verwijderen achterwiel
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Juni 2006
Marconi het kan echt geen 126 zijn, het is gewoon productiefout/onnauwkeurigheid. In de tijd van 126 mm frames had je nog geen alu met carbon achtervork
Je hebt volkomen gelijk. Blijft over dat er misschien een paar ringen teveel op de as onder de moeren zitten waardoor de inbouwbreedte 3 mm te groot is. Als we gewoon mogen aannemen dat het frame OK is dan blijft alleen de asbreedte over. Is die ook 130, dan doet onze vragensteller iets verkeerd. Het zal toch niet zo zijn dat er een verkeerd achterwiel/as (MTB) in zit. Die hebben toch 135 mm inbouwbreedte? Ben hiermee niet zo bekend. Gek idee maar ja, waar kan je nog meer aan denken?
Marconi het kan echt geen 126 zijn, het is gewoon productiefout/onnauwkeurigheid. In de tijd van 126 mm frames had je nog geen alu met carbon achtervork
Je hebt volkomen gelijk. Blijft over dat er misschien een paar ringen teveel op de as onder de moeren zitten waardoor de inbouwbreedte 3 mm te groot is. Als we gewoon mogen aannemen dat het frame OK is dan blijft alleen de asbreedte over. Is die ook 130, dan doet onze vragensteller iets verkeerd. Het zal toch niet zo zijn dat er een verkeerd achterwiel/as (MTB) in zit. Die hebben toch 135 mm inbouwbreedte? Ben hiermee niet zo bekend. Gek idee maar ja, waar kan je nog meer aan denken?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 08 Juni 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Juni 2006
Marconi het kan echt geen 126 zijn, het is gewoon productiefout/onnauwkeurigheid. In de tijd van 126 mm frames had je nog geen alu met carbon achtervork
Je hebt volkomen gelijk. Blijft over dat er misschien een paar ringen teveel op de as onder de moeren zitten waardoor de inbouwbreedte 3 mm te groot is. Als we gewoon mogen aannemen dat het frame OK is dan blijft alleen de asbreedte over. Is die ook 130, dan doet onze vragensteller iets verkeerd. Het zal toch niet zo zijn dat er een verkeerd achterwiel/as (MTB) in zit. Die hebben toch 135 mm inbouwbreedte? Ben hiermee niet zo bekend. Gek idee maar ja, waar kan je nog meer aan denken?
De fiets is een JJ Vector. Als ik alle reakties lees, dan moet ik gewoon de vork uit elkaar drukken, en dan het wiel plaatsen. Dit zal wel een handigheidje zijn. Ik heb het vanavond geprobeerd maar ik kwam toch een hand tekortNatuurlijk alles vergeten opmeten, dus zal ik het morgen nog eens overdoen.
Wat ik wel heb gezien is dat er op de linkerkant een zwarte moer zit, en daarna een bus, en dan lijkt er weer een busje te zitten. Of had ik toch een biertje teveel op Iemand die het nu nog weet kan reageren.
Marc
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Juni 2006
Marconi het kan echt geen 126 zijn, het is gewoon productiefout/onnauwkeurigheid. In de tijd van 126 mm frames had je nog geen alu met carbon achtervork
Je hebt volkomen gelijk. Blijft over dat er misschien een paar ringen teveel op de as onder de moeren zitten waardoor de inbouwbreedte 3 mm te groot is. Als we gewoon mogen aannemen dat het frame OK is dan blijft alleen de asbreedte over. Is die ook 130, dan doet onze vragensteller iets verkeerd. Het zal toch niet zo zijn dat er een verkeerd achterwiel/as (MTB) in zit. Die hebben toch 135 mm inbouwbreedte? Ben hiermee niet zo bekend. Gek idee maar ja, waar kan je nog meer aan denken?
De fiets is een JJ Vector. Als ik alle reakties lees, dan moet ik gewoon de vork uit elkaar drukken, en dan het wiel plaatsen. Dit zal wel een handigheidje zijn. Ik heb het vanavond geprobeerd maar ik kwam toch een hand tekortNatuurlijk alles vergeten opmeten, dus zal ik het morgen nog eens overdoen.
Wat ik wel heb gezien is dat er op de linkerkant een zwarte moer zit, en daarna een bus, en dan lijkt er weer een busje te zitten. Of had ik toch een biertje teveel op Iemand die het nu nog weet kan reageren.
Marc
People are strange when you\'r a stranger
Oke,Vandaag mijn nieuwe Tacx montagestandaard binnen gekregen en de fiets er eens opgezet. Geweldig stuk gereedschap vind ik.De binnenwerkse maat van het frame is 127 mmDe maat van de achteras is 130 mm.Ik denk (maar weet het niet zeker) dat de verwisselbare achterpat de schuldige is. Deze steekt zeker 1,5 mm naar binnen (het is een rand, dus ik denk dat de pat te dik is).Aan de li. zijde is ook zo'n rand die ook 1.5 mm dik is. Hier zit dus het verschil van 3 mm. Ik weet niet of deze randen op alle vorken standaard zijn dus ???
Maar, ja, dank zij een paar adviezen heb ik het achterwiel er toch weer ingekregen. De achtervork wat openbuigen met de handjes, en als je het wiel en ketting goed geplaatst hebt valt het frame om het wiel.Dit was ik niet gewend met de 9V, dus misschien lag het wel aan mijn ondeskundigheid.
Aan ieder die de moeite heeft genomen om te reageren en mij van goed advies te dienen heel erg bedankt.
Marc.
Maar, ja, dank zij een paar adviezen heb ik het achterwiel er toch weer ingekregen. De achtervork wat openbuigen met de handjes, en als je het wiel en ketting goed geplaatst hebt valt het frame om het wiel.Dit was ik niet gewend met de 9V, dus misschien lag het wel aan mijn ondeskundigheid.
Aan ieder die de moeite heeft genomen om te reageren en mij van goed advies te dienen heel erg bedankt.
Marc.
People are strange when you\'r a stranger
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het ligt niet aan jouw, maar aan het frame. Ik zou maar gewoon even bij de FM waar frame vandaan komt langs gaan en vertellen dat je dit niet acceptabel vind. Jij rijdt dan wel geen wedstrijden, maar iemand anders wel die zou nooit zo'n frame willen hebben, als je lekrijd ben je zoveel tijd bezig om een ander wiel er weer recht in te krijgen.
Bovendien heb je kans dat je frame niet goed uitgelijnd is en je wiel scheef staat. Kun je met losse handen fietsen?
Gewoon mee terug gaan, nooit je achtervork zomaar uit buigen.
Gewoon mee terug gaan, nooit je achtervork zomaar uit buigen.
Zijn de twee patten niet verwisseld van plaats? Als je ze omwisselt zullen de randen aan de buitenkant zitten, en heb je er geen last van. Zou het niet kunnen dat het de bedoeling is dat die randen aan de buitenkant zitten?
Challenge Hurricane
Ik lees dat dit met Jan Janssen Vector is, ik heb hetzelfde. Het is gewoon een handigheidje de derailleurpad is inderdaad de "boosdoener", als je daar voorbij bent schiet het wiel zo op zijn plek. Buigen ed. is echt niet nodig want de achtervork is precies op maat, gewoon oefenen dan gaat het je steeds makkelijker af. Ik heb het kunstje afgekeken bij mijn fm, ik liep ook eerst gigantisch te tobben en bij hem ging het gewoon moeiteloos.
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector
Jan Janssen Vector
Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 10 Juni 2006
Bovendien heb je kans dat je frame niet goed uitgelijnd is en je wiel scheef staat. Kun je met losse handen fietsen?
Gewoon mee terug gaan, nooit je achtervork zomaar uit buigen.
Ja, ik kan met losse handen fietsen. Kilometers als het moet. Hij spoort geweldig goed. Ik heb de achtervork nog niet uitgebogen hoor, ik bedoel ermee te zeggen, dat ik hem wat meer openzet met de handen. Je wint net die paar mm, waardoor het wiel er gewoon inzakt.
Marc
Bovendien heb je kans dat je frame niet goed uitgelijnd is en je wiel scheef staat. Kun je met losse handen fietsen?
Gewoon mee terug gaan, nooit je achtervork zomaar uit buigen.
Ja, ik kan met losse handen fietsen. Kilometers als het moet. Hij spoort geweldig goed. Ik heb de achtervork nog niet uitgebogen hoor, ik bedoel ermee te zeggen, dat ik hem wat meer openzet met de handen. Je wint net die paar mm, waardoor het wiel er gewoon inzakt.
