Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Gesponserde fietsshirts

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 12 jul 2006 20:03

Wat ik altijd erg opvallend vind is dat je zo weinig Raboshirts ziet. Of het moet de bierbuikversie zijn.

geertjansen
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 apr 2006 21:16

geertjansen 12 jul 2006 20:56

hohoho..ik heb er 1, en ik heb geen bierbuik(ben ook niet de dunst,maartoch) maar ik denk dat dat komt omdat de rabo's weinig winnen (op deze tour na dan)

brabobiker
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2006 18:23

brabobiker 13 jul 2006 18:30

gewoon een dure fiets kopen
krijg je de kleding er of gratis of goedkoop bij
 

chris80
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 28 jul 2006 02:19

Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 09 Juli 2006

Kopen. Er zijn mensen die er veel geld voor over hebben om als reclamezuil rond te rijden. Moet kunnen vind ik, ieder zijn smaak. Wat dan weer niet kan: shirts als de bolletjestrui of de regenboogtrui. Ik krijg altijd een beetje een vieze smaak in mijn mond als ik iemand daar meer zie fietsen, zo'n shirt hoor je te verdienen en anders gewoon niet te dragen. Ik ga ook niet met iemands olympische medaille rondlopen.

Daar ben ik het niet mee eens, het is gewoon fangear. Of heb je ook de neiging om mensen in voetbalshirts van hun favourite club te poorten of iemand in een basketbalshirt te dollen.. ? :)

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 15 sep 2006 10:54

Quote: Origineel geplaatst door alstro op 12 Juli 2006
Wat ik altijd erg opvallend vind is dat je zo weinig Raboshirts ziet. Of het moet de bierbuikversie zijn.

Maarja, die rabo shirts zijn nou (naar mijn mening) ook niet de mooiste shirts. En met een bolletjes trui etc. rijden kan gewoon echt niet!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 15 sep 2006 12:09

Quoten: Origineel geplaatst door Joeny op 15 September 2006


Quote: Origineel geplaatst door alstro op 12 Juli 2006

Wat ik altijd erg opvallend vind is dat je zo weinig Raboshirts ziet. Of het moet de bierbuikversie zijn.

Maarja, die rabo shirts zijn nou (naar mijn mening) ook niet de mooiste shirts. En met een bolletjes trui etc. rijden kan gewoon echt niet!

En met een Trek fiets rijden wel, of een Giant o.id. ? Kom op zeg. Daarbij zijn die shirts van nike ook nog eens van uitstekende kwaliteit. Ik denk dat niemand de illusie heeft net zo hard te kunnen rijden.

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 15 sep 2006 18:50

iedereen moet lekker zelf weten wat voor shirt hij/zij aantrekt. Ik probeer tog iedereen eraf te rijden, of ze nou in een csc, een rabo, een bollen trui of een regenboogtrui rijden, wie m'n wiel probeert te pakken zal ik proberen te lossen. (lukt overigens niet altijd hor).

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 15 sep 2006 22:47

Quoten: Origineel geplaatst door Sparko op 15 September 2006


iedereen moet lekker zelf weten wat voor shirt hij/zij aantrekt. Ik probeer tog iedereen eraf te rijden, of ze nou in een csc, een rabo, een bollen trui of een regenboogtrui rijden, wie m'n wiel probeert te pakken zal ik proberen te lossen. (lukt overigens niet altijd hor).


Je hebt helemaal gelijk Sparko! Zeg, maar ga je dan harder rijden als je iemand in csc kledij ofzo tegenkomt. Lijkt me lachen als je een echte prof. tegenkomt  en hem inhaalt..... in dezelfde kledij....
Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 11 Juli 2006

Dan moet ik me toch aansluiten bij de mening van WOuter.. ik krijg altijd extra motivatie om iemand met een bolletjestrui er in Zuid-Limburg knalhard van af te rijden.. puur vanwege het feit dat je zo'n trui zoals WOuter zei moet verdienen.. Maarja, het zal hoogstwaarschijnlijk wel een tick zijn.. of zijn er nog meer forumleden die hier "last" van hebben?


Ik dus niet Daveke. Het maakt nogal uit of iets voor de professie gedaan wordt, of  als amateur voor het plezier. In de professie zijn er regels voor het dragen van bep. truien, en een raborenner gaat niet gauw in CSC kleding fietsen. Dat lijkt mij vanzelfsprekend. Medailles of een onderscheiding vind ik echt iets anders. Dat is persoonsgebonden. Die draag je je leven lang met je mee, net zoals een trouwring. Met iets van een ander ga je niet op 'pad'.
Hoe verklaar anders je die bolletjestruirage in Denemarken (Rasmussen die zijn bergtrui verdient in de Tour)?  Van de supporterskant van Rasmussen vind ik zoiets een mooi gebaar. Geeft Rasmussen inspiratie en daar kan hij energie uit putten om de volgende keer (nog) beter te presteren.
Keuze is ook persoonlijk. En er last van hebben? Als je er last van hebt, wat ik mij niet kan voor kan stellen, kijk je maar de andere kant op. Het is juist mooi dat er zo'n diversiteit aan fietskledij is. Voor ieder wat wils.

tomracertje
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19

tomracertje 16 sep 2006 00:11

Ik rij altijd in ZWART

Nooit gezeik


Mvg tom


PS.Ik rij ook niet bij een club(nog niet)
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 16 sep 2006 00:17

Quoten: Origineel geplaatst door tomracertje op 15 September 2006

Ik rij altijd in ZWART


en zwarte kousen ?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 sep 2006 02:00

Bolletjestrui aantrekken vind ik tot daaraantoe, maar een wereldkampioenstrui aantrekken terwijl je geen wereldkampioen bent geweest daar walg ik van. Die trui moet je verdienen, heb je hem niet verdiend dan moet je hem ook niet kopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 16 sep 2006 15:07

en een bolletjestrui moet je niet verdienen?
 
lekker het shirt kopen wat jij mooi vindt, en als je voorbij gereden wordt door iemand in een oud vaal shirt die harder fietst dan jij.....lekker belangrijk.
gewoon iedereen in zijn waarde laten en respect hebben voor diegene die je voorbij komt knallen, ga er maar van uit dat hij dat ook voor jou heeft.
ik denk dat het allemaal in de praktijk wel mee valt, uiteindelijk heb je toch allemaal dezelfde passie.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie