dus deze MTB vork. Ik moet ook zeggen dat ik hem veel gaver vind dan een Pace. En ik wil wel eens weten hoe dat nu rijdt zon vaste vork in vergelijking met een verende. Zijn er nog speciale dingen waar ik dan op letten? Bandjes minder hard oppompen ofzo? Want de vork vangt geen klappen meer op. Of is het gewoon alles hetzelfde laten en gaan met de trein?
Eej zeg jij komt toch uit de omgeving van Weert of niet? Als je volgende week de MTB toertocht in Nederweert gaat rijden mag je wel eens voelen hoe dat voelt zo'n vast vork. Ik heb zelf een Pace. En dat bevalt best goed!