Corima Aero of Cosmic Carbone SL
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 19 September 2006
Cosmic, full carbon en draad gaan gewoon niet samen.
Wou mij juist Token carbon wielen aanschaffen. Het remvlak bestaat ook uit carbon. Wil dit zeggen dat het wiel dus volledig uit carbon bestaat? Wil hierop draadbandjes monteren maar volgens u is dit dus af te raden. Velgen zouden dus kunnen scheuren!! En dat is niet echt de bedoeling hé.
Cosmic, full carbon en draad gaan gewoon niet samen.
Wou mij juist Token carbon wielen aanschaffen. Het remvlak bestaat ook uit carbon. Wil dit zeggen dat het wiel dus volledig uit carbon bestaat? Wil hierop draadbandjes monteren maar volgens u is dit dus af te raden. Velgen zouden dus kunnen scheuren!! En dat is niet echt de bedoeling hé.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 20 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 20 September 2006
En misschien die Bontrager x-lite Aero carbon ?
Die schijnen toch ook erg sterk en stijf te zijn ?
Dat zijn tubes en TS wil draad.
I know, maar gezien de ervaringen met carbon ( full) velgen en schade met draadbanden, dacht ik... ik opper deze.
Misschien wil de TS na alle suggesties en opmerkingen toch tubes overwegen ...
I know, maar gezien de ervaringen met carbon ( full) velgen en schade met draadbanden, dacht ik... ik opper deze.
huh
TS wil niks, die heeft alles al
huh
- martijntijn
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door sjoemie op 21 September 2006
zijn die mavic wielen echt van carton ?
Haha, ja man, 1 regenbuitje en je hebt papier mache velgjes. ULTRA STIJF!
zijn die mavic wielen echt van carton ?
Haha, ja man, 1 regenbuitje en je hebt papier mache velgjes. ULTRA STIJF!
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 20 September 2006
huh
als je teveel hebt, mag je altijd iets aan mij geven hoor
huh
als je teveel hebt, mag je altijd iets aan mij geven hoor
HED wielen zou ik niet kopen. Daar zitten de spaken meestal gewooon vast in het aluminium van de velgrand, dus doe je het voordeel van carbon teniet.
Ikzelf zou voor de Corima wielen gaan. Zijn maken al lange tijd 'echte' vol carbon wielen en nergens zijn er eigenlijk klachten over te vinden.
Dat scheuren van de velg is enkel bekend bij Campagnolo Hyperon wielen.
Ikzelf heb een tijdje op Winium's gereden en die waren echt super. Demping van de weg was fenomenaal en remmen met goede remblokjes is ook geen probleem.
Ikzelf zou voor de Corima wielen gaan. Zijn maken al lange tijd 'echte' vol carbon wielen en nergens zijn er eigenlijk klachten over te vinden.
Dat scheuren van de velg is enkel bekend bij Campagnolo Hyperon wielen.
Ikzelf heb een tijdje op Winium's gereden en die waren echt super. Demping van de weg was fenomenaal en remmen met goede remblokjes is ook geen probleem.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Alleen moet je niet met full carbon velgen willen rijden als je met bandjes wil rijden. Het is gewoon een combinatie die op dit moment niet goed samen gaat. Het kan lang goed gaan, maar je loopt gewoon een groot risico dat een remrand een keer krak zegt als je door een gat rijdt.
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door SWijland op 24 September 2006
HED wielen zou ik niet kopen. Daar zitten de spaken meestal gewooon vast in het aluminium van de velgrand, dus doe je het voordeel van carbon teniet.Ikzelf zou voor de Corima wielen gaan. Zijn maken al lange tijd 'echte' vol carbon wielen en nergens zijn er eigenlijk klachten over te vinden.Dat scheuren van de velg is enkel bekend bij Campagnolo Hyperon wielen.Ikzelf heb een tijdje op Winium's gereden en die waren echt super. Demping van de weg was fenomenaal en remmen met goede remblokjes is ook geen probleem.
Op welk niveau heb je met de winiums gereden. En met wat voor een belasting?
HED wielen zou ik niet kopen. Daar zitten de spaken meestal gewooon vast in het aluminium van de velgrand, dus doe je het voordeel van carbon teniet.Ikzelf zou voor de Corima wielen gaan. Zijn maken al lange tijd 'echte' vol carbon wielen en nergens zijn er eigenlijk klachten over te vinden.Dat scheuren van de velg is enkel bekend bij Campagnolo Hyperon wielen.Ikzelf heb een tijdje op Winium's gereden en die waren echt super. Demping van de weg was fenomenaal en remmen met goede remblokjes is ook geen probleem.
Op welk niveau heb je met de winiums gereden. En met wat voor een belasting?
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 23 September 2006
Kijk eens naar Ritchey WCS Carbon Clincher.ngeveer 1300 euro bij Bike-Palast.deMooie hoge carbon wielen met aluminium remrand.HED wielen zijn ook niet verkeerd, snellewielen.nl
Maar met een kleine 1800 gr. zijn deze zelfs zwaarder dan de zo om hun gewicht verguisde Cosmic Carbones. Qua duurzaamheid geef ik ook de voorkeur aan CC.
Kijk eens naar Ritchey WCS Carbon Clincher.ngeveer 1300 euro bij Bike-Palast.deMooie hoge carbon wielen met aluminium remrand.HED wielen zijn ook niet verkeerd, snellewielen.nl
Maar met een kleine 1800 gr. zijn deze zelfs zwaarder dan de zo om hun gewicht verguisde Cosmic Carbones. Qua duurzaamheid geef ik ook de voorkeur aan CC.