Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07 jan 2011 18:45
door tati
elwi schreef: Ik rij graag op Continentals - Veelal op de brede Raceking maar ook wel op de Speedking. 'k Heb vorig jaar de supersonics geprobeerd en qua grip is me dat prima bevallen maar ik heb nog nooit zoveel lek gereden als afgelopen jaar. Het leek wel of elk dorntje voor mij was. Dus ik zou het zeker bij de protection versie houden.



Idd, kennis van me heeft vroeger op conti's moeten rijden omdat dat hun sponsor was. Maar hij had ook al heel snel gezien dat hij van de supersonic weg moest blijven.

Persoonlijk zou ik de protection pakken.
De tubeless vallen trouwens ook wat smaller uit als de protection.

Geplaatst: 08 jan 2011 13:41
door pim3
Volgens mij valt alleen de Supersonic versie van de Raceking zo breed uit in 2.2. De andere banden zouden smaller vallen, wat inderdaad ook zo lijkt te zijn als ik een Supersonic met een 'gewone' Raceking in dezelfde maat vergelijk.

En ach, over Schwalbe Furious Fred roept ook iedereen dat ze al lek gaan als je ernaar kijkt. Toch heb ik in het anderhalve jaar dat ik met Fred + latex biba op stap ben geweest niet vaak lek gereden (keer of 2 gok ik, waarvan één in een streetrace). Na overstap op NoTubes helemaal nóóit meer. Moraal van het verhaal: Met de goede band-binnenband combinatie blijft de zaak netjes heel. En ultradunne butyl binnenbandjes horen nou eenmaal niet in zo'n combinatie thuis.