Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

connexlink met campa record ultra narrow

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 sep 2007 23:51

Dat kan alleen als er iets mis mee is geweest. De constructie is zo dat je hem vast trapt, misschien heeft hij er half ingezeten of is het buitenste randje op het pinnetje net te dun geweest waardoor de pin door de schakel kon vliegen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 23 sep 2007 17:07

Hoi,

De enige Connex link die min of meer past op de huidige smalle Campa UN kettingen is die die oorspronkelijk bedoeld was voor de Wippermann Shimano compatibele kettingen.
Die link draagt het kenmerk 10S1 en is niet ideaal omdat ie nog net ietsje te breed is.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 23 sep 2007 23:10

Voor de goede orde was dit dus een connex ketting met bijbehorende sluiting.
Het lag op een campa 10 speed groep.
Alstublaft.

rezne
Forum-lid

rezne 24 sep 2007 16:16

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar met mijn vorige ketting, een Chorus Ultra Narrow, reed ik met een KMC link. Dit werkte prima.
Ik heb m alleen nooit losgehaald, er zijn zoveel manier om de ketting goed te reinigen dat (zoals Sharkman me toen al zei) het eigenlijk niet nodig is. Maar ja, de één vind dit de handig, de ander dat..... :)
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

toni
Forum-lid

toni 24 sep 2007 16:49

Ik gebruik momenteel in combinatie met een ultra narrow een wippermann / connex 10sp schakel. Deze schakel is wel wat breder dan de ultra narrow schakels en is dus niet ideaal. Ik heb er overigens nooit problemen mee ondervonden.
In de laatste of een-na-laatste fiets las ik dat KMC tegenwoordig sluitschakels levert voor de ultra-narrow. Deze ga ik vanaf nu dan maar gebruiken. Kijk voor een beschrijving eens hier:

http://www.totalcycling.com/index.php/p ... _LINK.html

alejandro
Forum-lid

Gebruikersavatar alejandro 26 sep 2007 23:21

Alle huidige Campagnolo kettingen (Veloce, Chorus èn Record) zijn inmiddels van het "Ultra Narrow" (5.90mm) type.

Ik gebruik een KMC link voor mijn Chorus ketting, die met een "Pin Length" van 5.90mm, speciaal (/uitsluitend) voor Campagnolo Ultra Narrow kettingen bestemd is.

Zie bijvoorbeeld hier: [Linkje]

Plaatje klopt niet, de omschrijving wel, en heb ook de juiste versie ontvangen!
Niet echt goedkoop, maar wel handig vind ik zelf.

Plaats reactie