Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

welke schijfremmen ?

speric
Forum-lid HC

speric 25 sep 2006 11:17

Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 23 September 2006

Kan een heel goed frame zijn met een prima prijs/kwaliteit verhouding maar mooi kan ik hem niet vinden.

Dit is inderdaad typisch een model waar je van houd, of niet !
Er is niet echt een middenweg... en dat hoeft ook niet natuurlijk...
Ik heb inmiddels in de actie de hayes HFX remmen besteld voor 149,- euroZal binnenkort laten weten hoe alles rijdt....

speric
Forum-lid HC

speric 27 sep 2006 18:23

t

speric
Forum-lid HC

speric 02 okt 2006 13:25

even een udate (tje)
Die hayes remmen, remmen voor geen 1-ne meter, althans die eerste paar stops met inremmen. Daarna voel je dat ze grip met de keer wat beter wordti.c.m. een hoop kabaal ook.
Heb hier en daar gelezen, en nu gemerkt, dat het bij deze remmen hoort en nadat het inremmen voorbij, ze super werken. En ik heb daar alle vertrouwen in.
OVer de fiets zelf kan ik niet echt iets zeggen aangezien ik alleen nog op de weg met slick gereden hebt. hij voelt wel lekker stabiel aan en heel duidelijk.Deze fiets verrast je niet  in de bocht o.i.d. dergelijks.
Zal nog even een foto posten van het uiteindelijke resultaat.in het kort, Full XT, hayes hfx9 remmen, ritchey WCS, FSA wielen XC-300, corratec superbow team worldcup.

niklas2
Forum-lid

niklas2 02 okt 2006 13:42

-t
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

sivle
Forum-lid

sivle 02 okt 2006 15:01

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 22 September 2006

Het gaat om dit fietsje. Er komt nog een ander zadeltje open dus nog de schijfremmen.
Leuk ding ?

Welke maat is dit of hoe gaat dat met dit soort frames, met dat korte zadelpennetje?

speric
Forum-lid HC

speric 02 okt 2006 15:31

Volgens de verkoper gaat het om een zgn. 18,5 inch ongeveer.
Ik had hiervoor een giant XTC, maat M, een 19 inch als ik mij niet vergis.
Hier zit inderdaad een heel klein carbon zadelpennetje in, maar op basis van de hoogte lijkt het meer te gaan richting 19, 5 inch. De maat naar voren is, zo lijkt het, zoals je misschien gezien hebt best kort.  Maar dat valt wel mee. Het lijkt korter dan het is. De verhoudingen zijn voor mij eigenlijk perfect. De maat is zo dat ik net genoeg kan schuiven met alle maten om de feits helemaal goed af te stemmen.
Ik ben 1.80m binnenbeen lengte is 86,5 cm. zadelhoogte is op mijn racefiets van hart pedaal, tot top zadel 94,3 cm, ik zit hier ietsje lager op, denk 93 cm.
In noodgevallen kan je de zadelbuis is afzagen, maar meer dan 2 cm speling heb je niet op die manier. Naar boven zo'n 5 cm. de stuurpen is een 10 cm.
Als ik een keer serieus inb het bos ben geweest zal ik mededelen hoe deze fiets aanvoelt.

Iemand nog een tip voor goed allround ( zand, hard pad en modder) banden. Of is het toch de ralph die boven komt dan, of de noby nic ?
Of nog wat anders leuks ?

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 02 okt 2006 15:46

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 02 Oktober 2006

Iemand nog een tip voor goed allround ( zand, hard pad en modder) banden. Of is het toch de ralph die boven komt dan, of de noby nic ?

Inderdaad goede allrounders. NN voor en RR achter. Niet meer verder zoeken.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 02 okt 2006 17:22

Waarom wil je eigenlijk schijfremmen?

speric
Forum-lid HC

speric 02 okt 2006 18:13

perfecto dan ga ik die bandjes er maar eens op zetten voor in het bos e.d.

Schijfremmen wilde ik omdat het frame alleen geschikt is voor schijfremmen.Net als mijn giant dat was, dus ik heb ook die FS wielen die allen geschikt zijn schijven.
Anders had ik denk ik gewoon V-brakes genomen. Vind dat die goed genoeg remmen voor het geen ik doe.. Alleen in de modder vind ik v-brakes wat minder.
Dus min of meer geen keus voor andere remmen. Vind het optisch ook wel mooi..

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 02 okt 2006 18:15

Anders had ik denk ik gewoon V-brakes genomen. Vind dat die goed genoeg remmen voor het geen ik doe.. Alleen in de modder vind ik v-brakes wat minder.

In de modder zijn schijfremmen ook minder, ze lopen aan.

WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

speric
Forum-lid HC

speric 02 okt 2006 18:21

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 02 Oktober 2006

Dat klopt, maar toch een heel stuk minder dan het geluid vd velg.In de modder is het nu eenmaal niet anders. Na het rijden knijp ik mijn bidon vaak leeg over de klauwen, tenzij ik er een lekker plakdrankaje in heb gedaan..

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 02 okt 2006 18:59

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 02 Oktober 2006

Dat klopt, maar toch een heel stuk minder dan het geluid vd velg.In de modder is het nu eenmaal niet anders. Na het rijden knijp ik mijn bidon vaak leeg over de klauwen, tenzij ik er een lekker plakdrankaje in heb gedaan..

Bij mij (Hope Mini) is het aanlopen na een modderig gedeelte meestal na enkele omwentelingen van het wiel over.

Plaats reactie