Quoten: Origineel geplaatst door LVGH op 11 Oktober 2006
Quote: Zal wel even foto's maken zodra ook mijn ligstuur binnen is, heb nl. een Syntace C2 clip-on besteld........ en dat schijnen toch wel de meest comfortabele ligstuurtjes te zijn, van die hangplekken waarbij je in slaap valt
Hoe bevalt je Syntace C2? Ik zit eraan te denken er ook zo een aan te schaffen. Is het opzetstuur op je oude fiets (startpost) toevallig een Profile Jammer GT? Zo nee, welke dan? Zo ja, vind je de Syntace de meerprijs (~ x2) waard?
ik rijd met een jammer van Pro. Vorige week aangeschaft. Echt een heel fijn stuurtje en er kunnen eventueel tijdrit shifters op. Vooral de pads zijn lekker zacht en je kunt m erg goed instellen op je houding. Ook de ergonomie van de handvaten(hoe noem je die uitstekende dingen) is heel fijn. Nog een voordeel is dat deze 80 euro kost. Een pak goedkoper dan die van syntace.
groetjes
Stuur zo laag mogelijk..........
-
- Forum-lid
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55
Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 11 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door LVGH op 11 Oktober 2006
Quote: Zal wel even foto's maken zodra ook mijn ligstuur binnen is, heb nl. een Syntace C2 clip-on besteld........ en dat schijnen toch wel de meest comfortabele ligstuurtjes te zijn, van die hangplekken waarbij je in slaap valt
Hoe bevalt je Syntace C2? Ik zit eraan te denken er ook zo een aan te schaffen. Is het opzetstuur op je oude fiets (startpost) toevallig een Profile Jammer GT? Zo nee, welke dan? Zo ja, vind je de Syntace de meerprijs (~ x2) waard?
ik rijd met een jammer van Pro. Vorige week aangeschaft. Echt een heel fijn stuurtje en er kunnen eventueel tijdrit shifters op. Vooral de pads zijn lekker zacht en je kunt m erg goed instellen op je houding. Ook de ergonomie van de handvaten(hoe noem je die uitstekende dingen) is heel fijn. Nog een voordeel is dat deze 80 euro kost. Een pak goedkoper dan die van syntace.
groetjes
De Jammer GT is idd wel goed op je eigen fietshouding af te stemmen. Bij de Syntace moet je veranderingen in de lengterichting koppelen aan de lengte van je stuurnok; wil je meer naar voren moet je dus een kortere stuurnok kopen. Toch is de Syntace lichter, mooier en beter. Dat heeft dan metname met de pads te maken. De pads van de Jammer GT zijn helemaal uit vorm gedrukt, waardoor ik soms met mijn onderarm op het staal van de steuntjes kom. De pads van de Syntace zijn alleen al de extra kosten waard, imho. De lengte van de Syntace is in drie maten te krijgen, S, M, L. Ik heb de large genomen, en de lengte bevalt uitstekend, je kunt steunen op je elleboog en toch goed greep op de uiteinden hebben; dat is beter dan de Jammer omdat ie een stuk korter zijn, waardoor je meer op je onderarmen steunt, wat een stuk oncomfortabeler is. Ik heb nu nieuwe kussentjes (hopelijk betere) in bestelling voor de Jammer GT en dan is ie weer als nieuw. De Jammer GT gaat op mijn tourfietsje, de Syntace blijft op mijn trainingsfiets, en een nieuw deltastuur met ligstuur komt op mijn tijdritfietsje.........
Al met al is de Jammer heus wel okay, maar de Syntace is beter. Dat ik er het dubbele voor heb betaald ben ik allang weer vergeten. Dat de Syntace een stuk lekkerder fietst merk ik elke dag........, zoiets. Maar nogmaals, het heeft slechts met de lengte van de extensions en de kwaliteit van de pads te maken.......... en mijn eigen subjectieve waarneming
Quoten: Origineel geplaatst door LVGH op 11 Oktober 2006
Quote: Zal wel even foto's maken zodra ook mijn ligstuur binnen is, heb nl. een Syntace C2 clip-on besteld........ en dat schijnen toch wel de meest comfortabele ligstuurtjes te zijn, van die hangplekken waarbij je in slaap valt
Hoe bevalt je Syntace C2? Ik zit eraan te denken er ook zo een aan te schaffen. Is het opzetstuur op je oude fiets (startpost) toevallig een Profile Jammer GT? Zo nee, welke dan? Zo ja, vind je de Syntace de meerprijs (~ x2) waard?
