HAC5
Hallo
Ik heb inmiddels ook mijn HAC5 binnen. Ik heb hem besteld bij HCS systems ofwel hartslagmetershop.nl.
Service en uitleg was zeer goed.
Heb inmiddels enkele rondjes gettraind met de meter en twee keer op de spinner gezeten. Alles verloopt naar wens werkt zeer nauwkeurig en het uitlezen gaat zeer gemakkelijk.
Kortom een aanrader.
Ik heb inmiddels ook mijn HAC5 binnen. Ik heb hem besteld bij HCS systems ofwel hartslagmetershop.nl.
Service en uitleg was zeer goed.
Heb inmiddels enkele rondjes gettraind met de meter en twee keer op de spinner gezeten. Alles verloopt naar wens werkt zeer nauwkeurig en het uitlezen gaat zeer gemakkelijk.
Kortom een aanrader.
-
- Forum-lid
ik heb een hac4 pro+ en ik vraag me wel af wat de hac5 aan meerwaarde geeft. de hac'pro+ kan b.v registreren om de 2sec. verder lijkt mij het enige verschil de freq en manier van transmissie van de hartslagmeter. maar is dat verschil de meerprijs waard?
RIDLEY the speed weapon
Misschien lichtelijk off-topic, maar ik heb dus ook gekozen vorige week, maar voor een concurrent, namelijk de Polar S725x Tour de France. Mochten mensen prijs stellen op mijn ervaringen (uiteraard probeer ik ze zo objectief mogelijk neer te zetten), dan hoor ik het wel. Eerste indruk is i.i.g. goed.
-
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door havana op 24 September 2006
Misschien lichtelijk off-topic, maar ik heb dus ook gekozen vorige week, maar voor een concurrent, namelijk de Polar S725x Tour de France. Mochten mensen prijs stellen op mijn ervaringen (uiteraard probeer ik ze zo objectief mogelijk neer te zetten), dan hoor ik het wel. Eerste indruk is i.i.g. goed.
Graag, overweeg zelf ook de aanschaf van de S725S maar twijfel toch nog een beetje voor de Hac.
Graag, overweeg zelf ook de aanschaf van de S725S maar twijfel toch nog een beetje voor de Hac.
What makes the boat go faster?
Ok, daar gaat ie
Bediening Polar is wat lastig maar dat komt omdat er onnoemelijk veel opties op zitten. Enige nadeel dat ik tot nu heb ontdekt is dat de cadans-sensor niet op de achterbrug kan omdat de afstand tussen het horloge en de cadanssensor dan te groot wordt.
De Hac5 heeft iets meer opties denk ik dan de Polar, maar de Polar is weer beter voor andere sporten te gebruiken. Bij de Polar kun je een footpod kopen, waarmee je tijdens het hardlopen o.a. je snelheid kunt meten. Enige "echte" optie die de Polar mist: actueel stijgingspercentage. Hij heeft wel een hoogtemeter en ook kun je het aantal geklommen meters aflezen. De vraag is natuurlijk hoe vaak je dit gebruikt. Hoogteprofielen uitdraaien kan uiteraard wel gewoon.
In de Polar kun je allerlei zaken instellen w.b. training. De vraag is of dit je gebruikt.
De Polar heeft een gecodeerde borstband, ik weet niet of de HAC5 dat ook heeft? Dat was i.i.g. een vereiste van mij. [edit]Ik zie dat de HAC5 ook een gecodeerde borstband heeft.
De Polar vind ik er persoonlijk een stuk beter uitzien, maar dat is smaak. Hij is als horloge goed te dragen, ik denk dat de HAC5 daar eigenlijk te groot voor is. De HAC5 is ook op de stuurpen te monteren, de Polar is dat niet.
Ik zal es een head-to-head in mekaar draaien.
Bediening Polar is wat lastig maar dat komt omdat er onnoemelijk veel opties op zitten. Enige nadeel dat ik tot nu heb ontdekt is dat de cadans-sensor niet op de achterbrug kan omdat de afstand tussen het horloge en de cadanssensor dan te groot wordt.
De Hac5 heeft iets meer opties denk ik dan de Polar, maar de Polar is weer beter voor andere sporten te gebruiken. Bij de Polar kun je een footpod kopen, waarmee je tijdens het hardlopen o.a. je snelheid kunt meten. Enige "echte" optie die de Polar mist: actueel stijgingspercentage. Hij heeft wel een hoogtemeter en ook kun je het aantal geklommen meters aflezen. De vraag is natuurlijk hoe vaak je dit gebruikt. Hoogteprofielen uitdraaien kan uiteraard wel gewoon.
In de Polar kun je allerlei zaken instellen w.b. training. De vraag is of dit je gebruikt.
De Polar heeft een gecodeerde borstband, ik weet niet of de HAC5 dat ook heeft? Dat was i.i.g. een vereiste van mij. [edit]Ik zie dat de HAC5 ook een gecodeerde borstband heeft.
De Polar vind ik er persoonlijk een stuk beter uitzien, maar dat is smaak. Hij is als horloge goed te dragen, ik denk dat de HAC5 daar eigenlijk te groot voor is. De HAC5 is ook op de stuurpen te monteren, de Polar is dat niet.
Ik zal es een head-to-head in mekaar draaien.
Eerste opzetje
-
- Forum-lid
Mooi Lijstje Havana, thanx.
Alleen volgens mij kun je bij HAC5 wel zelf batterij vervangen! Het geheugen van HAC5 is een soort constant rondlopend geheugen. Er kan bv 64 uur in opgeslagen worden worden en het geheugen kun je zelf niet wissen maar indien het geheugen totaal in gebruik is wordt automatisch de oudste file vervangen!
Alleen volgens mij kun je bij HAC5 wel zelf batterij vervangen! Het geheugen van HAC5 is een soort constant rondlopend geheugen. Er kan bv 64 uur in opgeslagen worden worden en het geheugen kun je zelf niet wissen maar indien het geheugen totaal in gebruik is wordt automatisch de oudste file vervangen!
PamScalpel
-
- Forum-lid HC
Ik kon het niet laten, ik heb ter vervanging van mijn HAC4plus ook de HAC5 of 725 overwogen maar toch:
Garmin EDGE 305 bundel
Hartslag
Actueel
Ja
Gemiddeld
Ja
Maximaal
Ja
Trainingzones instalbaar
Ja (per activiteit soort)
Batterij zelf te vervangen
NEE, oplaadbaar en niet vervangbaar
Hartslag interval instelbaar
Ja, geheel vrij programeerbaar
Hartslag als %
Ja
Hartslagzone alarm
Ja
Gecodeerde Borstband
Ja
Cadanssensor
Draadloos digitaal inclusief snelheid
Actueel
Ja
Gemiddeld
Ja
Maximaal
Ja
Interval instelbaar
Nee
Vermogen
Vermogens medting
Nee
Calorie teller
Ja
Trainings functies
Ronderegistratie
Ja
Virtuele tegenstander
Ja, op tijd, historie of berekende navigatie
Grafische weergave positie
Ja
Automatische correctie bij off-route
Ja
Interval training op hartslag
vrij programmeerbaar
Interval training op snelheden
vrij programmeerbaar
Fietssnelheidssensor
GPS + wielmagneet als backup, auto gecalibreerd
Fietsfuncties
Ja
Instelbaar voor 2 fietsen
Ja automatisch calibratie
Hoogtemeter
Barometrisch, auto gecalibreerd door GPS
Huidige hoogte
Ja
Actueel stijgings %
Ja
Gemiddeld stijgings %
Nee
Aantal geklommen meters
Ja
Maximale hoogte
Ja
Barometer functies
Nee
Hoogte profiel in beeld
Ja, met locatie virtuele tegenstander
Resterend hoogte verschil tot top
Ja
Temperatuur
Huidig / max / min
Nee, alleen in PC logboek via internet weerdienst
Overig
Uitlezen via
USB 2, meegeleverd
Garantie
2 jaar
Waterdicht
Ja
Backlight
Ja
Montage op stuurpen
Ja (extra bracket wordt meegeleverd)
Loopfuncties
Ja
Informatie in scherm
Vrij configureerbaar, 1 tot 8 velden per scherm meerdere schermen
Grafisch kaart en POI
Navigatie
Return to start, navigate to POI of gedownload van PC
Meegeleverde software
Training center, Motionbased Agent
Compatible software
Mapsource , Google maps/earth Trainingpeaks.com, e.v.a.
Adviesprijs incl interface + cadans
455 adv,
379 net.
En nog veel meer afhankelijk van de creativiteit van de gebruiker.
Garmin EDGE 305 bundel
Hartslag
Actueel
Ja
Gemiddeld
Ja
Maximaal
Ja
Trainingzones instalbaar
Ja (per activiteit soort)
Batterij zelf te vervangen
NEE, oplaadbaar en niet vervangbaar
Hartslag interval instelbaar
Ja, geheel vrij programeerbaar
Hartslag als %
Ja
Hartslagzone alarm
Ja
Gecodeerde Borstband
Ja
Cadanssensor
Draadloos digitaal inclusief snelheid
Actueel
Ja
Gemiddeld
Ja
Maximaal
Ja
Interval instelbaar
Nee
Vermogen
Vermogens medting
Nee
Calorie teller
Ja
Trainings functies
Ronderegistratie
Ja
Virtuele tegenstander
Ja, op tijd, historie of berekende navigatie
Grafische weergave positie
Ja
Automatische correctie bij off-route
Ja
Interval training op hartslag
vrij programmeerbaar
Interval training op snelheden
vrij programmeerbaar
Fietssnelheidssensor
GPS + wielmagneet als backup, auto gecalibreerd
Fietsfuncties
Ja
Instelbaar voor 2 fietsen
Ja automatisch calibratie
Hoogtemeter
Barometrisch, auto gecalibreerd door GPS
Huidige hoogte
Ja
Actueel stijgings %
Ja
Gemiddeld stijgings %
Nee
Aantal geklommen meters
Ja
Maximale hoogte
Ja
Barometer functies
Nee
Hoogte profiel in beeld
Ja, met locatie virtuele tegenstander
Resterend hoogte verschil tot top
Ja
Temperatuur
Huidig / max / min
Nee, alleen in PC logboek via internet weerdienst
Overig
Uitlezen via
USB 2, meegeleverd
Garantie
2 jaar
Waterdicht
Ja
Backlight
Ja
Montage op stuurpen
Ja (extra bracket wordt meegeleverd)
Loopfuncties
Ja
Informatie in scherm
Vrij configureerbaar, 1 tot 8 velden per scherm meerdere schermen
Grafisch kaart en POI
Navigatie
Return to start, navigate to POI of gedownload van PC
Meegeleverde software
Training center, Motionbased Agent
Compatible software
Mapsource , Google maps/earth Trainingpeaks.com, e.v.a.
Adviesprijs incl interface + cadans
455 adv,
379 net.
En nog veel meer afhankelijk van de creativiteit van de gebruiker.
-
- Forum-lid HC
Weet iemand hoe betrouwbaar de vermogensmeting is bij zowel de Hac als Polar?
Dat laat zich raden
Die van de Polar is erg onnauwkeurig, ondanks de hoge prjis van de Power Output Set. Lees het topic van Bo11Grevers eens door, daar komt het meerdere keren ter sprake.
De HAC5 meet minder dan de Polar Power Output set en is dus waarschijnlijk nog onnauwkeuriger.
Wil je vermogen meten lees dan eens het SRM-topic. Ook is een goedkoper systeem (Cyclopes Powertap SL) dat werkt met een systeem in de achternaaf. Schijnt ook redelijk te werken. Staat ook genoemd in het topic van Bo. Geloof dat Landis hier ook mee reed.
@ ericpeters: het is maar goed dat we niet vergeijken op basis van uiterlijk Die Garmin kan wel veel maar hij ziet er niet uit in mijn ogen. Veel te groot ook.
Die van de Polar is erg onnauwkeurig, ondanks de hoge prjis van de Power Output Set. Lees het topic van Bo11Grevers eens door, daar komt het meerdere keren ter sprake.
De HAC5 meet minder dan de Polar Power Output set en is dus waarschijnlijk nog onnauwkeuriger.
Wil je vermogen meten lees dan eens het SRM-topic. Ook is een goedkoper systeem (Cyclopes Powertap SL) dat werkt met een systeem in de achternaaf. Schijnt ook redelijk te werken. Staat ook genoemd in het topic van Bo. Geloof dat Landis hier ook mee reed.
@ ericpeters: het is maar goed dat we niet vergeijken op basis van uiterlijk Die Garmin kan wel veel maar hij ziet er niet uit in mijn ogen. Veel te groot ook.
-
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 26 September 2006
Dat laat zich raden
Thks will do so.
Dat laat zich raden
Thks will do so.