Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Flat Bar

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 sep 2006 02:02

Kwestie van derailleur eventjes goed afstellen, had de verkoper gewoon voor je moeten doen. Heeft dus niets met de ketting te maken naar alle waarschijnlijkheid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 18 sep 2006 11:30

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 08 September 2006

Waarom eigenlijk geen racestuur? Een racestuur op een fiets met een wat minder sportieve geometrie en/of een kortere en hogere stuurpen lijkt me een stuk comfortabeler dan een flatbar. Veel meer zitmogelijkheden. Lijkt me erg handig als je rugklachten hebt.

Een flatbar is gewoon veel comfortabeler als je rugklachten hebt. Je hebt constant je schakel hendels en remhendels bij de hand. Als je dan "plotseling" moet remmen hoef je niet eerst in de beugels te duiken maar kun je er direct bij!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 sep 2006 15:32

nzin, als je diep wilt zitten met een Flatbar is het oncomfortabel dan met een racestuur, want om dat te bereiken moet je een lange stuurpen monteren en kun je niet je stuur comfortabeler vast houden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 19 sep 2006 12:18

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 18 September 2006

nzin, als je diep wilt zitten met een Flatbar is het oncomfortabel dan met een racestuur, want om dat te bereiken moet je een lange stuurpen monteren en kun je niet je stuur comfortabeler vast houden.

Met een flatbar wil je toch ook juist NIET diep zitten! Anders neem je ook geen flatbar. Ik ken diverse "oudere" personen die hun hele leven op een racefiets gefiets hebben met een race stuur. Maar nu overgestapt zijn op een flatbar en absoluut niet terug willen. Ik denk dat we gewoon eerst wat ouder moeten worden om het te ervaren / kunnen begrijpen.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

ligfietser
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2006 15:07

ligfietser 19 sep 2006 14:35

Als je vader problemen heeft met de rug, heeft hij dan al eens aan een ligfiets gedacht ? Ikzelf rij nu met een ligfiets, vroeger met een racefiets, en kan je verzekeren dat het ontspannen liggen in het stoeltje veel beter is voor de rug dan het gespannen zitten op een racefiets. Toen ik vorig jaar problemen had met een hernia kon ik amper op mijn stadsfiets rijden naar het station, maar op mijn ligfiets kon ik zonder probleem fietsen.
Gaan eens een ligfiets huren en proberen ...doen. 

tommeke_b
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2006 20:00

tommeke_b 20 sep 2006 13:23

Het werd een MBK Oceo, zaterdag gaan halen.
Shimano tiagra 9-speed en de wieltjes doen het ook goed.
Thompson Radon RC Tiagra

Plaats reactie