Ik zit ook bijna op de beslissing om een Trek 1500 aan te schaffen, wordt tegengehouden door de slechte wielen, en inderdaad het 'massa' aspect. Ik ga meteen even kijken naar die 1885, die had ik nog niet in mijn lijstje staan.
En nu lees ik net dat berichtje vlak hierboven, klinkt ook niet erg positief....
Die 1885 zie ik voor € 1449,- staan, is dat een goeie prijs?
Bianchi 1885 of Trek 1500
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 28 aug 2006 21:40
Koga Miyata Ultegra ksyrium SL<br>
Nishiki xc team disc xtr
Nishiki xc team disc xtr
Ik heb tot nu toe goede ervaringen met Trek, heb natuurlijk ook nog nooit echt iets meegemaakt met mn fiets.
Ga morge langs Salden, naar de Bianchi kijken, wel vervelend is dat hij in maat 51 enkel nog in celeste is (niets tegen die kleur hoor, alleen vind ik de witte mooier) en in 53 nog in beide kleuren. Ik weet nog niet echt goed welke maat ik moet hebben, nu heb ik een 54 maar die is dus te groot, ineens naar de 51 gaan is misschien wat overdreven, maar de 53 gaat ook niet veel helpen denk ik dan. (Ik heb nu al een korte stuurpen + mijn zadel staat ver naarvoor).
Weet iemand iets over het verschil tussen de geometrie bij Trek & Bianchi?
De Trek1500 wordt het misschien toch niet, een groot nadeel is de wielen.
Ga morge langs Salden, naar de Bianchi kijken, wel vervelend is dat hij in maat 51 enkel nog in celeste is (niets tegen die kleur hoor, alleen vind ik de witte mooier) en in 53 nog in beide kleuren. Ik weet nog niet echt goed welke maat ik moet hebben, nu heb ik een 54 maar die is dus te groot, ineens naar de 51 gaan is misschien wat overdreven, maar de 53 gaat ook niet veel helpen denk ik dan. (Ik heb nu al een korte stuurpen + mijn zadel staat ver naarvoor).
Weet iemand iets over het verschil tussen de geometrie bij Trek & Bianchi?
De Trek1500 wordt het misschien toch niet, een groot nadeel is de wielen.
<br>
<br>
<br>
trek staat over het algemeen bekend om zijn wat langere bovenbuis. Ik heb zelf een frame van 54 cm. Heb eens vergeleken met andere fietsen. Bovenbuis is ongeveer 1,5 cm langer dan vergelijkbare fietsen. Verder is het een uitstekende fiets.
M.b.t. de wielen, deze zijn inderdaad niet geweldig. Heb ze na 1,5 jaar vervangen vanwege steeds opnieuw optredende speling in de as en scheurtjes in de velg van het achterwiel. Heb ze vervangen door easton vista sl.
M.b.t. de wielen, deze zijn inderdaad niet geweldig. Heb ze na 1,5 jaar vervangen vanwege steeds opnieuw optredende speling in de as en scheurtjes in de velg van het achterwiel. Heb ze vervangen door easton vista sl.
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 sep 2006 12:46
Mmm, je zadel ver naarvoor lijkt me niet zo goed voor je positie op de fiets - zadel moet natuurlijk eigenlijk ingesteld zijn op je pedalen en je benen. Als het te ver naar voren is dan krijg je problemen en zal het fietsen op den duur ongemakkelijk worden.
Zou inderdaad de 51 en de 53cm proberen, en als de 51 beter past en de celeste/wit 'parelmoer' combinatie je echt niet bevalt (vind hem zelf prachtig & celeste is uiteindelijk de klassieke Bianchi kleur) dan vraag of ze je een kunnen bestellen misschien?
Als je dat kleuren schema helemaal niks vind, dan kijk liever langer rond naar een andere fiets want uiteindelijk zal het je toch irriteren. Heb zelf een Scott CR1 gereden en het ding fietse erg goed maar knapte af op de afgrijselijke graphics met dat goedkoop uitziende reflecterend zilver 'Scott' in grote letters, en de goedkoop plastic ogende buizen. Zo'n goede fiets, frame word in het pro peleton gebruikt, etc. blah blah, maar heb er moeite mee om er echt opgewonden over te raken - alleen maar omdat het prullerig uitziet. Cannondale doet z'n fietsen beter afwerken qua verf qualiteit en grafisch ontwerp, vind ik. Vergelijk trouwens de lasnaden van een Cannondale tegenover een Trek - C'dale werkt ze mooi af, is toch een detail dat van kwaliteit spreekt.
Zou inderdaad de 51 en de 53cm proberen, en als de 51 beter past en de celeste/wit 'parelmoer' combinatie je echt niet bevalt (vind hem zelf prachtig & celeste is uiteindelijk de klassieke Bianchi kleur) dan vraag of ze je een kunnen bestellen misschien?
Als je dat kleuren schema helemaal niks vind, dan kijk liever langer rond naar een andere fiets want uiteindelijk zal het je toch irriteren. Heb zelf een Scott CR1 gereden en het ding fietse erg goed maar knapte af op de afgrijselijke graphics met dat goedkoop uitziende reflecterend zilver 'Scott' in grote letters, en de goedkoop plastic ogende buizen. Zo'n goede fiets, frame word in het pro peleton gebruikt, etc. blah blah, maar heb er moeite mee om er echt opgewonden over te raken - alleen maar omdat het prullerig uitziet. Cannondale doet z'n fietsen beter afwerken qua verf qualiteit en grafisch ontwerp, vind ik. Vergelijk trouwens de lasnaden van een Cannondale tegenover een Trek - C'dale werkt ze mooi af, is toch een detail dat van kwaliteit spreekt.
\'If Only They Could Make It Work\'
Ik ben gisteren dus naar Salden geweest, en heb toch uiteindelijk de Bianchi 1885 gekocht. In het wit trouwens, want blijkbaar was maat 53 toch beter voor mij. Wel heb ik er een kortere stuurpen moeten laten opzetten.
Wat een ongelofelijk goede service daar! Op de webshop stond er dat er nog een 1885 in maat 53 was, maar toen we daar waren vonden ze die toch nergens. Wel hadden ze nog enkele 53 in Celeste. Er was dus eigenlijk een fout gebeurd. Bleek dat ze toch nog een wit frame in 53 hadden, en toen hebben ze direct alles (zonder extra kosten!) van een andere 1885 overgezet naar dit frame.
Het einge 'nadeel' is wel dat het een compact is, en dat ik eigenlijk liever voor een dubbel was gegaan, maar alle Bianchi fietsen model 2006 die nog in stock waren afgemonteerd met Compact.
Deze namiddag trek ik foto's (ik ga eerst een toertje maken met mn fiets;)), en ik zal zien of ik ze dan nog bij Bianchi-site kan plaatsen.
Wat een ongelofelijk goede service daar! Op de webshop stond er dat er nog een 1885 in maat 53 was, maar toen we daar waren vonden ze die toch nergens. Wel hadden ze nog enkele 53 in Celeste. Er was dus eigenlijk een fout gebeurd. Bleek dat ze toch nog een wit frame in 53 hadden, en toen hebben ze direct alles (zonder extra kosten!) van een andere 1885 overgezet naar dit frame.
Het einge 'nadeel' is wel dat het een compact is, en dat ik eigenlijk liever voor een dubbel was gegaan, maar alle Bianchi fietsen model 2006 die nog in stock waren afgemonteerd met Compact.
Deze namiddag trek ik foto's (ik ga eerst een toertje maken met mn fiets;)), en ik zal zien of ik ze dan nog bij Bianchi-site kan plaatsen.
<br>
<br>
<br>
Gefeliciteerd met je aankoop, krijg je geen spijt van. Mocht je echt alsnog "dubbel" willen rijden... je kunt gewoon 52/39 bladen kopen voor op je compact-drive. Let op de 110 mm steek. Ik heb zo het afgelopen jaar gereden.