all round, stevige wielen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Cannondale frame, 1e was de hoofd driehoek nog helemaal carbon, maar langzaam maar zeker wordt weer bijna de hele fiets alu. Cannondale had er een hele reclame campagne omheen gebouwd van legalize my cannondale.. Ze waren alleen zelf vergeten dat de Caad8 lichter en stijver was.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 Juni 2006
maar langzaam maar zeker wordt weer bijna de hele fiets alu.
Nee hoor, in vergellijking met de 6:13 team, van de recente frames het model met het meeste carbon, wordt bij het dit jaar uit te komen model -de ''six'' - juist weer meer carbon gebruikt: het hele balhoofd is er van gemaakt. Alleen de zitbuis en de achtertrein zijn nog van aluminium.
maar langzaam maar zeker wordt weer bijna de hele fiets alu.
Nee hoor, in vergellijking met de 6:13 team, van de recente frames het model met het meeste carbon, wordt bij het dit jaar uit te komen model -de ''six'' - juist weer meer carbon gebruikt: het hele balhoofd is er van gemaakt. Alleen de zitbuis en de achtertrein zijn nog van aluminium.
<a target="_blank" href= "http://img55.imageshack.us/my.php?image ... on</a>
Ik kreeg gisteren nog een mailtje van een kennis van mij, die mecanicien is geweest van een amerikaans Pro-Cycling team:
" I replaced all the right side spokes on a Campagnolo Eurus/same as Fulcrum wheel and what a crappy design..".
Doe er je voordeel mee.
Gr, Diogenes
" I replaced all the right side spokes on a Campagnolo Eurus/same as Fulcrum wheel and what a crappy design..".
Doe er je voordeel mee.
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
uh ja en met welke spaken heeft ie die dan vervangen? Gewoon weer dezelfde spaken neem ik aan, dus dan is er niets veranderd en een kwestie van tijd voor het weer misgaat. Dit is overigens het 1e slechte wat ik over fulcrum 1's en eurussen hoor.
Een gewone ultegra naaf, dt-swiss of sapim spaken en een mavic velg cxp33, en je kan voor vele duizenden kilometers verder. Nog een groot voordeel van de "klassieke wielen": Heb je onderweg iets voor (spaak los, put in de velg...) dan kan je bij elke fietsmaker onderweg aankloppen. Probeer dat maar eens met een ksyrium, bontrager... Als je geen fietsmaker in de buurt hebt die zich een beetje bezig houdt met racefietsen heeft hij waarschijnlijk zelfs nog geen passende nippelsleutel om je spaken aan te spannen.
Luc
Luc
triathleten doen het 3x beter
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Een nippel aanspannen kan ook altijd desnoods nog met een tang. Groter probleem is als je in bergen een spaak breekt. Dat soort dingen gebeuren altijd zaterdmiddag 3 uur zodat je nergens meer heen kan. En vervolgens op maandag de hele dag in een auto zit opzoek naar een FM
Hmm,
fraaie meningen, ervaringen en adviezen.
Ik begin nu steeds meer te neigen naar een handgemaakt setje.
Wat is dan de juiste keuze? Mag wat kosten.
a) DT 240 naven, DT of Sapim spaken en DT 1.1. velg (of ander type DT velg?)
b) goede naaf (dura-ace of record); sapim spaken en cpx33 velg.
c) ander advies
En wie kan zo''n goede set maken/leveren? Zoran? Of andere zaak omgeving midden des lands (ja, ja Zoran, zit in Assen; ikzelf woon in Zeist)
fraaie meningen, ervaringen en adviezen.
Ik begin nu steeds meer te neigen naar een handgemaakt setje.
Wat is dan de juiste keuze? Mag wat kosten.
a) DT 240 naven, DT of Sapim spaken en DT 1.1. velg (of ander type DT velg?)
b) goede naaf (dura-ace of record); sapim spaken en cpx33 velg.
c) ander advies
En wie kan zo''n goede set maken/leveren? Zoran? Of andere zaak omgeving midden des lands (ja, ja Zoran, zit in Assen; ikzelf woon in Zeist)
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Ik heb zelf het volgende setje van Zoran (bikexperto) gekocht;
White Industries H1 naven + magnesium Mach1 velgen + zilveren CX RAY spaken.Meer info mbt White industries naven :
slechts 1400 Gram.
Deze set is veel beter van kwaliteit en lichter dan de DT 240 S set.
face=Verdana color=#0000ff http://www.sidewayscycles.co.uk
color=#800080 www.whiteind.com
'reviews' ; ( face=Verdana color=#800080 http://www.mtbr.com/reviews/Hub/product_22110.shtml)Ik heb er 2 jaar garantie op gekregen.
Prachtige wielen en rijden perfect.
Quote: Origineel geplaatst door Korb op 03 Juli 2006
<FONT face=Arial> Ik heb zelf het volgende setje van Zoran (bikexperto) gekocht; White Industries H1 naven + magnesium Mach1 velgen + zilveren CX RAY spaken.
Meer info mbt White industries naven :slechts 1400 Gram.Deze set is veel beter van kwaliteit en lichter dan de DT 240 S set. face=Verdana color=#0000ff http://www.sidewayscycles.co.ukbr
color=#800080 www.whiteind.com
'reviews' ; ( face=Verdana color=#800080 http://www.mtbr.com/reviews/Hub/product_22110.shtml)
Ik heb er 2 jaar garantie op gekregen.Prachtige wielen en rijden perfect.
Wat heb je ervoor betaalt als ik vragen mag?
<FONT face=Arial> Ik heb zelf het volgende setje van Zoran (bikexperto) gekocht; White Industries H1 naven + magnesium Mach1 velgen + zilveren CX RAY spaken.
Meer info mbt White industries naven :slechts 1400 Gram.Deze set is veel beter van kwaliteit en lichter dan de DT 240 S set. face=Verdana color=#0000ff http://www.sidewayscycles.co.ukbr
color=#800080 www.whiteind.com
'reviews' ; ( face=Verdana color=#800080 http://www.mtbr.com/reviews/Hub/product_22110.shtml)
Ik heb er 2 jaar garantie op gekregen.Prachtige wielen en rijden perfect.
Wat heb je ervoor betaalt als ik vragen mag?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende