Quote: Origineel geplaatst door dominic op 27 Juni 2006
normaal doe je toch een 25000-30000 km met een buitenblad van goede kwaliteit, maar veel hangt af van het gebruik:onderstaande foto is van 7000km oud buitenblad: compleet versleten: de gebruiker was een fervent aanhanger van de combinatie 50-25 en 50-27 ipv het binnenblad te gebruiken http://users.pandora.be/kamp/buitenblad.jpg
Tsss... en dat op een CR1??
Garantie (geen garantie) Campagnolo
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
In TOUR van Mei 2005 stond een test van compact cranksets waarbij o.a. de hardheid van de kettingbladen was gemeten. Hierbij kwamen de Campagnolo Centaur CT en Record CT als de hardste alu kettingbladen naar voren met voor Centaur 200/201 Vickers hardheid en voor Record 204/201 Vickers hardheid. (klein/groot) FSA kwam uit de test met 164/162 voor de Gossamer en MegaExo . De FSA SL-K Compact MegaExo scoorde slechts 131/128! Stronglight kwam ook niet hoger dan 164 evenals de rest van de geteste kettingbladen. Sugino zat nog lager.
Hieruit mag men wel concluderen dat het met de hardheid van de Campa kettingbladen wel goed zit.
Hieruit mag men wel concluderen dat het met de hardheid van de Campa kettingbladen wel goed zit.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 mei 2006 22:27
Quoten: Origineel geplaatst door berend 1967 op 27 Juni 2006
Omdat mijn middenblad van mijn tripple centauer na 12 maanden en 4000 kilometer geheel versleten was heb ik deze ingestuurd naar ICC b.v. te Terneuzen. Zij zijn de importeur van Campagnolo onderdelen in Nederland.
Ik heb het tandwiel teruggekregen met de mededeling dat er op deze slijtage geen garantie van toepassing was.
Daarop heb ik telefonisch contact gezocht met ICC. De medewerker die ik te spreken kreeg was het met mij eens dat een kettingblad niet na 4000 kilometer versleten mocht zijn. Toch wenst ICC niet tot een coulanceuitkering over te gaan.
Met andere woorden: "garantie geld tot het einde van de deur" !!!!!!
Zijn er meer mensen met eenzelfde ervaring met de importeur van Campagnolo in Nederland?
Misschien voor alle duidelijkheid: De ketting wordt ongeveer om de rit schoongemaakt en om de 2000 kilometer vervangen (originele ketting). Er wordt niet met een te schuine kettinglijn gereden ( dat heb je ook niet nodig met een tripple). In het verleden hebben alle middenbladen mijn groepen overleefd: dus minimaal 15.000 kilometer.
Omdat mijn middenblad van mijn tripple centauer na 12 maanden en 4000 kilometer geheel versleten was heb ik deze ingestuurd naar ICC b.v. te Terneuzen. Zij zijn de importeur van Campagnolo onderdelen in Nederland.
Ik heb het tandwiel teruggekregen met de mededeling dat er op deze slijtage geen garantie van toepassing was.
Daarop heb ik telefonisch contact gezocht met ICC. De medewerker die ik te spreken kreeg was het met mij eens dat een kettingblad niet na 4000 kilometer versleten mocht zijn. Toch wenst ICC niet tot een coulanceuitkering over te gaan.
Met andere woorden: "garantie geld tot het einde van de deur" !!!!!!
Zijn er meer mensen met eenzelfde ervaring met de importeur van Campagnolo in Nederland?
Misschien voor alle duidelijkheid: De ketting wordt ongeveer om de rit schoongemaakt en om de 2000 kilometer vervangen (originele ketting). Er wordt niet met een te schuine kettinglijn gereden ( dat heb je ook niet nodig met een tripple). In het verleden hebben alle middenbladen mijn groepen overleefd: dus minimaal 15.000 kilometer.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 mei 2006 22:27
Je FM moet wel ontvankelijk zijn hiervoor. Indien dit niet het geval is moet je zelf stappen ondernemen.
Quoten: Origineel geplaatst door berend 1967 op 01 Juli 2006
Je FM moet wel ontvankelijk zijn hiervoor. Indien dit niet het geval is moet je zelf stappen ondernemen.
In de eerste plaats stappen tegen je fietsenmaker dan...
(maar alsnog denk ik dat je hier heel moeilijk zit met bewijslast e.d., ik zou mezelf de moeite sparen).
Je FM moet wel ontvankelijk zijn hiervoor. Indien dit niet het geval is moet je zelf stappen ondernemen.
In de eerste plaats stappen tegen je fietsenmaker dan...
(maar alsnog denk ik dat je hier heel moeilijk zit met bewijslast e.d., ik zou mezelf de moeite sparen).