Pagina 2 van 2

Kcnc tandwielblok

Geplaatst: 31 jul 2006 12:13
door speric
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 Juli 2006


 Met mooi weer valt de slijtage mee maar met minder weer is 600 tot 1000 km per kransje wel het maximaal haalbare. Ik weet dat er renner zijn die er meer uithalen (geldt ook voor de carbon bladen) maar snel schakelen onder vollast is funest en verkort het leven van de tanden. de levensduur kan overigens voor de geanodiseerde kransjes worden verlengd door ze opnieuw te anodiseren.

dat is in geval van 10 speed dus zo'n 6000-10000 km !! voor de cassette ...

Kcnc tandwielblok

Geplaatst: 01 aug 2006 01:37
door jsparie
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 Juli 2006


Op zich zijn de Kcnc's helemaal niet slecht maar op sommige frames (stand achtervork i.c.m. de positie van de cranks) krijg ik ze in ieder geval niet aan de praat (ketting blijft overslaan).  tot op heden heb ik enkel kennis gemaakt met de 100 alu versies die eigenlijk slechts bedoeld zijn voor gebruik in bergritten.

Ken iemand die hier ook last van had. Bleek in de ketting te zitten. Hoewel volgens KCNC een campa 10 spd ketting het zou moeten doen blijkt dat in de praktijk niet alitijd het geval. Met KMC, Wipperman of Shimano of sram geen enkel probleem. Als je de cassette nog hebt liggen zou ik het eens proberen.

Kcnc tandwielblok

Geplaatst: 02 aug 2006 22:53
door ferdi
Ik heb zelf de 12-27 versie in 9-speed. KCNC garandeerd zo'n 6000 miles. Ik heb de cassette eigenlijk alleen gekocht om mijn fiets lichter te maken voor bergritten zoals de dolomieten marathon een maandje geleden. Samen met de KMC X9sl ketting een super combinatie, schakeld naar mijn idee beter dan shimano dura-ace ketting op ultegra casette