Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

water of sportdrank

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 aug 2006 00:43

Wat is er dorstlessend aan halve appelsap? Er zitten alleen wat suikers in maar dat is ook niet meer de moeite waard. Je vult daarmee helemaal (bijna dan) niets aan, mineralen zijn van levensbelang wil je urenlang kunnen presteren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 01 aug 2006 02:04

Is dat effect echt zooo groot? Het verlies aan natrium via zweten valt volgens mij erg mee en kan idd makkelijk met een snufje zout verholpen worden. Ik vermoed dat de Kalium bloedspiegel zal stijgen door wat lichte spierschade en hoef je lijkt mij niet tijdens het fietsen aan te vullen. Calsium magnesium verlies/verbruik....geen idee. Wie heeft daar wat interessante info over? Is de sportdrank nou werkelijk zoveel beter?

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 01 aug 2006 09:02


Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 01 Augustus 2006

Is dat effect echt zooo groot? Het verlies aan natrium via zweten valt volgens mij erg mee en kan idd makkelijk met een snufje zout verholpen worden. Ik vermoed dat de Kalium bloedspiegel zal stijgen door wat lichte spierschade en hoef je lijkt mij niet tijdens het fietsen aan te vullen. Calsium magnesium verlies/verbruik....geen idee. Wie heeft daar wat interessante info over? Is de sportdrank nou werkelijk zoveel beter?


ik pak altijd water met beetje zout erin mee om te fietsen,ofwel als ik echt intensief wil fietsen drink ik gatorade.Anders drink ik water,fruitsap,cola,ice thee....en voor eten boterhammen,bananen ofwel als ik intensief fiets koop ik zo energiegel(goed materiaal vind ik).

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 01 aug 2006 19:00

Tegenwoordig hebben ze ook Extran Refresh Blackcurrant 1,5 liter pakken voor +/- 1,59 euro in de supermarkt. Voedingswaarde per 100 ml : Energie 28kcal ; Eiwit 0 gr , Koolhydraten 7,2 gr ; Vet 0gr ; NA/K 40mg/24mg.
Ingredienten: Water , fructose , sacharose , maltodextrine , druivensuiker citroenzuur , natrium , aroma , conserveermidellen ( E242 en E202 ) Kalium , antioxydant ( L-ascorbinezuur) , Kleurstof ( Briljant Blue ) Genoeg om 2 bidons van 0,75 liter te vullen en goedkoper dan 3 x 0,5 liter flesjes.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

gtdiamant
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2006 23:31

gtdiamant 13 aug 2006 18:03

Zelf energie gel maken is heel goedkoop en gaat erg simpel. Op het internet staat een site waar je kan lezen hoe dat moet.  Dan kan je water in je bidon meenemen en de hoognodige mineralen en glycogeen apart meenemen in je achterzak.   
Het is een commerciele site dus kan/mag ik geen link plaatsen.
Je moet maar even mailen als je meer wilt weten

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 aug 2006 18:04

Je mag de link van mij gewoon plaatsen hoor, ik ben wel benieuwd
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gtdiamant
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2006 23:31

gtdiamant 13 aug 2006 18:10

Okay, het is op een site voor sportsupplementen : http://www.solera.nl/info_pages.html?pages_id=49?osCsid

ronj
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 mar 2005 20:50

ronj 09 sep 2006 19:24


Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 01 Augustus 2006

Tegenwoordig hebben ze ook Extran Refresh Blackcurrant 1,5 liter pakken voor +/- 1,59 euro in de supermarkt. Voedingswaarde per 100 ml : Energie 28kcal ; Eiwit 0 gr , Koolhydraten 7,2 gr ; Vet 0gr ; NA/K 40mg/24mg.Ingredienten: Water , fructose , sacharose , maltodextrine , druivensuiker citroenzuur , natrium , aroma , conserveermidellen ( E242 en E202 ) Kalium , antioxydant ( L-ascorbinezuur) , Kleurstof ( Briljant Blue ) Genoeg om 2 bidons van 0,75 liter te vullen en goedkoper dan 3 x 0,5 liter flesjes.


Bij welke super hebben ze die 1.5 L pakken, kan ik nl niet vinden. De enige super (De Boer) in de buurt waar ze dit verkopen heeft alleen die 0.5 L flesjes.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 09 sep 2006 23:16

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 19 Juli 2006

Nu met de tour elke dag op tv hoor je steeds dat renners alleen water krijgen (of toch voornamelijk). Hoe komen ze dan aan hun mineralen? Je ziet ook weinig renners die witte zoutvlekken op hun kledij hebben. Gebruiken ze soms andere producten?


Water of sportdrank?
Ik heb daar geen ervaringen mee, en kan er dus naastzitten. Opvallend is dat ik ook nog nooit tijdens een koers iets over sportdrank heb gehoord. Ik dacht dat het in sommige gevallen zelfs verboden is, daar er 'stimulerende middelen' in zitten, tenminste dat las ik een in een nieuwsbericht. Was iets met aquarius, powedrank? dacht ik. Iets zoetigs of water is dus wat alleen maar zien.
Belachelijk eigenlijk, want dan kunnen we het ook wel over cafeine enzo hebben.

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 10 sep 2006 12:00

Misschien komt het door de camera dat je die zoutplekken niet goed ziet, maar volgens mij hebben de heren profs daar ook wel last van. Door hun ervaring zullen ze echter al veel meer zouten en mineralen binnen nemen dan wij, recreanten. Wat ik onderweg soms achterop kom tijdens een cyclo of tocht lijken wel sneeuwpoppen. Het lijkt wel of het allemaal beginners zijn; want zo tegen het eind zie je er zelfs lopen of staan ze te rekken langs de kant. Ik heb naar verhouding ook veel zoutverlies, vooral als het warm is, en door schade en schande wijs geworden, neem ik nu altijd Isostar dorstlesser mee en een tweede bidon met ranja. Verder heb ik ook zoute drop bij me, en dat heeft menig clubgenoot al eens gered in Limburg of de Ardennen.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 sep 2006 12:25



 

 
Hoezo geen zoutkorsten?
 
(David Zabriskie @ Vuelta 2004, 11e etappe, winst na solo van 160 km )
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 sep 2006 12:32

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 09 September 2006


Water of sportdrank?
Ik heb daar geen ervaringen mee, en kan er dus naastzitten. Opvallend is dat ik ook nog nooit tijdens een koers iets over sportdrank heb gehoord. Ik dacht dat het in sommige gevallen zelfs verboden is, daar er 'stimulerende middelen' in zitten, tenminste dat las ik een in een nieuwsbericht. Was iets met aquarius, powedrank? dacht ik. Iets zoetigs of water is dus wat alleen maar zien.
Belachelijk eigenlijk, want dan kunnen we het ook wel over cafeine enzo hebben.




Hoezo zouden dorstlessers verboden zijn? Teveel caffeine is mss verboden, maar water met koolhydraten en zout mag wel hoor
Check deze link, leuk stukje: http://www.skilcyclingteam.com/blog/?cat=2
 
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie