Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

fietsadvies

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 13 nov 2006 16:21

Quote: Origineel geplaatst door Polybel op 09 Augustus 2006
Ik ben op zoek naar nieuwe lichtere fiets ....... Heb me laten uitmeten en zou een kader 54 moeten hebben met korte kader van 50 cm, helaas bestaat dit nergens. Ideaal zou ik ook moeten een stuur hebben van max 36 cm breed, maar dit lijkt niet gemakkelijk te vinden

Hallo Polybel, wel wat laat, ben je nog op zoek?

Je zegt kader 54...met korte kader van 50cm. Indien ik het goed interpreteer dan merk je terecht op dat dit niet bestaat. Is ook nonsense. Welke oen heeft je gemeten? De bovenlengte, ik neem aan dat je daarmee die 50 cm bedoelt, is de doorslaggevende maat in combinatie met de zithoek (73 tot 74,5 graad). De lengte van de zitbuis, die velen nog bepalend vinden voor de passendheid van een frame, zegt alleen iets over de standover, de binnenbeenlengte. Indien je nog een passende fiets zoekt met een horizontale maat van 50,0 cm en een Deda kleine handenstuur van 38cm:
http://fiets.2dehands.be/markt/fiets/ra ... fiets.html . Fiets is ten dele weinig gebruikt en ten dele nieuw, gewicht 8,2kg.

Sjef

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 dec 2006 17:13

In de Cycling+ van deze maand hebben ze een top-3 gemaakt van de beste vrouwenfietsen die ze het afgelopen jaar hebben getest. Hierbij een scan.

Plaats reactie