Pagina 2 van 6

Ga je met een dure groep harder ?

Geplaatst: 26 sep 2006 14:53
door dkvdt
Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 26 September 2006

Met een ultegra groep kan je ook wereldkampioen worden...

als de rest op 105 of minder rijdt: Ja...als er een of meer op Dura Ace rijden wordt het toch wel een erg zware opgave denk ik...

Ga je met een dure groep harder ?

Geplaatst: 26 sep 2006 15:09
door ted038
Quoten: Origineel geplaatst door dKvdT op 26 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 26 September 2006

Met een ultegra groep kan je ook wereldkampioen worden...

als de rest op 105 of minder rijdt: Ja...als er een of meer op Dura Ace rijden wordt het toch wel een erg zware opgave denk ik...

... of zou Marianne vos op ultegra gereden hebben

Ga je met een dure groep harder ?

Geplaatst: 26 sep 2006 15:25
door dkvdt
Quoten: Origineel geplaatst door Ted038 op 26 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door dKvdT op 26 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 26 September 2006

Met een ultegra groep kan je ook wereldkampioen worden...

als de rest op 105 of minder rijdt: Ja...als er een of meer op Dura Ace rijden wordt het toch wel een erg zware opgave denk ik...

... of zou Marianne vos op ultegra gereden hebben

Nee dat kan niet, want dan zou mijn hele theorie niet kloppen...en dat kan ik me werkelijk waar niet voorstellen...

Ga je met een dure groep harder ?

Geplaatst: 26 sep 2006 16:04
door w0uter
Bergop scheelt het wel doordat dura-ace iets soepeler schakelt dan ultegra. Het gewicht zou ook wel het een en ander uitmaken. Maar op het vlakke heb je denk ik heel weinig voordeel aan dure-race ten opzichte van ultegra.
Met dura-ace ipv sora ga je vast wel harder, maar ook dat zou niet kilometers per uur uitmaken!

Ga je met een dure groep harder ?

Geplaatst: 26 sep 2006 16:23
door bigm
Quoten: Origineel geplaatst door Ted038 op 26 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door dKvdT op 26 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 26 September 2006

Met een ultegra groep kan je ook wereldkampioen worden...

als de rest op 105 of minder rijdt: Ja...als er een of meer op Dura Ace rijden wordt het toch wel een erg zware opgave denk ik...

... of zou Marianne vos op ultegra gereden hebben

volgens de site van de wielerploeg van marianne rijden ze ultegra

Ga je met een dure groep harder ?

Geplaatst: 26 sep 2006 16:27
door w0uter
Volgens het plaatje dat casran opende in het topic over marianne vos (plaatje is foetsie) rijdt ze idd op shimano ultegra (iig shifters). DAt was ook waar ik op aan het 'doelen' was.

Ga je met een dure groep harder ?

Geplaatst: 26 sep 2006 16:48
door bike_add1ct
dKvdT... wake up man

Ga je met een dure groep harder ?

Geplaatst: 26 sep 2006 17:44
door dkvdt
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 26 September 2006

dKvdT... wake up man

why ???

Ga je met een dure groep harder ?

Geplaatst: 26 sep 2006 18:34
door bike_add1ct
Hm, laat misschien ook maar...

Ga je met een dure groep harder ?

Geplaatst: 26 sep 2006 19:01
door scottwilko
Het verschil tussen de mtb groepen alivio en xt is ook wel vergelijkbaar met ultegra en dure ace ja als je gaat kijken naar het verschil tussen sora en ultegra, ja dan zal je vast wel een groot verschil tegen komen

Ga je met een dure groep harder ?

Geplaatst: 26 sep 2006 19:46
door havana
Op 't vlakke ga je net zo snel met Sora als met Dura Ace. Of het net zo soepel schakelt, is een tweede.

dKvdT: met een Seat Marbella kom je precies even snel aan als met een Ferrari Testarossa indien je aan de maximum snelheid houdt. Op de een nou 100x duurder is of niet.

Bergop komt het gewichtsaspect om de hoek kijken en is elke gram meegenomen.

Ga je met een dure groep harder ?

Geplaatst: 26 sep 2006 22:33
door dkvdt
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 26 September 2006

dKvdT: met een Seat Marbella kom je precies even snel aan als met een Ferrari Testarossa indien je aan de maximum snelheid houdt. Op de een nou 100x duurder is of niet.


allereerst: duhhhhh...
maarre wanneer je je aan de max. snelheid (van de auto) houdt, is de Ferrari normaal gesproken nog steeds (veel en veel) sneller...enne de Ferrari is vast duurder dan de Seat...ergo: mijn stelling houdt nog steeds stand !!
Kzal nu evengoed maar een einde maken aan deze onzinnige (en wmb niet serieus bedoelde) discussie. Kwerd door dit totaal onzinnige topic benieuwd naar de aard en het aantal serieuze reacties op een totaal onzinnig(e) en volgens mij duidelijk niet serieus bedoeld antwoord/ stelling mijner zijds...
Kmoet zeggen, t resultaat is verrassend, maar eigenlijk ook weer niet...men neemt zichzelf (en anderen) blijkbaar veel te serieus hier...terwijl volgens mij het recreatieve en (quasi) prestatieve fietsen waarmee de gemiddelde fietser-forummer zich hier bezig houdt (ondergetekende incluis), nauwelijks een serieuze aangelegenheid te noemen valt...neem het met een lach, af en toe een traan, maar vooral een dikke knipoog...net als t echte leven overigens...{opa dicteert}
Mocht ik nu wegens wangedrag en/ of overtreding van de Fietsforum-netiquette met (digitale) pek-en-veren worden verbannen van dit forum, dan dank ik aanwezigen voor nodige uurtjes lees- en schrijfplezier. Mijn baas zal dit zeker en vast ook toejuichen...en zo niet, dan zal ik mij gaan voorbereiden op een volgende testcasus...
Hij die zich sneller voortbeweegt met XT dan met Alivio (pas maar op dus als ik later groot ben en XTR heb), groet U allen !!