Basso vs Colnago
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Mwa, niet zo heel spannend om te zien dat ze de buizen aan elkaar lijmen, glad schuren en er misschien nog een laagje carbon over heen leggen Op Youtube staan filmpjes hoe ze bij volgens mij DeRosa op die manier een frame in elkaar zetten.
Heb ik toch liever een frame wat gewoon uit 1 geheel gemaakt is en dat dan uit China komt ipv dat een Italiaan buizen aan elkaar aan 't lijmen is
Heb ik toch liever een frame wat gewoon uit 1 geheel gemaakt is en dat dan uit China komt ipv dat een Italiaan buizen aan elkaar aan 't lijmen is
Als de fabriekswaardes van de Astra tenminste helemaal 100% betrouwbaar zijn.
De praktijk leert dat de opgegeven waardes nog wel eens een beetje aan de lage kant zijn.
maar dat neemt niet weg dat de Astra zeer waarschijnlijk lichter is dan de EPS.
De praktijk leert dat de opgegeven waardes nog wel eens een beetje aan de lage kant zijn.
maar dat neemt niet weg dat de Astra zeer waarschijnlijk lichter is dan de EPS.
Roos69 schreef:Als de fabriekswaardes van de Astra tenminste helemaal 100% betrouwbaar zijn.
De praktijk leert dat de opgegeven waardes nog wel eens een beetje aan de lage kant zijn.
maar dat neemt niet weg dat de Astra zeer waarschijnlijk lichter is dan de EPS.
Precies! Daarom zei ik ook "op papier"
Ik lees net in het blad Tour dat de Basso Diamante in 58cm zo'n 1800 gram weegt!
Dat klopt totaal niet met de gewichten op de website.
Dan zou je verwachten dat het zo'n 1280 gram zou zijn voor frame + vork.
Ik vraag mij dan ook af of het klopt wat op de site staat.
Wat verschil kan natuurlijk best, maar een halve kilo!?
Dat klopt totaal niet met de gewichten op de website.
Dan zou je verwachten dat het zo'n 1280 gram zou zijn voor frame + vork.
Ik vraag mij dan ook af of het klopt wat op de site staat.
Wat verschil kan natuurlijk best, maar een halve kilo!?