carbon armsteuntjes maken
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Waar uiteraard nog aan toe gevoegd dient te worden dat het geheel tijdens uitharding in de oven moet op zo'n 80 graden voor een goede verbinding van de epoxy met de hars. nder een goede infrarood lamp werkt het trouwens ook wel
Afscheurfolie, bleeder, en zak erom heen en vacuum zuigen. Zo wordt het overtollige hars opgenomen door de bleeder en gaan de grootste bellen eruit
wat voor afscheurfolie gebruik je dan? want het moet niet hechten aan de epoxy maar wel opnemen?
wat voor afscheurfolie gebruik je dan? want het moet niet hechten aan de epoxy maar wel opnemen?
Afscheurfolie is de vertaling van peel ply. Dit spul dus:
http://www.cramerfabrics.com/PeelPly.htm
Het heeft de eigenschap om niet te hechten aan hars waardoor je scheiding kan maken tussen product en vacuumzak/doorstroomgaas/bleeder.
http://www.cramerfabrics.com/PeelPly.htm
Het heeft de eigenschap om niet te hechten aan hars waardoor je scheiding kan maken tussen product en vacuumzak/doorstroomgaas/bleeder.
\'It is strange that people buy light bicycles for physical exercise\'
klopt ja heb ik ook al gebruikt feitelijk kan je dat heel strak erom trekken en dus al voldoende druk geven. vacuumzuigen is wel iets beter zal eens zo een vacuumbag gaan halen voor een volgend klusje.
voor iets als armsteuntjes vind ik het een beetje onnodig om dit vacuum te zuigen etc. want het is een simpel onderdeeltje.
voor iets als armsteuntjes vind ik het een beetje onnodig om dit vacuum te zuigen etc. want het is een simpel onderdeeltje.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
En wat als het afbreekt? Er is al eens een triathleet overleden door een afbrekend opzetstuur. Hij klapte met z'n borstkas op de carbon splinters en die doorboorden ze longen. Nu kan dat nog niet gebeuren met alleen steuntjes zelf gemaakt, maar als ze breken kan je wel hard onderuit gaan.
Ik denk dat dat we meevalt. JE steunt wel op de armsteunen, maar die zijn bedoeld om een ergonomische verbinding te vormen tussen stuur en arm. Er komen dus niet heel veel krachten op de steunen zelf. Echter, de bevestiging zal redelijk wat krachten te verduren krijgen. Daarom vraag ik mij af hoe koers de steunen wil bevestigen, ga je nog een alu plaatje inlamineren of iets dergelijks? Als je ze nu gewoon vastdraaid gaan ze scheuren bij de bevestiging.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 20 September 2006
Bij een goede tijdrit positie wijzen je boven armen loodrecht naar beneden, er staat dus een behoorlijke druk op je pads. Ik heb dit jaar in een tijdrit 20 meter kasseien moeten rijden, reken maar dat die pads dan ook klappen krijgen.
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. De pads krijgen wel krachten te verduren, maar die worden vooral doorgegeven aan het opzetstuur. Ik heb even een plaatje gemaakt in paint:
Het rode is de arm, de rest spreekt vanzelf. De kracht wordt volgens mij vooral doorgegeven aan het stuur. Maar ik kan ongelijk hebben, ik heb van krachten enz. weinig kaas gegeten. Ik studeer geschiedenis...
Bij een goede tijdrit positie wijzen je boven armen loodrecht naar beneden, er staat dus een behoorlijke druk op je pads. Ik heb dit jaar in een tijdrit 20 meter kasseien moeten rijden, reken maar dat die pads dan ook klappen krijgen.
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. De pads krijgen wel krachten te verduren, maar die worden vooral doorgegeven aan het opzetstuur. Ik heb even een plaatje gemaakt in paint:
Het rode is de arm, de rest spreekt vanzelf. De kracht wordt volgens mij vooral doorgegeven aan het stuur. Maar ik kan ongelijk hebben, ik heb van krachten enz. weinig kaas gegeten. Ik studeer geschiedenis...
Dit is een optimale situatie.. maak eens een bocht met een hobbeltje erin en de kans op breuk is aanwezig. Ik denk trouwens dat de gewichtsbesparing minimaal is t.o.v. de moeilijkheden die je je op je hals haalt.
nulla tenaci invia est via
het gaat mij om de vorm niets meer...
die rare cilindrische dingen moeten nog rond gemaakt worden dus ben nog niet klaar
idd de steunen zitten met 2 schroefjes vast in het stuur en geven dus alleen het gewicht van je bovenlichaam door aan het stuur.
die rare cilindrische dingen moeten nog rond gemaakt worden dus ben nog niet klaar
idd de steunen zitten met 2 schroefjes vast in het stuur en geven dus alleen het gewicht van je bovenlichaam door aan het stuur.