Gemiddelde Snelheid over 30, 60 en 90 km
Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 29 Juli 2006
Quote: Origineel geplaatst door lazo op 28 Juli 2006
mijn cijfers :
30 km : +/-24km/h
60km: +/-27km/h
90km:+/-28km/h
120 :+/-28.5 km/h
140 :+/- 28.6 km/h
lazo , ga jij naarmate de afstand langer wordt sneller fietsen of rij je heeeeeeel ontspannen bij kortere afstanden30 km in 24 km/u tov 140 km met 28,6 km/u !!!
ik begin héél ontspannen ,ik kijk nooit naar snelheid maar men eerste 60 km zijn eigenlijk heel traag,ik doe die ook met een hartslag van 110-130 hs en daarna rij ik gewoon sneller met een hartslag nie boven de 150 hs.
Quote: Origineel geplaatst door lazo op 28 Juli 2006
mijn cijfers :
30 km : +/-24km/h
60km: +/-27km/h
90km:+/-28km/h
120 :+/-28.5 km/h
140 :+/- 28.6 km/h
lazo , ga jij naarmate de afstand langer wordt sneller fietsen of rij je heeeeeeel ontspannen bij kortere afstanden30 km in 24 km/u tov 140 km met 28,6 km/u !!!
ik begin héél ontspannen ,ik kijk nooit naar snelheid maar men eerste 60 km zijn eigenlijk heel traag,ik doe die ook met een hartslag van 110-130 hs en daarna rij ik gewoon sneller met een hartslag nie boven de 150 hs.
Ik rijd de volgende gemiddelden;
30 km; 30-31 km/uur
60 km; 29-30 km/uur
90 km;27-28 km/uur
Eigenlijk probeer telkens weer sneller te gaan maar het lukt me maar niet, verder rijdt ik altijd in m'n eentje (geen vrienden ) en heb een trek 1200 model 2006, weet iemand hier hoe ik snellere tijden kan klokken. het een vrij vlak parcours waar je wel ong. 50% wind tegen hebt.
30 km; 30-31 km/uur
60 km; 29-30 km/uur
90 km;27-28 km/uur
Eigenlijk probeer telkens weer sneller te gaan maar het lukt me maar niet, verder rijdt ik altijd in m'n eentje (geen vrienden ) en heb een trek 1200 model 2006, weet iemand hier hoe ik snellere tijden kan klokken. het een vrij vlak parcours waar je wel ong. 50% wind tegen hebt.
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2
Bij mij schommelen de gemiddelden enorm, dat komt vooral door het parcours en de weersomstandigheden.
30 km = +-36/h (geweldig fijn parcours, heb ooit over datzelfde parcours 44km met 36,8gem gereden)
60 km = 31 - 32/h
90 km = +- 30/h
In het begin (ruim een jaar geleden) reed ik vaak korte afstanden en reed ik me daarop helemaal leeg. Als ik dan afstanden boven de 80km ging rijden, dan ging het al na een uur of 2 a 3 niet meer lekker, ook al begon ik rustig. Nu rij ik meestal langere afstanden en dat gaat dan steeds een stukkie beter. Heel soms als ik weinig tijd/zin heb om ver te fietsen doe ik voor de afwisseling nog wel eens een hele korte krachtige inspanning op bijv 30 km, maar zoals ik al zei, geef mij nu maar het duurvermogen, daar heb ik veel meer plezier aan.
30 km = +-36/h (geweldig fijn parcours, heb ooit over datzelfde parcours 44km met 36,8gem gereden)
60 km = 31 - 32/h
90 km = +- 30/h
In het begin (ruim een jaar geleden) reed ik vaak korte afstanden en reed ik me daarop helemaal leeg. Als ik dan afstanden boven de 80km ging rijden, dan ging het al na een uur of 2 a 3 niet meer lekker, ook al begon ik rustig. Nu rij ik meestal langere afstanden en dat gaat dan steeds een stukkie beter. Heel soms als ik weinig tijd/zin heb om ver te fietsen doe ik voor de afwisseling nog wel eens een hele korte krachtige inspanning op bijv 30 km, maar zoals ik al zei, geef mij nu maar het duurvermogen, daar heb ik veel meer plezier aan.
hmm... eens kijken
30km: 42km/h (rij die afstand nagenoeg nooit, maar rijd de D3 traingen over 40km met 41-43km/h
60km: 39km/h (D1-D2 met wedstrijdwielen)
90km: 37~38km/h (D1-D2)
130km: 37km/h (D1, trainingswielen)
maar ja, dat is in het hoogseizoen, hartje zomer dus dan trap je het ook makkelijk weg
traingen gereden met een Giant MCR, Dura-Ace 2x9 en Profile Design T2 stuurcombinatie.
Wedstrijdwielen: HED. 3 tubular
Trainingswielen: Rodi BlackJack Evo 30mm, draadband
30km: 42km/h (rij die afstand nagenoeg nooit, maar rijd de D3 traingen over 40km met 41-43km/h
60km: 39km/h (D1-D2 met wedstrijdwielen)
90km: 37~38km/h (D1-D2)
130km: 37km/h (D1, trainingswielen)
maar ja, dat is in het hoogseizoen, hartje zomer dus dan trap je het ook makkelijk weg
traingen gereden met een Giant MCR, Dura-Ace 2x9 en Profile Design T2 stuurcombinatie.
