Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Romany qualifier s

bassion
Forum-lid

bassion 20 aug 2006 15:19

frame weegt al helemaal nix. is een erg lichtgewicht frame. 7.5/8 kilo weegt tie ongeveer.
Ik vond dit stuurlintje wel wat hebben eigenlijk.
nou gaan we langzaam het een en ander upgraden.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 20 aug 2006 15:52

Weegschaalfoto A.U.B.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

casran
Forum-lid HC

casran 20 aug 2006 16:22

Quoten: Origineel geplaatst door bassion op 20 Augustus 2006

frame weegt al helemaal nix. is een erg lichtgewicht frame. 7.5/8 kilo weegt tie ongeveer.

Ik wil niet moeilijk doen, maar ware het niet dat ik gokken onkatholiek vind, ik zou er mijn Lightweights op verwedden dat die fiets zoals ie in de eerste post staan niet onder de 8kg komt!  Hopelijk is ie minder dan 9kg, maar ook dat wordt nipt, vrees ik.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 20 aug 2006 16:29

Idd, als ie onder de 8 kg zit eet ik een binnenband op.
Niks mis met die fiets, maar frame + vork samen zullen niet veel onder de 2 kg zitten, wielen zijn degelijk maar niet licht, 105 groep is niet licht, stuur en stuurpen, zadel en zadelpen zijn ook niet superlicht....
8,5 a 9 kg zal echt een betere schatting zijn.
We zitten trouwens echt je fiets echt niet af te kraken hoor, t is gewoon een prima, degelijke fiets, maar als je hier roept dat ie 7,5 kg weegt (wat gewoon ECHT niet kan met die afmontage) dan heb je aan Casran (weightweenie) en mij (niet-prakitiserend weightweenie) een kwade
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rolandt
Forum-lid

rolandt 20 aug 2006 17:31

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 20 Augustus 2006

Idd, als ie onder de 8 kg zit eet ik een binnenband op.

bassion, ik hoop zo dat je gelijk hebt (maar ik vrees toch van niet....)

bassion
Forum-lid

bassion 20 aug 2006 19:47

frame los is iig 1.2 kilo. Geen id hoe zwaar/licht een carbon vork is.
in de zegge hebben ze hem op weegschaal gehad en die gaf dit aan.
als ik batterijen heb voor de weegschaal zal k eens kijken. Mijn dealer vertelde dat de fiets rond de 7.5/8 zat.
Dus ik neem aan dat ik hierop gewoon kan vertrouwen. Verder interesseert het me eigenlijk weinig. Want je moet tog zelf trappen.
Toch vind ik het wel jammer dat omdat ik niet een zogenaamd goed merk fiets heb (waarvoor je bergen geld betaald) Niet echt leuke reactie's krijg, mja dat kan ik ook zelf vinden.
Ik ben er blij mee en het rijd super. de zogenaamde betere spullen komt later wel. je moet wat te doen blijven hebben

casran
Forum-lid HC

casran 20 aug 2006 20:08

Is dat het gewicht dat de fabrikant beweert dat ie weegt? Je zou het ooit, als ie eens afgebouwd is, zelf moeten nawegen... no way dat ie slechts 1200 gram weegt, en al zeker niet in die framemaat daar.

Toch vind ik het wel jammer dat omdat ik niet een zogenaamd goed merk fiets heb (waarvoor je bergen geld betaald) Niet echt leuke reactie's krijg, mja dat kan ik ook zelf vinden.

Beste, het gaat er niet om om een afbrekende reactie te schrijven; ik wil je gewoon realistisch zeggen dat deze fiets (met die wielen, groep en afmontage, ook al zou het frame slechts 900gr wegen) nooit onder de 8kg komt. Geloof me, ik ben behoorlijk freaky bezig met fietsgewichten en heb ettelijke fietsen gewogen: als jij werkelijk denkt dat dit onder de 8kg blijft, heb je 't mis.
Maar je hebt natuurlijk gelijk dat je fietsplezier daar niet om draait... en het maakt het er geen minder mooie fiets op die prijs/kwaliteit best in orde zou kunnen zijn.

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jsparie
Forum-lid

jsparie 21 aug 2006 01:20

in de zegge hebben ze hem op weegschaal gehad en die gaf dit aan.
als ik batterijen heb voor de weegschaal zal k eens kijken. Mijn dealer vertelde dat de fiets rond de 7.5/8 zat.
Dus ik neem aan dat ik hierop gewoon kan vertrouwen. Verder interesseert het me eigenlijk weinig. Want je moet tog zelf trappen.
Ik ben er blij mee en het rijd super. de zogenaamde betere spullen komt later wel. je moet wat te doen blijven hebben

Tja, je noemt zelf toch echt behoorlijk lage gewichten en vraagt om reacties. Dan moet je niet vreemd staan te kijken als je die krijgt. Verder prima fiets hoor. Ik zou er voorlopig helemaal niets aan opwaarderen. Er is echt niets mis mee.
Maar ik denk niet dat casran bang hoeft te zijn voor zijn lightweigts of scepticus voor brandend maagzuur van de binnenbanden opeten. Als je de baterijen hebt voor je weegschaal zal die volgens mij toch minimaal 9 kg aangeven. Zonder pedalen dan nog wel. Anders komt er zeker nog wat bij.
Tip: Probeer voor je weet maar nooit alvast een paar reservespaken te krijgen voor deze wielen. Heb begrepen dat ze moeilijk leverbaar zijn en dat zal er de komende jaren niet beter op worden nu ze niet meer nieuw gemaakt worden.  En zet de snelspanner van je voorwiel even naar binnen ipv schuin naar voren. Minder kans dat ie ergens achter blijft haken en veel veiliger.

bassion
Forum-lid

bassion 23 aug 2006 01:18

Hier berichtje van Debbie dus NIET van bas..!  Ik vind de fiets echt super mooi en weegt niks..! Vind het jammer dat mensen zich zo druk kunnen maken om het gewicht van een fiets..want wat Bas al zei: je moet toch zelf trappen..!  Ook is het gewoon een goed merk.. maar jammer dat sommige mensen die het merk niet kennen meteen denken dat het goedkoop is etc.
Lieverd..nog veel plezier met je fietsjee.. en we gaan snel weer rondje course..
Kus Debbie

casran
Forum-lid HC

casran 23 aug 2006 01:24

Quoten: Origineel geplaatst door bassion op 22 Augustus 2006

Hier berichtje van Debbie dus NIET van bas..!  Ik vind de fiets echt super mooi en weegt niks..! Vind het jammer dat mensen zich zo druk kunnen maken om het gewicht van een fiets..want wat Bas al zei: je moet toch zelf trappen..!  Ook is het gewoon een goed merk.. maar jammer dat sommige mensen die het merk niet kennen meteen denken dat het goedkoop is etc.
Lieverd..nog veel plezier met je fietsjee.. en we gaan snel weer rondje course..
Kus Debbie

Grappig, schattig berichtje!
Maar de enigen die zich druk maken en het niet snappen zijn jullie precies. Nergens staat hier dat het een "goedkope" of geen mooie fiets is, welnu. Enkel is bassion zélf afgekomen met een gewicht dat totaal niet realistisch is, dus hebben oa Scepticus en ik hem gezegd dat dat niet kan. Beetje eigenaardig als je daarin andere dingen leest dan dat er staat.

marten
Forum-lid

marten 23 aug 2006 01:47

ach... Liefde maakt blind.
Ik vind het overigens een erg mooi fietsje! Enkel een ander stuurlintje naar mijn smaak.

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 23 aug 2006 12:07

Ik ken die romany fietsen en de fietsenmaker (doet ook mijn onderhoud) is een erg goede winkel met heel veel kennis van zaken (lees fietsen MTB en Race) ik zal mijn schoonvader (vriend van Ad) eens vragen welke kaders er gebruikt worden voor die romanys ... in ieders geval zijn het geen ridley kaders!!
De winkel is niet groot maar je kan er alles halen en je krijgt goed advies en ze lichten je ook niet op! 3 weekjes terug mijn fiets en 2 fietsen van een vriend van mij daar naartoe gebracht voor een check en alles in order (behalve de tik in mijn cranck) maar daar ga ik zaterdag mee terug dan kijken ze er meteen naar!
Ik ben echt heel tevreden over hen .... en bas het is gewwon een mooie fiets. En het gewicht komen we wel een keer achter als je batterijen hebt

No I'm not big headed my head is just big

Plaats reactie