Fietsen, de fiets of allebei.....
Fietsen is voor mij een hobby en een uitlaatklep zodat je je hoofd eens lekker leeg kan rijden en onderweg denk ik over problemen de grote en de kleine en vaak vind ik indien dat mogelijk is de oplossing ook ( of mijn standpunt in bepaalde zaken) en ook vind ik rust in het poetsen en tunen van mijn karretje. Dus eigenlijk is wielrennen een ideale rustgevende en brengende bezigheid
cornelli racing cycles Uden
Quoten: Origineel geplaatst door Trudie op 28 Juni 2006
Helemaal mee eens....fietsen zijn mijn hobby en fietsen is mijn hobby (alhoewel dat laatste meer een verslaving is)Ik heb een dagje vrij vandaag en ik heb net (één van) mijn fiets(en) schoon gemaakt. Niet omdat ie vuil was hoor, maar dat hoort nu eenmaal zo
Dit is waarschijnlijk iets vrouwlijks, bij mij thuis loopt er zo'n eentje rond als jij. Mijn middelste zoon van 17, die nu van school vrij is, zei , toen ik hem vroeg hoe het was vandaag, gezellig met je moeder thuis geweest. Hij zegt, erg leuk! maar ze loopt steeds dingen schoon te maken die al schoon zijn. Ik zeg tegen hem, ja zoon, zo zijn sommige vrouwen, daar moet ff aan wennen . Hé Trudie, je mag wel bij mij langs komen om mijn fiets schoon te maken, als die echt vuil. dan heb je veel meer eer van je werk. Trouwens, één van mijn mede toerders bij de club heeft een vrouw die zijn fiets schoon maakt als hij heeft gefietst. Zo gek heb ik de mijne nog niet gekregen.
Helemaal mee eens....fietsen zijn mijn hobby en fietsen is mijn hobby (alhoewel dat laatste meer een verslaving is)Ik heb een dagje vrij vandaag en ik heb net (één van) mijn fiets(en) schoon gemaakt. Niet omdat ie vuil was hoor, maar dat hoort nu eenmaal zo
Dit is waarschijnlijk iets vrouwlijks, bij mij thuis loopt er zo'n eentje rond als jij. Mijn middelste zoon van 17, die nu van school vrij is, zei , toen ik hem vroeg hoe het was vandaag, gezellig met je moeder thuis geweest. Hij zegt, erg leuk! maar ze loopt steeds dingen schoon te maken die al schoon zijn. Ik zeg tegen hem, ja zoon, zo zijn sommige vrouwen, daar moet ff aan wennen . Hé Trudie, je mag wel bij mij langs komen om mijn fiets schoon te maken, als die echt vuil. dan heb je veel meer eer van je werk. Trouwens, één van mijn mede toerders bij de club heeft een vrouw die zijn fiets schoon maakt als hij heeft gefietst. Zo gek heb ik de mijne nog niet gekregen.
kiekeboe
Ik weet niet of dat typisch voor vrouwen is. Miscchien wel met huishoudelijk werk, maar wat betreft fietsen schoonmaken? Ik durf het haast niet te zeggen maar bij ons in de groep zijn er een paar met smerige fietsen!!!!! (en ketting smeren? Hoe doe je dat?) Die krijg je niet eens schoon. Het interesseert ze gewoon niet. En de anderen hebben een fietsende partner die hun fiets schoon maakt.
Noppie....breng hem maar eens langs, zal ik hem voor je poetsen. (let op het emoticon)
Noppie....breng hem maar eens langs, zal ik hem voor je poetsen. (let op het emoticon)
bij mij gaat het om de 1ste plaats om het fietsen. Ik heb me op het 1ste plaats verdiept in het fietsen( soorten trainingen, het traine zelf, voeding enz) om zo goed mogelijk te worden.
maar nu ik in de gaten heb hoe het ong allemaal in elkaar steek ga ik me meer verdiepen in de fiets(soorten onderdelen, prijzen, kwaliteit, en hoe ik zelf me fiets kan repareren) zodat ik straks als ik teveel geld heb zelf een mooi fietsje in elkaar kan zetten
de fiets is leuk, maar fietsen is leuker en beide is het leukst van allemaal
maar nu ik in de gaten heb hoe het ong allemaal in elkaar steek ga ik me meer verdiepen in de fiets(soorten onderdelen, prijzen, kwaliteit, en hoe ik zelf me fiets kan repareren) zodat ik straks als ik teveel geld heb zelf een mooi fietsje in elkaar kan zetten
de fiets is leuk, maar fietsen is leuker en beide is het leukst van allemaal
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen
emotie kun je uischakelen
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 28 Juni 2006
P.S. Ron, wat is jouw leeftijd???? Ik ben van bouwjaar 1935 en still going strong!
Ik ben van 1959. Duidelijk boven de gemiddelde leeftijd hier, maar nog een jonkie in vergelijking met jou.Ik hoop dat ik over 24 jaar nog net zo actief ben als jij nu.
P.S. Ron, wat is jouw leeftijd???? Ik ben van bouwjaar 1935 en still going strong!
Ik ben van 1959. Duidelijk boven de gemiddelde leeftijd hier, maar nog een jonkie in vergelijking met jou.Ik hoop dat ik over 24 jaar nog net zo actief ben als jij nu.
Harde wind is meestal tegen.
Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 30 Juni 2006
Ach, daar is niets aan hoor! Gewoon doorgaan met ademhalen en blijven fietsen. Het gaat wat langzamer, maar so what? Ik rij nu met gemiddelden van min. 25 en tot nu toe max. 26,3 over 70 km in mijn uppie. Daarvoor moet ik wel bijna continue tegen de 28km/u draaien. Ik kom dan vrij fit thuis zonder mij over de kop gedraaid te hebben. Ben net terug van fitness en ga even 70 km rijden.
Ach, daar is niets aan hoor! Gewoon doorgaan met ademhalen en blijven fietsen. Het gaat wat langzamer, maar so what? Ik rij nu met gemiddelden van min. 25 en tot nu toe max. 26,3 over 70 km in mijn uppie. Daarvoor moet ik wel bijna continue tegen de 28km/u draaien. Ik kom dan vrij fit thuis zonder mij over de kop gedraaid te hebben. Ben net terug van fitness en ga even 70 km rijden.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Ja, hahaha, en dat allemaal zonder doping! Gewoon een bidon water en een kom yoghurt met müsli. Gisterenmiddag maar 64,2 km gereden en wat rustig aan gedaan na de ochtend fitness waar ik nog 120 legpresses had gedaan met 100 kg en 30 min. op de crosstrainer had staan te zweten. Gemiddelde was daarom maar 25 km/u precies. Ben weer fit als een hoentje, prima geslapen en ga vanmiddag maar even een hersteltraining doen in de hitte. Ik wil alleen bewijzen dat leeftijd een hindernisje is en geen reden om te zeggen: Ik ben te oud en dat kan ik niet. Tenzij je een echte handicap hebt die sporten onmogelijk maakt kan iedereen IETS doen. Van fitness tot tennis of golf. Ook zwemmen is prima, maar ik zie mijzelf niet uren in het water doorbrengen. Ik heb in mijn vorige leven 10 jaar de wereldzeeën bevaren, maar zwemmen is voor vissen vind ik. Even een baantje trekken is OK maar dan weer snel op het droge.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955