Loszittende crank FSA K-force mega exo
Quoten: Origineel geplaatst door morning op 13 September 2006
Tijdens het fietsen vandaag voelde en hoorde ik ineens een tik in mijn crankstel. Thuis gekomen merkte ik dat er speling in mijn crankstel zit. Ik rij op de FSA K-Force mega exo compact. Het bracket lijkt vast te zitten, maar de beide traparmen kan ik licht heen en weer bewegen. Valt dit op een of andere manier te repareren cq aan te draaien, of moet ik maar weer op hangende pootjes terug naar een fietsenmaker?
Heb de fiets gekocht in Duitsland. Scheelt een boel, maar is lang niet altijd handig.
Welke fiets heb je gekocht, ik heb namelijk ook net een fiets uit Deutschland laten komen, rij ook met een tikkende mega exo. Zelf rij ik op een Solution, Ultegra en fsa slk carbo double. Indien uit dezelfde stal, foutje fietsenmonteur? denk dat ik een dura-ace bb ga plaatsen
Tijdens het fietsen vandaag voelde en hoorde ik ineens een tik in mijn crankstel. Thuis gekomen merkte ik dat er speling in mijn crankstel zit. Ik rij op de FSA K-Force mega exo compact. Het bracket lijkt vast te zitten, maar de beide traparmen kan ik licht heen en weer bewegen. Valt dit op een of andere manier te repareren cq aan te draaien, of moet ik maar weer op hangende pootjes terug naar een fietsenmaker?
Heb de fiets gekocht in Duitsland. Scheelt een boel, maar is lang niet altijd handig.
Welke fiets heb je gekocht, ik heb namelijk ook net een fiets uit Deutschland laten komen, rij ook met een tikkende mega exo. Zelf rij ik op een Solution, Ultegra en fsa slk carbo double. Indien uit dezelfde stal, foutje fietsenmonteur? denk dat ik een dura-ace bb ga plaatsen
nee hoor ik heb hetzelfde probleem dat me crank tik, meerdere malen bij de fm geweest. zelfs een vriend van me die Belofte die fm is er naar laten kijken en die snapt het ook niet. Ik zelf dacht aan een andere as, maar dat schijnt niet te kunnen anders had ik ook allang een Ultrega as genomen, hij schijnt hem te zitten in die stalen buis die erin zit. daar heeft het iets mee te maken en het zachte alu van de sluitringen, dat zijn de grootste oorzaken
Ik heb in deutschland de Wilier le Roi gekocht. Dura Ace afgemonteerd en zoals gezegd met fsa slk mega exo compact crank. Hele mooie fiets vind ik zelf, maar het zijn daar wel een stelletje prutsers geweest. Kon gelijk terug omdat er carbonresten in het frame lagen en heb vervolgens de fiets teruggekregen met een balhoofd dat niet vast zat en ook niet vast bleek te krijgen. Verder was de trapas al niet goed gemonteerd (kraakt) en nu dus de crank. Geld besparen is leuk, maar in mijn geval zeker niet voordelig.
Morning
Is al langer bekend dat er met externe lagers (mega-exo, ed) nog wat problemen zouden zijn. Ook de reden dat ik nog gekozen heb voor een "ouderwetse" crank met "ouderwetse" trapas. Ook FSA, ziet er mooi uit en geen problemen.
Hoop dat jullie FM's het goed met jullie oplossen.
Hoop dat jullie FM's het goed met jullie oplossen.
I Am SpeCiAliZed
een fietsmaat had dit ook , gewoon vastzetten met een beetje bevestigingslijm er tussen , komt nooit meer los. Heeft er sindsien nog vele mooie kilometers mee gedaan en verder geen problemen. Crank zit op zijn canyon fiets.
Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 22 September 2006
een fietsmaat had dit ook , gewoon vastzetten met een beetje bevestigingslijm er tussen , komt nooit meer los. Heeft er sindsien nog vele mooie kilometers mee gedaan en verder geen problemen. Crank zit op zijn canyon fiets.
Lijm waar tussen bedoel je ? ben benieuwd en misschien ook mee geholpen.
een fietsmaat had dit ook , gewoon vastzetten met een beetje bevestigingslijm er tussen , komt nooit meer los. Heeft er sindsien nog vele mooie kilometers mee gedaan en verder geen problemen. Crank zit op zijn canyon fiets.
Lijm waar tussen bedoel je ? ben benieuwd en misschien ook mee geholpen.