Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hartslagmeter slaat op hol bij tegenwind

6:13freak
Forum-lid

6:13freak 06 jun 2006 18:59

En verder... de borstband is een Wearlink... die zou sowieso al comfortabeler moeten zitten en ook beter moeten aansluiten... of....?

Ook dat maakt bij mij helemaal niets uit. Ik heb ook nog de oude versie en die is net zo beroerd. De wearlink zit wel wat lekkerder.

66cm
Forum-lid

66cm 06 jun 2006 20:21

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Juni 2006
Quoten: Origineel geplaatst door zever op 05 Juni 2006Ik heb het ook soms voor, heeft waarschijnlijk te maken met een wapperend truitje.Staat ge te scherp, zever?

Misschien wel.... 1 meter 99 en nog geen 75 kilo.... wapperend truitje heeft meer te maken met mijn lengte. Om de een of andere reden denken kledingfabrikanten altijd dat met je lengte ook je breedte toeneemt

leich
Forum-lid

leich 06 jun 2006 23:03

Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 06 Juni 2006

Deze klachten komen bij mij ook heel herkenbaar voor. Van 't weekend 450 km gefietst met veel wind en had ook telkens pieken van dik boven de 200, meestal minutenlang! Ook kreeg ik regelmatig geen signaal meer door van m'n voorvork sensor. Erg vervelend allemaal, helemaal als je de piepjes aan hebt staan. Ik baal hier echt van wat ik had meer van deze teller verwacht. IN de twee weken dat ik hem heb heb ik pas één rit zonder problemen gereden, dit kan toch nooit de bedoeling zijn! Ze moeten die bende toch getest hebben voordat ze het op de markt hebben gebracht! Ik draag trouwens altijd een craft dus een klapperend shirt lijkt mij niet het probleem omdat de sensor door de craft strak zit. Ik heb eerder het vermoeden dat de wind gewoon lawaai maakt ofzo wat de sensor weer opvangt. Alhoewel, dit klinkt ook wel erg vaag.....

Ben er ook nog niet laaiend enthousiast over, net als jij eigenlijk nog geen probleemloze rit ermee gereden; valt weg bij en naast spoorlijnen, stoplichten, of, ook leuk, begint spontaan te meten bij het omdraaien van de contactsleutel in de auto......

vinylly
Forum-lid

vinylly 06 jun 2006 23:10

Ik ben dus blijkbaar niet de enige. Ik ben in het bezit van de S720i. Tijdens ritten springt mijn hartslag ook vaak boven de 200. Heb het zelfs eens gehad, dat wanneer ik stil stond de hartslag okee was, maar zodra ik over de 25km/u kwam de hartslag naar boven de 200 sprong. Lijkt mij niet echt de bedoeling van een hartslagmeter die niet 1 van de goedkoopste zijn. Een ander ding, is dat mijn tweede sensor op mn wedstrijdfiets het niet eens doet. Alles klopt. Sensor staat binnen 50cm onder een hoek van 90 graden tov mijn polar. Zodra ik de hartslag meter er 10cm boven hou doet ie het wel. Misschien moet ik de bikemount dan maar aan mn voorvork monteren.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

asdfghjkl
Forum-lid

asdfghjkl 08 jun 2006 13:48

Probeer de borstband eens een halve slag te draaien, zodat de sensor dus op je rug zit. Het klinkt raar, maar het werkt wel.

Het bereik van de snelheids-sensor zou door Polar vergroot kunnen worden, binnenin zit een jumper die je kan verzetten om het zendvermogen te vergroten. Dit heb ik 'van horen zeggen' en heb er zelf geen ervaring mee, maar Polar zal je hier vast mee kunnen helpen.

timo002
Forum-lid

timo002 08 jun 2006 13:52

Als Polar aangeeft dat een wapperend shirtje meegeteld kan worden op de hartslag, hoe meet dat ding de hartslag dan...? Gaat ie echt op kloppingen (tringen van de borstkas) af dan. Als dat zo is dan begrijp ik niet geheel waarom je de band op je borst vochtig moet maken. Het vochtig maken / gebruik van een speciale gel duidt er volgens mij op dat er een elektrisch contact is. Het vocht zorgt dan voor een beter contact tussen de band en je borst. Hierop kan een wapperend shirt toch nooit storen. Of krijg je dan overdracht van kleine statische elektriciteit schokjes van het wapperende shirt? Dan zou het probleem bij vochtig warm weer dus niet optreden en alleen bij koud droog weer...
Vind het maar een raar verhaal voor een extreem dure hartslag meter.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 10 jun 2006 22:27

ik heb net een reactie gepost, is alleen op het foute onderwerp: bij cs200 ervaring ipv deze. Deze reactie heeft betrekking op 't geklapper dus kijk daar maar ff!
Hoezo extreem duur? 129 euro (waar iedereen hem toch wel voor moet kunnen krijgen) is echt een goede prijs-kwaliteit verhouding hoor!

vinylly
Forum-lid

vinylly 11 jun 2006 23:45

Of het nou tussen de oren zit of niet maar vandaag tijdens het trainen schoot de hartslag naar boven de 200 met het shirtje wapperend. Zodra ik het klapperende shirt bij de band tegen mn lichaam druk gaat de hartslag weer terug naar de normale stand. Toeval of niet?!
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

6:13freak
Forum-lid

6:13freak 12 jun 2006 11:15

Quoten: Origineel geplaatst door asdfghjkl op 08 Juni 2006

Probeer de borstband eens een halve slag te draaien, zodat de sensor dus op je rug zit. Het klinkt raar, maar het werkt wel.

Ik heb het geprobeerd, maar mijn hart is waarschijnlijk niet groot genoeg. Ik kreeg geen enkel signaal.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 12 jun 2006 13:29

Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 11 Juni 2006

Of het nou tussen de oren zit of niet maar vandaag tijdens het trainen schoot de hartslag naar boven de 200 met het shirtje wapperend. Zodra ik het klapperende shirt bij de band tegen mn lichaam druk gaat de hartslag weer terug naar de normale stand. Toeval of niet?!

dat maakte ik dus ook duidelijk in m'n vorige post waar ik verwijs naar het andere topic. Lijkt me toch dat ze daar bij polar iets aan moeten kunnen doen. Alleen de kant die op het lichaam zit moet gevoellig zijn, de andere niet.

timo002
Forum-lid

timo002 12 jun 2006 15:52

Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 10 Juni 2006

ik heb net een reactie gepost, is alleen op het foute onderwerp: bij cs200 ervaring ipv deze. Deze reactie heeft betrekking op 't geklapper dus kijk daar maar ff!
Hoezo extreem duur? 129 euro (waar iedereen hem toch wel voor moet kunnen krijgen) is echt een goede prijs-kwaliteit verhouding hoor!

Ik vind 129 euro wel erg duur hoor. Op school moesten we eens een hartslag meter maken voor 25 euro. We gebruikten de PC dan als beeldweergave, maar een LCD schermpje mag echt geen 100 euro kosten. Ik blijf erbij dat voor een (massa) product, wat het wereldwijd verkocht wordt een duur apparaat is.
Een hartslag meter van 15 euro bij de Aldi werkt ook gewoon goed en misschien stoort die wel niet eens op wapperende shirts. Een km teller functie inbakken stelt ook niet zoveel voor.
Ik begrijp dus niet wat een polar zo duur maakt terwijl het ding een wapperend shirt als hartslag ziet...
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

Plaats reactie