Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hoe krijg ik drie fietsen mee?

coen
Forum-lid

coen 20 jun 2006 21:01

Quoten: Origineel geplaatst door Composite op 20 Juni 2006

Ik heb zelf regelmatig met een fietsmaatje meegereden, ook met een Laguna Grandtour/Station. Daar gingen zonder problemen 3 frames (dus het stuur etc hoefde er niet af) in, moet je natuurlijk wel even de wielen er uit halen. Als je die dan vervolgens op je fietsen legt is het volgens mij geen probleem. Dan kan de overige bagage mooi op de achterbank (als jullie toch maar met z'n 3-en reizen). Natuurlijk wel alles netjes beschermen tegen krassen etc.!!

Hoop alleen dat ook een maatje 62 achterin te schuiven valt. Verbaasd me dat er dus achter de achterbank voldoende ruimte blijkt voor de frames, was al opzoek naar dakkoffers, etc. Bedankt voor de tips, we gaan even meten!
Iemand trouwens ervaring met de Mont Blanc racer 624 dakdragers (bevestiging met snelspanners op de voorvork)?!
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3

rosa
Forum-lid

rosa 26 jun 2006 12:02

Quoten: Origineel geplaatst door Coen op 19 Juni 2006

Over twee weken ga ik met twee vrienden naar de Marmotte, we willen met drie man in een Laguna station (met trekhaak). Ik heb mijn fiets een keer bij iemand achterop gehad en gelijk krassen op het frame (ondanks rubber klem en een zacht doekje), dus die optie ben ik niet echt een voorstander van. Als alle drie de fietsen binnen moeten, moeten wielen eruit, sturen eraf, etc, dus ter plaatse ook niet echt handig (voor trainingstochten, etc)
Wie heeft er suggesties, ideeën?! Welke fietsdrager geeft bijvoorbeeld geen krassen, bestaat er een dakdrager zonder framebevestiging (bv met snelkoppeling op de vork) en waar vind ik die dan.

Zet ze in een (paarden-)trailer  !!!!!!!!!!!!!

Plaats reactie