Marc
People are strange when you\'r a stranger
Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 10 Juni 2006
Ik lees dat dit met Jan Janssen Vector is, ik heb hetzelfde. Het is gewoon een handigheidje de derailleurpad is inderdaad de "boosdoener", als je daar voorbij bent schiet het wiel zo op zijn plek. Buigen ed. is echt niet nodig want de achtervork is precies op maat, gewoon oefenen dan gaat het je steeds makkelijker af. Ik heb het kunstje afgekeken bij mijn fm, ik liep ook eerst gigantisch te tobben en bij hem ging het gewoon moeiteloos.
Dank Antoni, het is inderdaad de JJ Vector. Wat is het handigheidje dan????Ben ik toch weer gerust dat er met het frame niets aan de hand is. Ik had ook niet verwacht dat er iets met het frame zou zijn.
Marc
Ik lees dat dit met Jan Janssen Vector is, ik heb hetzelfde. Het is gewoon een handigheidje de derailleurpad is inderdaad de "boosdoener", als je daar voorbij bent schiet het wiel zo op zijn plek. Buigen ed. is echt niet nodig want de achtervork is precies op maat, gewoon oefenen dan gaat het je steeds makkelijker af. Ik heb het kunstje afgekeken bij mijn fm, ik liep ook eerst gigantisch te tobben en bij hem ging het gewoon moeiteloos.
Dank Antoni, het is inderdaad de JJ Vector. Wat is het handigheidje dan????Ben ik toch weer gerust dat er met het frame niets aan de hand is. Ik had ook niet verwacht dat er iets met het frame zou zijn.
Marc
People are strange when you\'r a stranger
Quoten: Origineel geplaatst door megroot op 10 Juni 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 10 Juni 2006
Ik lees dat dit met Jan Janssen Vector is, ik heb hetzelfde. Het is gewoon een handigheidje de derailleurpad is inderdaad de "boosdoener", als je daar voorbij bent schiet het wiel zo op zijn plek. Buigen ed. is echt niet nodig want de achtervork is precies op maat, gewoon oefenen dan gaat het je steeds makkelijker af. Ik heb het kunstje afgekeken bij mijn fm, ik liep ook eerst gigantisch te tobben en bij hem ging het gewoon moeiteloos.
Dank Antoni, het is inderdaad de JJ Vector. Wat is het handigheidje dan????Ben ik toch weer gerust dat er met het frame niets aan de hand is. Ik had ook niet verwacht dat er iets met het frame zou zijn.
Marc
Dat is juist het probleem, dat kan ik je zo niet uitleggen. Het beste doe je hetzelfde als ik, even naar je fm en vragen ofhij het langzaam wil laten zien.
Het is trouwens volgens mij niets anders dan met een andere 10v fiets hoor, maar ik deed het in eerste instantie toch verkeerd . Nu kost het me hooguit een paar tellen om een wiel te wisselen.
Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 10 Juni 2006
Ik lees dat dit met Jan Janssen Vector is, ik heb hetzelfde. Het is gewoon een handigheidje de derailleurpad is inderdaad de "boosdoener", als je daar voorbij bent schiet het wiel zo op zijn plek. Buigen ed. is echt niet nodig want de achtervork is precies op maat, gewoon oefenen dan gaat het je steeds makkelijker af. Ik heb het kunstje afgekeken bij mijn fm, ik liep ook eerst gigantisch te tobben en bij hem ging het gewoon moeiteloos.
Dank Antoni, het is inderdaad de JJ Vector. Wat is het handigheidje dan????Ben ik toch weer gerust dat er met het frame niets aan de hand is. Ik had ook niet verwacht dat er iets met het frame zou zijn.
Marc
Dat is juist het probleem, dat kan ik je zo niet uitleggen. Het beste doe je hetzelfde als ik, even naar je fm en vragen ofhij het langzaam wil laten zien.
Het is trouwens volgens mij niets anders dan met een andere 10v fiets hoor, maar ik deed het in eerste instantie toch verkeerd . Nu kost het me hooguit een paar tellen om een wiel te wisselen.
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector
Jan Janssen Vector
Het wiel moet je als het ware iets naar achteren op zijn plaats trekken (kost geen kracht) als je de slag te pakken hebt lukt het zelfs met een hand. De verdikking in de derailleurpad zit "ruim" onder de bevestiging van je wiel.
Op het fototje van mijn Vector kan je mischien zien wat ik bedoel. Sorry, maar ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen.
Op het fototje van mijn Vector kan je mischien zien wat ik bedoel. Sorry, maar ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen.
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector
Jan Janssen Vector