ik rijd met een jammer van Pro. Vorige week aangeschaft. Echt een heel fijn stuurtje en er kunnen eventueel tijdrit shifters op. Vooral de pads zijn lekker zacht en je kunt m erg goed instellen op je houding. Ook de ergonomie van de handvaten(hoe noem je die uitstekende dingen) is heel fijn. Nog een voordeel is dat deze 80 euro kost. Een pak goedkoper dan die van syntace.
groetjes
De Jammer GT is idd wel goed op je eigen fietshouding af te stemmen. Bij de Syntace moet je veranderingen in de lengterichting koppelen aan de lengte van je stuurnok; wil je meer naar voren moet je dus een kortere stuurnok kopen. Toch is de Syntace lichter, mooier en beter. Dat heeft dan metname met de pads te maken. De pads van de Jammer GT zijn helemaal uit vorm gedrukt, waardoor ik soms met mijn onderarm op het staal van de steuntjes kom. De pads van de Syntace zijn alleen al de extra kosten waard, imho. De lengte van de Syntace is in drie maten te krijgen, S, M, L. Ik heb de large genomen, en de lengte bevalt uitstekend, je kunt steunen op je elleboog en toch goed greep op de uiteinden hebben; dat is beter dan de Jammer omdat ie een stuk korter zijn, waardoor je meer op je onderarmen steunt, wat een stuk oncomfortabeler is. Ik heb nu nieuwe kussentjes (hopelijk betere) in bestelling voor de Jammer GT en dan is ie weer als nieuw. De Jammer GT gaat op mijn tourfietsje, de Syntace blijft op mijn trainingsfiets, en een nieuw deltastuur met ligstuur komt op mijn tijdritfietsje.........
Al met al is de Jammer heus wel okay, maar de Syntace is beter. Dat ik er het dubbele voor heb betaald ben ik allang weer vergeten. Dat de Syntace een stuk lekkerder fietst merk ik elke dag........, zoiets. Maar nogmaals, het heeft slechts met de lengte van de extensions en de kwaliteit van de pads te maken.......... en mijn eigen subjectieve waarneming
Ik snap eigenlijk niet hoe je aan deze afstelling bent gekomen, bijvoorbeeld het sterk gekantelde zadel.Dit zou niet nodig moeten zijn als je meer gestrekt gaat zitten ipv van hoog naar laag.Dit lost meteen je probleem van het stuur op, een te korte zit verergert dit soort dingen...
Heb je wel eens een meting laten doen voor multisport/triathlon fiets?
Heb je wel eens een meting laten doen voor multisport/triathlon fiets?
Als je campa wil heb je nooit meer wat anders
Quoten: Origineel geplaatst door Renmuis op 13 Oktober 2006
Ik snap eigenlijk niet hoe je aan deze afstelling bent gekomen, bijvoorbeeld het sterk gekantelde zadel.Dit zou niet nodig moeten zijn als je meer gestrekt gaat zitten ipv van hoog naar laag.Dit lost meteen je probleem van het stuur op, een te korte zit verergert dit soort dingen...
Heb je wel eens een meting laten doen voor multisport/triathlon fiets?
Ik merk als ik meer gestrekt ga zitten dat ik dan minder gehoekt boven mijn ligstuur zit. Persoonlijk houdt ik van een korte zit, zodat je elleboog een hoek van 70-80 graden maakt, waardoor je optimaler kracht kunt halen uit je armen en bovenlijf. Op een of andere manier is het voor mij dan gewoon prettiger om het zadel iets naar voren te kantelen. Op de foto is het idd een beetje extreem, en heb het zadel al iets meer richting horizon gekanteld. Overigens heb ik daarbij niet meteen het idee dat dat beter rijdt; anyways het zal wel iets kenmerkends voor mijn persoonlijke voorkeur zijn.....
Ik snap eigenlijk niet hoe je aan deze afstelling bent gekomen, bijvoorbeeld het sterk gekantelde zadel.Dit zou niet nodig moeten zijn als je meer gestrekt gaat zitten ipv van hoog naar laag.Dit lost meteen je probleem van het stuur op, een te korte zit verergert dit soort dingen...
Heb je wel eens een meting laten doen voor multisport/triathlon fiets?
Ik merk als ik meer gestrekt ga zitten dat ik dan minder gehoekt boven mijn ligstuur zit. Persoonlijk houdt ik van een korte zit, zodat je elleboog een hoek van 70-80 graden maakt, waardoor je optimaler kracht kunt halen uit je armen en bovenlijf. Op een of andere manier is het voor mij dan gewoon prettiger om het zadel iets naar voren te kantelen. Op de foto is het idd een beetje extreem, en heb het zadel al iets meer richting horizon gekanteld. Overigens heb ik daarbij niet meteen het idee dat dat beter rijdt; anyways het zal wel iets kenmerkends voor mijn persoonlijke voorkeur zijn.....
ik heb nu sinds twee weken een nieuwe fiets en vandaag het stuur wat lager gezet.
hier een foto van hoe hoog hij was.http://i12.photobucket.com/albums/a203/ ... C00683.jpg
en nu hoe hij nu is.http://i12.photobucket.com/albums/a203/ ... C00690.jpg
en donderdag gaat het bovenste stuk eraf want dat ziet er niet uit maar moest het toch even proberen hoe het stuur zat.
hier een foto van hoe hoog hij was.http://i12.photobucket.com/albums/a203/ ... C00683.jpg
en nu hoe hij nu is.http://i12.photobucket.com/albums/a203/ ... C00690.jpg
en donderdag gaat het bovenste stuk eraf want dat ziet er niet uit maar moest het toch even proberen hoe het stuur zat.
hier zijn de foto`s
Quoten: Origineel geplaatst door baron062 op 06 Augustus 2006
Let wel even op bij MTB pennen.
Deze hebben een inwendige maat van 25.4, hier past geen racebocht in, tenzij je zuiver kan vijlen.
Als je een oversized uitvoering heb, dus 31.8 is dit allemaal geen probleem, maar ik verwacht dat je die nog niet vindt in 45º omhoog.
Besef nu pas dat er drie stuurmaten zijn: 25,4mm voor ATB, 26,0mm voor Road en 31,8mm voor oversized. Echter ik heb gewoon een 25,4mm BBB stuurpen op een 26,0mm stuurbocht zitten, en dat geeft eigenlijk geen enkel probleem.
Vraag: bestaat er toch een risico om een ATB-stuurpen te combineren met een standaard racestuurdiameter?
Let wel even op bij MTB pennen.
Deze hebben een inwendige maat van 25.4, hier past geen racebocht in, tenzij je zuiver kan vijlen.
Als je een oversized uitvoering heb, dus 31.8 is dit allemaal geen probleem, maar ik verwacht dat je die nog niet vindt in 45º omhoog.
Besef nu pas dat er drie stuurmaten zijn: 25,4mm voor ATB, 26,0mm voor Road en 31,8mm voor oversized. Echter ik heb gewoon een 25,4mm BBB stuurpen op een 26,0mm stuurbocht zitten, en dat geeft eigenlijk geen enkel probleem.
Vraag: bestaat er toch een risico om een ATB-stuurpen te combineren met een standaard racestuurdiameter?
zet eerst je zadel eens goed.
dat wil zeggen horizontaal.
daarnaast heb je te weinig setback. 5cm is verplicht maar beter is verder naar achter te zitten.
eerst de basis (houding tov pedalen!) in orde dat kleine beetje meer aero is natuurlijk grote onzin als je nog maar op 75 van je kunnen fietst door die houding ofzo
dat wil zeggen horizontaal.
daarnaast heb je te weinig setback. 5cm is verplicht maar beter is verder naar achter te zitten.
eerst de basis (houding tov pedalen!) in orde dat kleine beetje meer aero is natuurlijk grote onzin als je nog maar op 75 van je kunnen fietst door die houding ofzo
Ik weet overigens nog wel een adres waar men je iedale zitpositie kan afmeten met daarbij ook ideale krachtoverbrenging. Tevens kan je daar inspanningstest doen voor evt. optimale training, stuur maar een mailtje bij interesse.
Gr Cesar
Gr Cesar