Wedstrijdwielen: HED. 3 tubular
Trainingswielen: Rodi BlackJack Evo 30mm, draadband
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quote: Origineel geplaatst door Scighera op 01 November 2006
hmm... eens kijken
30km: 42km/h (rij die afstand nagenoeg nooit, maar rijd de D3 traingen over 40km met 41-43km/h
60km: 39km/h (D1-D2 met wedstrijdwielen)
90km: 37~38km/h (D1-D2)
130km: 37km/h (D1, trainingswielen)
maar ja, dat is in het hoogseizoen, hartje zomer dus dan trap je het ook makkelijk weg
traingen gereden met een Giant MCR, Dura-Ace 2x9 en Profile Design T2 stuurcombinatie.
Wedstrijdwielen: HED. 3 tubular
Trainingswielen: Rodi BlackJack Evo 30mm, draadband
Alleen of in peleton?
hmm... eens kijken
30km: 42km/h (rij die afstand nagenoeg nooit, maar rijd de D3 traingen over 40km met 41-43km/h
60km: 39km/h (D1-D2 met wedstrijdwielen)
90km: 37~38km/h (D1-D2)
130km: 37km/h (D1, trainingswielen)
maar ja, dat is in het hoogseizoen, hartje zomer dus dan trap je het ook makkelijk weg
traingen gereden met een Giant MCR, Dura-Ace 2x9 en Profile Design T2 stuurcombinatie.
Wedstrijdwielen: HED. 3 tubular
Trainingswielen: Rodi BlackJack Evo 30mm, draadband
Alleen of in peleton?
What makes the boat go faster?
Quote: Origineel geplaatst door Livio Livius op 01 November 2006
Quote: Origineel geplaatst door Scighera op 01 November 2006
hmm... eens kijken
30km: 42km/h (rij die afstand nagenoeg nooit, maar rijd de D3 traingen over 40km met 41-43km/h
60km: 39km/h (D1-D2 met wedstrijdwielen)
90km: 37~38km/h (D1-D2)
130km: 37km/h (D1, trainingswielen)
maar ja, dat is in het hoogseizoen, hartje zomer dus dan trap je het ook makkelijk weg
traingen gereden met een Giant MCR, Dura-Ace 2x9 en Profile Design T2 stuurcombinatie.
Wedstrijdwielen: HED. 3 tubular
Trainingswielen: Rodi BlackJack Evo 30mm, draadband
Alleen of in peleton?
alleen. ben tri-/duathleet. doe ook nagenoeg alle fiets en looptrainingen alleen.
Quote: Origineel geplaatst door Scighera op 01 November 2006
hmm... eens kijken
30km: 42km/h (rij die afstand nagenoeg nooit, maar rijd de D3 traingen over 40km met 41-43km/h
60km: 39km/h (D1-D2 met wedstrijdwielen)
90km: 37~38km/h (D1-D2)
130km: 37km/h (D1, trainingswielen)
maar ja, dat is in het hoogseizoen, hartje zomer dus dan trap je het ook makkelijk weg
traingen gereden met een Giant MCR, Dura-Ace 2x9 en Profile Design T2 stuurcombinatie.
Wedstrijdwielen: HED. 3 tubular
Trainingswielen: Rodi BlackJack Evo 30mm, draadband
Alleen of in peleton?
alleen. ben tri-/duathleet. doe ook nagenoeg alle fiets en looptrainingen alleen.
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Jouw trainingszones kunnen echt van geen kant kloppen, niemand rijdt in z'n extensieve duurzone 37. 40 km in D3 rijden vind ik ook een sterk verhaal, dat is namelijk gewoon je maximaal over zo'n afstand. En na een tijdrit van een uur zijn de meeste toch echt helemaal kapot.
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 November 2006
Jouw trainingszones kunnen echt van geen kant kloppen, niemand rijdt in z'n extensieve duurzone 37. 40 km in D3 rijden vind ik ook een sterk verhaal, dat is namelijk gewoon je maximaal over zo'n afstand. En na een tijdrit van een uur zijn de meeste toch echt helemaal kapot.
hangt misschien van het materiaal af?, heb 39km/h op 95km gereden op HR154, Dus klopte idd niet, is D2 zone
en die 40km in D3? heb 54km gereden in 1:18:32, op HR166, en kapot? 1.5uur later fietste ik weer naar de sportschool om aan mijn 5 uur durende fitnessdienst te beginnen.
maar goed, voel een eindeloze discussie aankomen wat kan en niet kan...en of dat nou wat opleverd...
Jouw trainingszones kunnen echt van geen kant kloppen, niemand rijdt in z'n extensieve duurzone 37. 40 km in D3 rijden vind ik ook een sterk verhaal, dat is namelijk gewoon je maximaal over zo'n afstand. En na een tijdrit van een uur zijn de meeste toch echt helemaal kapot.
hangt misschien van het materiaal af?, heb 39km/h op 95km gereden op HR154, Dus klopte idd niet, is D2 zone
en die 40km in D3? heb 54km gereden in 1:18:32, op HR166, en kapot? 1.5uur later fietste ik weer naar de sportschool om aan mijn 5 uur durende fitnessdienst te beginnen.
maar goed, voel een eindeloze discussie aankomen wat kan en niet kan...en of dat nou wat opleverd...
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap