Achterwiel/naaf Landis
Quoten: Origineel geplaatst door 53x11 op 21 Juli 2006
Nog ff on-topic: Zo'n powertap is natuurlijk wel iets zwaarder dan een gewone naaf (200 gram??). Wat ik me afvroeg: wordt het gewicht van de fiets dan gewoon weer naar beneden getuned totdat 'ie weer 6,8 kg is (moet kunnen met die BMC's), of mag dat niet van de UCI?
Uiteraard mag je de rest van je fiets dan gewoon lichter maken: Boonen rijdt met een zadel van 300gr en zou dat ook kunnen compenseren door een lichter kader, itt een renner die met een carbon zadeltje van 70gr rijdt. 6,8kg moet het eindtotaal zijn: de UCI houdt zich er niet mee bezig hoe dat verdeeld is.Specifiek mbt die PowerTap naaf: als Landis zijn fiets mét PowerTap tot 6,8kg gebracht heeft, moet hij verdomd goed weten dat ie bij een wielwissel (bij lekke band) geen lichter achterwiel mag steken. Doet hij dat wél, komt ie onder de 6,8kg en wordt hij naderhand uit de rituitslag genomen. Een compleet nieuwe fiets is dan vaak de enige oplossing. De kans bestaat dat z'n wielwissel gisteren te maken had met een leeglopende achtertube.
@ chevalier: over Landis' uiterlijk heb ik geen uitspraken gedaan (heb jij recht van spreken misschien?), dus gelieve dat niet in mijn quote te zetten.
Nog ff on-topic: Zo'n powertap is natuurlijk wel iets zwaarder dan een gewone naaf (200 gram??). Wat ik me afvroeg: wordt het gewicht van de fiets dan gewoon weer naar beneden getuned totdat 'ie weer 6,8 kg is (moet kunnen met die BMC's), of mag dat niet van de UCI?
Uiteraard mag je de rest van je fiets dan gewoon lichter maken: Boonen rijdt met een zadel van 300gr en zou dat ook kunnen compenseren door een lichter kader, itt een renner die met een carbon zadeltje van 70gr rijdt. 6,8kg moet het eindtotaal zijn: de UCI houdt zich er niet mee bezig hoe dat verdeeld is.Specifiek mbt die PowerTap naaf: als Landis zijn fiets mét PowerTap tot 6,8kg gebracht heeft, moet hij verdomd goed weten dat ie bij een wielwissel (bij lekke band) geen lichter achterwiel mag steken. Doet hij dat wél, komt ie onder de 6,8kg en wordt hij naderhand uit de rituitslag genomen. Een compleet nieuwe fiets is dan vaak de enige oplossing. De kans bestaat dat z'n wielwissel gisteren te maken had met een leeglopende achtertube.
@ chevalier: over Landis' uiterlijk heb ik geen uitspraken gedaan (heb jij recht van spreken misschien?), dus gelieve dat niet in mijn quote te zetten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
@C A S R A N: Daar had ik ff niet aan gedacht! Het feit dat 'ie een nieuwe fiets pakte doet dat wel vermoeden idd.
Ik zou trouwens de registratie van die powertap gedurende de etappe van gisteren wel eens willen zien. 37 km/uur in een etappe met 3 jetsers van cols, dan moet je toch wel heel erg veel vermogen leveren!
(Met behulp van een hoogteprofiel is het natuurlijk wel enigszins uit te rekenen, maar daar heb ik nu ff geen zin in. Iemand? )
Ik zou trouwens de registratie van die powertap gedurende de etappe van gisteren wel eens willen zien. 37 km/uur in een etappe met 3 jetsers van cols, dan moet je toch wel heel erg veel vermogen leveren!
(Met behulp van een hoogteprofiel is het natuurlijk wel enigszins uit te rekenen, maar daar heb ik nu ff geen zin in. Iemand? )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 21 Juli 2006
Heel even kon je gisteren op tv zien hoeveel vermogen dat Landis trapten. 371 Watt, wat Mart Smeets voor hard slag aan zag was de stopwatch. Z'n hartslag was echt geen 120 op die col .
die hartslag stond idd op 120, maar volgens mij heeft men die hartslagmeter vanuit de fabriek uit een aantal slagen lager te tonen om de rest te misleiden of toch zeker om de rest niet te tonen dat ie op is of p max zit te rijden.
die gast reed zeker boven 160 zoniet op die helling boven 180
Heel even kon je gisteren op tv zien hoeveel vermogen dat Landis trapten. 371 Watt, wat Mart Smeets voor hard slag aan zag was de stopwatch. Z'n hartslag was echt geen 120 op die col .
die hartslag stond idd op 120, maar volgens mij heeft men die hartslagmeter vanuit de fabriek uit een aantal slagen lager te tonen om de rest te misleiden of toch zeker om de rest niet te tonen dat ie op is of p max zit te rijden.
die gast reed zeker boven 160 zoniet op die helling boven 180
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 26 apr 2006 21:16
je zag idd duidelijk dat er nog meer cijfers achter stonden.. en ze hadden hem bij studio sportzomer stilgezet, vandaar dat je ze niet zag tikken
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
op http://www.saris.com/pdfManuals/232.pdf vind je de handleiding en hieruit kun je concluderen dat het multi display op "trip-time" stond ingesteld, bij hartslag staan de cijfers uiterst rechts.
Je zou verwacthen dat zo iemand zijn hartslag belangrijker vind dan de trip-time maar schijnbaar is dat niet zo.
Je zou verwacthen dat zo iemand zijn hartslag belangrijker vind dan de trip-time maar schijnbaar is dat niet zo.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door ericpeters op 22 Juli 2006
Je zou verwacthen dat zo iemand zijn hartslag belangrijker vind dan de trip-time maar schijnbaar is dat niet zo.
Als je op vermogen rijdt is het juist de clue dat hartslagmeting een secundair (en behoorlijk onbelangrijk) gegeven is: iedere atleet die deskundig en onderlegd op vermogen heeft leren trainen zou om de liefde gods niet kunnen vertellen aan welke ideale hartslag hij een lange col moet afleggen (in 't geval van Landis na een slopende tour, na een inzinking en in de hitte mag hij nauwkeurige hartslagwaardes sowieso vergeten), maar weet wel goed hoe ie zo'n col moet indelen op basis van een constant te leveren vermogen!
edit: Amclassic-fan was me net voor.
Je zou verwacthen dat zo iemand zijn hartslag belangrijker vind dan de trip-time maar schijnbaar is dat niet zo.
Als je op vermogen rijdt is het juist de clue dat hartslagmeting een secundair (en behoorlijk onbelangrijk) gegeven is: iedere atleet die deskundig en onderlegd op vermogen heeft leren trainen zou om de liefde gods niet kunnen vertellen aan welke ideale hartslag hij een lange col moet afleggen (in 't geval van Landis na een slopende tour, na een inzinking en in de hitte mag hij nauwkeurige hartslagwaardes sowieso vergeten), maar weet wel goed hoe ie zo'n col moet indelen op basis van een constant te leveren vermogen!
edit: Amclassic-fan was me net voor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 23 Juli 2006
Hij rijdt op z'n vermogen en niet op z'n hartslag.
Gelden die vermogens nog na 2,5 weken koers? Ik weet wel dat je hf op den duur niet de normale hoge waarden haalt, maar wat doet je vermogen?
Hij rijdt op z'n vermogen en niet op z'n hartslag.
Gelden die vermogens nog na 2,5 weken koers? Ik weet wel dat je hf op den duur niet de normale hoge waarden haalt, maar wat doet je vermogen?
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 23 Juli 2006
Gelden die vermogens nog na 2,5 weken koers? Ik weet wel dat je hf op den duur niet de normale hoge waarden haalt, maar wat doet je vermogen?
Uiteraard gelden die. Als je aanvoelt (gevoel blijft steeds belangrijk!) dat je fris genoeg bent, dan weet je dat je bij voorbeeld die Joux Plane aan 350 watt gemiddeld kan afwerken... of in het begin van de rit, zal Landis wel geweten hebben welk vermogen ie moest ontwikkelen (wrslk 600 à 700 watt) om iedereen tussen z'n kader te rijden!
Gelden die vermogens nog na 2,5 weken koers? Ik weet wel dat je hf op den duur niet de normale hoge waarden haalt, maar wat doet je vermogen?
Uiteraard gelden die. Als je aanvoelt (gevoel blijft steeds belangrijk!) dat je fris genoeg bent, dan weet je dat je bij voorbeeld die Joux Plane aan 350 watt gemiddeld kan afwerken... of in het begin van de rit, zal Landis wel geweten hebben welk vermogen ie moest ontwikkelen (wrslk 600 à 700 watt) om iedereen tussen z'n kader te rijden!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -